علیرضا خمسه را می‌توان هنرمندی پویا، پر جنب و جوش و طناز تعریف کرد؛ اینها مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که خمسه در نقش‌هایی که تا به امروز بازی کرده، داشته است.
کد خبر: ۷۸۴۴۴۵
خمسه؛ بازیگری که اسیر کلیشه نشد

او در روزگاری که فقط دو شبکه تلویزیونی داشتیم و تلویزیون رسانه‌ای فعال و پرمخاطب بود با نقش بیدار در برنامه «هوشیار و بیدار» درخشید و پس از آن نیز همین روند را ادامه داد و با طنازی در نقش‌های مختلف توانست جایگاه خوبی میان مخاطبان تلویزیون و سینما از آن خود کند.

خمسه در سه سری سریال‌ «پایتخت» با ایفای نقش بابا پنجعلی، بازی متفاوتی را به نمایش گذاشت و نقش پیرمردی آرام را بازی کرد که حافظه درستی نداشت و از هوشیاری کامل برخوردار نبود. گرچه نقش بابا پنجعلی در کنار شخصیت‌های اصلی مجموعه چندان پررنگ نبود، اما با هنرمندی خمسه رنگ و بوی خاصی پیدا کرد. ایفای این نقش کار راحتی نبود، زیرا بابا پنجعلی با شخصیت خود خمسه که مدام در حال دویدن، بالا و پایین پریدن و جنب و جوش است در تضاد بود، اما او توانست این شخصیت را که درگیر ذهنیات و درونیات خودش بود به زیبایی درآورد. ایفای این نقش به ظاهر ساده باعث شد تا خمسه از خود واقعی‌اش فاصله بگیرد. حالا این روزها خمسه اجرای مسابقه «ثانیه‌ها» را به عهده‌ دارد که در شبکه دو پخش می‌شود و یادآور خاطرات خوبی برای مخاطبان دیروز تلویزیون است، زیرا ساختار این مسابقه شبیه مسابقه هفته با اجرای زنده‌یاد منوچهر نوذری است. در این مسابقه همچون مسابقه هفته با پاسخ اشتباه شرکت‌کننده یکی از چراغ‌های او خاموش می‌شود و در صورت درست جواب دادن مجری از او می‌پرسد که سوال بعدی از چه کسی پرسیده شود.

خمسه در اجرای مسابقه ثانیه‌ها هم طنازی خاصی دارد و به گونه‌ای این مسابقه را اجرا می‌کند که تماشای این مسابقه نه تنها برای مخاطبان دیروز خاطره مسابقه هفته را زنده می‌کند، بلکه برای مخاطبان امروز هم جذاب و دیدنی است. طنازی‌ها و واکنش‌های فیزیکی بموقع او طراوت خاصی به مسابقه داده است. در واقع تیزهوشی خمسه در انتخاب کارهایش قابل تحسین است، زیرا او با بالا رفتن سنش نگذاشته در کارهای طنز کلیشه شود و کار اجرا را برای دور شدن از این فضا انتخاب کرده است؛ ضمن این‌که در انتخاب نقش‌هایش حساسیت به خرج داده و نقش‌های مثبت را با تدبیر خاصی گلچین کرده و آن را بازی می‌کند که در این باره می‌توان به نقش‌های ماندگارش در سریال‌های یک مشت پر عقاب و پایتخت اشاره کرد. در واقع او جزو بازیگرانی است که اسیر کلیشه نشده است.

فاطمه عودباشی ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا...
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
۰
۰
عكس اول كیه؟؟؟؟؟!!!

نیازمندی ها