دهه تکریم و غبارروبی مساجد

کارگردانی که دوست دارد خادم مسجد شود

درباره سریال نوروزی شبکه پنج

«سربه راه»؛ آنجا که خانه‌ام نیست

«سر به راه» سریال نوروزی شبکه پنج یکی از آن سریال‌هایی بود که از نظر ساختاری قابلیت پخش از ابتدای نوروز را داشت و در ایام فاطمیه(س) نیز روی آنتن رفت. این سریال به کارگردانی سعید سلطانی و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و با حضور بازیگرانی مانند مسعود کرامتی، سیاوش خیرابی، الناز حبیبی، شقایق دهقان، بیژن بنفشه‌خواه و ارژنگ امیرفضلی ابتدا برای پخش از شبکه سوم سیما در نوروز آماده شده بود، اما بعد از این‌که سریال «درحاشیه» مجوز پخش را برای نوروز به‌دست آورد، این سریال به شبکه پنج منتقل شد.
کد خبر: ۷۸۶۸۳۹
«سربه راه»؛ آنجا که خانه‌ام نیست

سر به راه و دردسرهای عظیم

«سر به راه» را ایرج محمدی تهیه‌کننده سریال «دردسرهای عظیم» که در ماه مبارک رمضان از شبکه سوم پخش شد تهیه کرده است و جالب است که از نظر ساختاری این دو سریال بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هر دو سریال ملودرام‌هایی عاشقانه و در فضایی با رگه‌هایی از طنز هستند، اما شاید آنچه دردسرهای عظیم را تبدیل به سریالی موفق‌تر از سر به راه می‌کند نیز همین موضوع باشد چراکه شباهت‌های موجود نوعی کلیشه‌پردازی را در سریال سر به راه موجب شده است.

بنفشه‌خواه، امیر فضلی و دهقان

در سریال سر به راه، جدا از سه بازیگر اصلی، سه بازیگر شناخته شده حوزه کمدی بازی کرده‌اند. ارژنگ امیرفضلی که از اولین گروه ستاره‌های طنز تلویزیون ایران از پرواز 57 و ساعت خوش بود در این سریال در نقش آقا عظمت، نمایشی کاملا متوسط و البته بمراتب پایین‌تر از سطح توقع علاقه‌مندانش داشت. از امیرفضلی بعد از بازی در طنزهای مینی‌مال دهه 70، بازی‌های بسیار خوبی از جمله در اخراجی‌های 1 دیده بودیم که نشانگر میزان توانایی‌های این بازیگر بودند، اما نقش عظمت چیزی نبود که بتوان قابلیت‌های امیرفضلی را در معرض دید مخاطب بگذارد.

بیژن بنفشه‌خواه نیز که با گروه دوم ستاره‌های طنز تلویزیون مطرح شده بود و نمایش‌های جذابی در سی‌ونه، حرف تو حرف، هژیرها و بسیاری از دیگر از طنزهای این‌گونه داشت در سریال سر به راه یکی از نقش‌های بی اثر را بازی می‌کرد. شخصیتی که بعد نداشت و نمی‌شد آن را شناخت و با او ارتباط برقرار کرد. شقایق دهقان نیز که از بهترین بازیگران طنز سریال‌های تلویزیونی است همچون امیرفضلی و بنفشه‌خواه در نقشی خنثی حضور یافت. شاید مساله صرف حضور این سه بازیگر برای جذب مخاطب بیشتر بوده، اما این موضوع بعد از یکی دو قسمت ابتدایی اثرگذاری خود را از دست داد.

مربع اصلی

مسعود کرامتی بعد از مدت‌ها دوری در سال‌های اخیر بازگشت دوباره‌ای به عرصه بازیگری داشته است. بعد از چند فیلم سینمایی این بار او نقش آقای دادرس را در سربه راه ایفا کرد. کرامتی مثل همیشه مردی دوست‌داشتنی را به شکلی قابل قبول بازی کرد. الناز حبیبی دیگر بازیگر اصلی این سریال نیز بعد از دردسرهای عظیم دومین کار مناسبتی را به عنوان نقش اصلی ایفا کرد که برای این بازیگر جوان می‌تواند اتفاق بسیار مثبتی باشد. او نشان داد نسبت به دردسرهای عظیم بازیگر پخته‌تری شده است.

نقش مقابل او را سیاوش خیرابی بازی کرد که او هم مدتی بود کمتر در سریال‌ها رویت می‌شد. خیرابی هم نسبت به بازی‌های قبلی پیشرفت جالبی را در بازی‌اش نشان می‌داد. در کنار اینها محسن کیایی که مثل الناز حبیبی دومین سریال مناسبتی مداومش را بازی می‌کرد این بار در نقش منفی حضور یافته بود. کیایی هم با توجه به تجربه خوبی که باحضور در فیلم‌های سینمایی به‌دست آورده یکی دیگر از بازیگران خوب این سریال بود.

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها