این سریال در 52 قسمت هرشب به مخاطبان ارائه می شود

«شمعدونی» را از امشب ببینیم

سارا در آزمون تخصصی پزشکی قبول می‌شود و این فرصت مناسبی است تا پدر و مادرش، فامیل را دور هم جمع و یک مهمانی درست و حسابی برگزار کنند اما معمولا مهمانی‌ها بسادگی ختم به خیر نمی‌شود و ماجراهایی به وجود می‌آید که گاهی دیدنی و بانمک است و گاهی ناراحت‌کننده و همراه با دلخوری. سروش صحت در اولین قسمت از سریال «شمعدونی» که پخش آن از امشب ساعت 21 و 15 دقیقه در شبکه سه شروع می‌شود یکی از همین مهمانی‌های‌ بانمک را برای مردم روایت می‌کند.
کد خبر: ۷۹۱۳۳۰
«شمعدونی» را از امشب ببینیم

محور اصلی سریال شمعدونی اتفاقاتی است که برای دو خانواده عطا و هوشنگ رخ می‌دهد. سارا (ویدا جوان) دختر هوشنگ است که نقش او را محمد نادری بازی می‌کند و ایفاگر نقش مادر سارا، آتنه فقیه‌نصیری است. نادری از بازیگران تئاتر است که برای اولین بار است در سریال شمعدونی مقابل دوربین رفته است.

محسن چگینی، تهیه‌کننده شمعدونی که از انتخاب نادری برای بازی در نقش هوشنگ راضی است، در این‌باره گفت: برای این نقش از چند بازیگر تست گرفتیم تا این‌که به پیشنهاد یکی از دوستان آقای صحت، از محمد نادری هم برای بازی در این نقش دعوت کردیم. همان روز اول که تست گریم روی چهره او اجرا شد و مقابل دوربین تست بازیگری داد، متوجه شدیم کاملا برای نقش هوشنگ مناسب است و حضور او در شمعدونی نهایی شد.

چگینی که در سریال‌ ساختمان پزشکان هم نقش اصلی سریال را به بهنام تشکر که آن زمان بازیگر تئاتر بود سپرد، درباره استفاده بازیگران تئاتر در کارهایش توضیح داد: بازیگران تئاتر در زمینه بازیگری قوی و با تجربه هستند و بهتر است در تلویزیون و سینما از این توانایی‌ها استفاده شود. در سریال ساختمان پزشکان بهنام تشکر خوش درخشید و توانست بعد از این کار به ستاره‌ای در کارهای طنز تبدیل شود. در سریال پژمان هم ما نقش اصلی سریال را به فوتبالیستی دادیم که اصلا تجربه بازیگری نداشت و دیدیم او هم خیلی زود به یکی از ستاره‌های تلویزیون تبدیل شد.

آتنه فقیه‌نصیری تاکنون در تلویزیون نقش‌‌های متفاوتی بازی کرده است. از سریال خانه سبز و خاله سارا بگیر تا سریال داستان‌های یک شهر، سریال ملودرام و خانوادگی جراحت، سریال تاریخی مدار صفر درجه، سریال مناسبتی مثل هیچکس و سریال متفاوت حیرانی و... در بیشتر این آثار هم نقش تلخ و غمگینی داشته است اما اکنون در سریال شمعدونی و نقش زهره قرار است ماجراهای خانوادگی را مفرح و شاد روایت کند. او علاوه بر سارا پسر دیگری هم دارد که بازیگر نقش او امیر کاظمی است.

چگینی درباره انتخاب فقیه‌نصیری گفت: برای نقش زهره گزینه‌هایی را مد نظر داشتیم اما در نهایت با همفکری آقای صحت به آتنه فقیه نصیری رسیدیم چون بر این باوریم که او می‌تواند این نقش را به بهترین شکل اجرا کند. او از یک طرف باید حواسش به همسرش هوشنگ باشد و از طرف دیگر باید برای عطا (حسن معجونی) خواهر خوبی باشد. چون این دو خانواده رابطه خیلی نزدیک و خوبی با هم دارند.

هوشنگ با برادرزنش عطا رفاقت دارد و مایل است با خانواده او رفت و آمد داشته باشد اما عطا و همسرش (نگار عابدی) پسر کوچولویی به نام عرشیا دارند که گاهی با حرف‌هایش باعث برملا شدن اتفاقاتی می‌شود و همین باعث کدورت بین عطا و هوشنگ می‌شود.

حسن معجونی را پیش از این در سریال‌ کمدی مسافران دیده‌ایم که رامبد جوان آن را کارگردانی کرد و نگار عابدی، در سریال دودکش ساخته محمدحسین لطیفی نقش همسر بهنام تشکر را بازی می‌کرد؛ که سریال شمعدونی دومین تجربه او در زمینه سریال‌های کمدی است. عابدی هم از بازیگران با سابقه تئاتر است.

عطا و زهره خواهری دارند که نقش او را رویا میرعلمی بازی می‌کند که قبلا در سریال‌های زمانه و حیرانی بازی کرده‌ است. نقش پدر عطا و زهره را هم محسن قاضی‌‌مرادی بازی می‌کند، قدرت‌الله ایزدی که به رشید شهرت دارد، بازیگر نقش دایی آنهاست.

صحت در سریال شمعدونی از حضور محمدرضا داوودنژاد هم استفاده کرده و نقش مشیری، همکار هوشنگ را به او داده است که هر دوی آنها حسابدار هستند.

خانواده عطا و هوشنگ و فامیل دوروبرشان قرار است از امشب به مدت 52 شب ماجراهای دیدنی را به تصویر بکشند که امکان دارد برای هر کدام از خانواده‌های ایرانی رخ دهد، اما چون این سریال طنز است ماجراها رنگ و لعاب دیگری دارد. چگینی و صحت تاکنون در سریال‌های ساختمان پزشکان و پژمان نشان داده‌اند که با سلیقه مخاطب آشنا هستند و می‌دانند چگونه داستان را روایت کنند که مردم را مشتری دائم سریال کنند. یکی از قالب‌های خوب آنها برای جذب مخاطب، طراحی موقعیت‌های طنز برای شخصیت‌های قصه است به‌گونه‌ای که همه شخصیت‌ها داستان خود را دارند، دیده می‌شوند و مخاطب را با خود همراه می‌کنند.

چگینی با اشاره به این نکته که موسیقی سریال شمعدونی را گروه دنگ شو ساخته است، توضیح داد: در سریال‌‌های دزد و پلیس و پژمان این گروه با ما همکاری کردند و نتیجه خوبی به‌دست آوردیم. با استفاده از همین تجربه ساخت موسیقی شمعدونی را هم به این گروه سپردیم.

این تهیه‌کننده افزود: 25 قسمت از سریال تدوین و صداگذاری شده و تقریبا آماده پخش است و تدوین و مراحل فنی بقیه قسمت‌ها ادامه دارد.

چگینی با اشاره به این نکته که همه تلاش خود را کرده‌ایم سریال خانوادگی خوب و دیدنی را برای مردم آماده کنیم، اظهار کرد: چون تصویربرداری سریال به پایان رسیده بعد از دریافت بازخورد مردم تغییرات زیاد و عمده‌ای را نمی‌توانیم در سریال اعمال کنیم، اما در طول کار به سلیقه و خواست مردم از یک کار طنز شبانه دقت کرده‌ایم و آنها را هم در داستان و هم در ترکیب بازیگران و هم ساختار روایی کار لحاظ کرده‌ایم.فیلمنامه شمعدونی را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند. پیمان قاسم‌خانی به عنوان مشاور و مهراب قاسم‌خانی به عنوان طراح صحنه با شمعدونی همکاری کرد‌ه‌اند.

محسن چگینی، تهیه‌کننده این سریال درباره محتوای آن به جام‌جم توضیح داد: شمعدونی یک کار کاملا خانوادگی است و در بطن و درون خویش نگاهی اجتماعی به برخی از مسائل دارد. سریال شمعدونی ساعت 21 و 15 دقیقه در همه روزهای هفته از شبکه سه پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های 1 و 15 دقیقه بامداد، 9 صبح و 14 و 30 دقیقه خواهد بود.

برخی از عوامل سازنده سریال شمعدونی عبارتند از: مدیرتصویربرداری خسرو دادگرمرام، تدوین شهرام کیور، گریم ایمان امیدواری، صدابردار علیرضا نوروزیان، تدارکات مجید رنجبر، جانشین تولید پوریا عطابخشی، طراح لباس نازنین خزایی، مدیرتولید رضا کریمی و عکاس بهرنگ دزفولی‌زاده. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شمعدونی بی معنی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
۰
۰
من نمیدونم چرا برای فیلم غیر اخلاقی سروش صحت كسی اعتراض نمیكنه
كسی هم نیست
یه نقد بنویسه كم منتقد نداریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها