عادل فردوسی‌پور گفت: کتابخوانی یک فرهنگ است و کاهش مطالعه به دلیل از بین رفتن این فرهنگ در جامعه است و هیچ دلیل دیگری ندارد.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۷
نظر «عادل فردوسی پور» درباره از بین رفتن یک فرهنگ مفید در جامعه

عادل فردوسی‌پور، مجری و گزارشگر معروف تلویزیون با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: همانطور که همه می‌دانند، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و شاید یکی از دلایل آن بی‌توجهی مردم به کتاب باشد. حال در چنین شرایطی ایجاد فضایی مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمام نظرها را به سمت این کالای مهم فرهنگی جلب می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک نمایشگاه کتاب بستری برای تشویق مردم به کتابخوانی است و می‌تواند عاملی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی باشد.

فردوسی‌پور با غیرمنطقی خواندن دلایل کاهش سرانه مطالعه گفت: کتابخوانی یک فرهنگ است و کاهش مطالعه به دلیل از بین رفتن این فرهنگ در جامعه است و هیچ دلیل دیگری ندارد، زیرا دلایلی مانند گران بودن قیمت کتاب غیرمنطقی است و قیمت کتاب از قیمت یک پیتزا هم ارزان‌تر است.

او ادامه داد: مردم به طور عادی در سال چندین‌بار برای غذاهایی مانند پیتزا هزینه می‌کنند، اما حاضر نیستند نصف این هزینه را صرف خرید کتاب کنند. همان طور که گفتم موضوع مطالعه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و برای حل این موضوع همه ارگان‌ها مانند رسانه، دولت، مردم و آموزش و پرورش باید دست در دست هم دهند و این موضوع را حل کنند.

مجری و تهیه‌کننده برنامه 90 در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به حضور در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: بدون شک امسال نیز مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه حضور پیدا خواهم کرد و یک کتاب جدید برای نمایشگاه بیست و هشتم دارم که در طول برگزاری نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها