پس از سال ها برای اولین بار سریالی در ژانر پلیسی منطبق بر سناریویی قوی و فارغ از توهمات، میهمان خانه های مردم شده است. سریالی به نام " میکائیل " که این روزها توانسته تنها با 8 روز پخش به عنوان یکی از پر بیننده ترین سریال های سیما خودنمایی کند.
کد خبر: ۷۹۰۵۹۵
«میکائیل» نمایشی صحیح از چالش های پلیس

پس از سال ها برای اولین بار سریالی در ژانر پلیسی منطبق بر سناریویی قوی و فارغ از توهمات، میهمان خانه های مردم شده است. سریالی به نام " میکائیل " که این روزها توانسته تنها با 8 روز پخش به عنوان یکی از پر بیننده ترین سریال های سیما خودنمایی کند.

" میکائیل " داستان زندگی سرگرد پلیسی است که در یک شهر که بیشتر به تبعیدگاه شباهت دارد مسئول تامین امنیت است.

او در سناریوی تعریف شده رو به روی فردی به نام " اقا خان " قرار می گیرد که این تبهکار با برنامه ریزی دقیق انواع جنایت ها را بدون باقی گذاشتن ردی از خود عملی می کند.

این سریال پلیسی که ابعاد مختلف آن توانسته مردم را با خود درگیر کند یک نکته قابل تامل دارد و آن اینکه پلیس در این سریال به " مرد آهنین " تبدیل نشده و او نیز به مانند دیگر اقشار جامعه دارای نقاط ضعف و قوتی است.

نمایش درست جایگاه پلیس و اینکه برخی از جنایت کاران با اطلاع دقیق از قانون اقدام به انجام اعمال مجرمانه می کنند و با این رویکرد دست به دور زدن قانون می زنند از نکات و به عبارتی حقایق جاری در سطح جامعه است که با تعبیر " ما مدرکی از آقا خان نداریم " به درستی به نمایش گذاشته شده است.

نمایش تهدیدهای پیش روی یک پلیس متعهد یقینا جامعه را بیش از هر چیزی با مخاطرات موجود در ساختار پلیس آشنا می کند و باعث می گردد مردم درک بهتری از تلاش های صورت گرفته برای تامین امنیت در سطح جامعه داشته باشند.

سیروس مقدم کارگردان این سریال با انتخاب درست بازیگران بر میزان تاثیرگذاری فیلم افزوده است و سعی داشته تا دچار تعارفات مرسوم در سریال های پلیسی نشود. فرار از تعارفات و حرکت به سوی نمایش پلیس حقیقی که کمتر در محصولات ساخته شده در این ژانر شاهد آن بودیم یقینا رمز موفقیت این سریال تا به امروز بوده است.

نکته ای در پس این سریال نهفته است و آن اینکه کارگردانان ایرانی توانایی ساخت سریال های پلیسی با قابلیت جذب بالای مخاطبان را دارند و همین رویکرد می تواند اعتماد بیشتر مخاطبان را به سمت صدا و سیما سوق دهد و آمار نگران کننده استفاده از شبکه های ماهواره ای را با سقوط رو به رو کند.

به هر صورت این روزها بسیاری از مردم منتظر رسیدن ساعت 22 هستند تا سریالی را دنبال کنند که نمایش دهنده آنچیزی است که به صورت واقعی در پیش روی پلیس کشور قرار دارد لذا از همین بستر می توان بهترین بهره را برد و این دست سریال ها را به ابزاری اجتماعی برای همراه کردن مردم با پلیس مبدل ساخت. (دفاع پرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها