همزمان با روز جهانی بیماری نقص ایمنی آتیلا پسیانی در مراسمی که هنرمندان برجسته کشور حضور داشتند به عنوان سفیران این بیماران معرفی شد.
کد خبر: ۷۹۳۴۸۵
آتیلا پسیانی رسما سفیر کودکان نقص ایمنی شد
آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بیماری های خاص در محل مرکز طبی کودکان برگزار شد به عنوان سفیر این بیماران معرفی شد.

شناسایی 220 نوع مختلف بیماری نقص ایمنی

در این مراسم دکتر رضایی معاون مرکز تحقیقات بیماری نقص ایمنی گفت: دو دسته نقص ایمنی در بیمارن وجود دارد که یک دسته از آنها ثانویه بوده به این معنی که بعد از بیماری سرطان بدن بیمار در برابر ویروس ها و باکتری ها ضعیف می شود اما بخش دیگری از ضعف ایمنی نقص ایمنی اولیه می شود به نحوی که بدن کودک از همان بدو تولد توانایی مقابله با باکتری ها و ویروس ها را ندارد.

وی با بیان اینکه این بیماری ناشی از ازدواج های فامیلی است اظهار داشت: 220 نوع مختلف از بیماری های نقص ایمنی در سطح جهان شناسایی شده است که بسیاری از این بیماری ها باعث می شود دستگاه های داخلی بدن بیمار از بین برود.

رضایی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار در سطح جهان از هر 1200 نفر یک نفر دارای نقص ایمنی است که متاسفانه در بسیاری از موارد این بیماری شناسایی نمی شود و باعث می شود تعداد زیادی از افراد بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: بیماری نقص ایمنی قابل درمان است به شرط آنکه زود تشخیص داده شود و به مرحله پیشرفته نرسد. به عبارتی می توان گفت که این بیماری بیماری عجیب و غریبی نیست و می توان آن را با درمان های جایگزین از بین برد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها