سیروس مقدم گفت: در سریال «میکائیل» به بهانه حضور قهرمان اصلی قصه (میکائیل) که پلیس هم هست، اتفاق‌ها به زندگی اجتماعی افراد هم کشیده می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۹۷۵۶
سیروس مقدم: از سریال‌های ترکیه‌ای بهره گرفتم

«سیروس مقدم» که این روزها مشغول ساخت سریال «پایتخت4» برای ماه مبارک رمضان است و سریال پلیسی میکائیل را نیز روی آنتن شبکه یک دارد، درباره «پایتخت 4» گفت: به تازگی از سفر چین برگشتیم و قرار بر این است کل گروه در شیرگاه مازندران مستقر شویم و ضبط را از سر گیریم.

وی درباره آخرین ساخته خود سریال «میکائیل» بیان کرد: ما در این سریال سعی داریم تا به مخاطب نشان دهیم علاوه بر اینکه پلیس در امنیت روانی مردم می‌تواند تاثیر گذار باشد، خود مردم هم در این موضوع دخیل هستند و به عبارتی سرنوشت خود را در دست دارند که باید از حق خود دفاع کنند.

مقدم افزود: تا به حال در ژانرهای مختلفی سریال ساخته‌ام و معتقدم ساخت سریال در ژانر اکشن جزو مدیوم کاری من نیست، اما در میکائیل به بهانه حضور قهرمان اصلی قصه (میکائیل) که پلیس هم هست، اتفاق‌ها به زندگی اجتماعی افراد هم کشیده می‌شوند.

وی افزود: قصه میکائیل در حقیقت یک وسترن پلیسی است که پلیس آن به دنبال برقراری نظم و آرامش در شهر خود هست.

کارگردان سریال «زیرهشت» درباره استفاده از لوکیشن‌های سریال در حال پخش خود گفت: همیشه سریال‌های جهانی را دنبال می‌کنم و در این مدت اخیر با دیدن سریال‌های ترکیه‌ای که اتفاقا در بین مردم ایران استقبال خوبی هم از آنها شده است به این نتیجه رسیدم که سازندگان آن سریال‌ها هم از این روش (استفاده از چند لوکیشن زیبا در کنار یکدیگر) استفاده کرده و بهترین و زیباترین لوکیشن‌های چند شهر را به هم وصل می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی توسط مونتاژ این فضاها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، یک شهر زیبا را برای مخاطب به تصویر می‌کشد که در اصل هر قسمت از آن متعلق به یک شهر بوده که با مونتاژ به این شکل درآمده است. مخاطب ما از دیدن فضاهای تکراری خسته شده و نیاز به دیدن تصاویری جدید و بکر دارد.

کارگردان سریال «دیوار» دلیل انتخاب فضای جنوب را این گونه بیان کرد: یکی از دلایل انتخاب فضای جنوب به این برمی‌گردد که در حقیقت آنجا زادگاه من است و به خوبی فضایش را می‌شناسم، جزیره خوب، دریا و بافت سنتی، دلفین‌ها و دره ستاره‌ها مجموعه‌ای بود که ما به آن احتیاج داشتیم و همگی در قشم به راحتی قابل دسترسی بود.

وی افزود: ما در ساخت میکائیل تصاویر زیبایی از مناطقی چون قشم، تهران، لواسان،شمال کشور و ... را به هم وصل کردیم و شهری فرضی با نام شصت کیلومتر را ترسیم کردیم.مخاطب ما با یک جزیره خیالی روبروست که دریا و نخلستانش در قشم، ایستگاه قطار در بندرعباس و ایستگاه بین راهش در شمال ایران قرار دارد. باید بگویم تمام فضاهایی که به خشونت فضای قصه،جذابیت صخره، دریا و نخلستان برمی‌گردد در جنوب کشور و دیگر صحنه‌ها که شامل جذابیت‌های شهری چون شهربازی و ... می‌شود را در تهران ضبط کردیم.

مقدم در پایان درباره حضورش در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: اگر فیلم نامه خوبی به دستم برسد حتی اگر متعلق به شبکه‌های روستایی هم باشد، اقدام به ساخت آن می‌کنم، اما اگر فیلم نامه بد سینمایی هم پیشنهاد شود حاضر به ساختش نیستم. تجربه هم نشان داده که موفقیت سازندگان در رسانه‌ای مثل تلویزیون خیلی بیشتر از هر رسانه دیگری است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها