مگر امثال شما نبودند که بیمار را در بیمارستان گرو نگه داشتند؟

سوال‌های مجری تلویزیون از هفت هزار پزشک معترض

در پی پخش سریال «در حاشیه» و انتشار نامه رییس کل سازمان نظام پزشکی تعداد زیادی از کابران پایگاه خبری «جام‌جم سیما» نظراتشان را درباره محتوای این سریال و حاشیه‌های چند روز اخیر بیان کردند.
کد خبر: ۷۸۴۴۲۴
واکنش گسترده کاربران «جام‌جم سیما» به حاشیه‌های سریال «مهران مدیری»

در بخشی از نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است: بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

پس از انتشار ادعاهای «علیرضا زالی» تعداد زیادی کامنت (نظر) از طرف بینندگان سریال «در حاشیه» دریافت کردیم که حاوی هشدارهایی به رییس کل سازمان نظام پزشکی بود. مخاطبان این سریال به علیرضا زالی یادآور شدند که مردم بر اساس آنچه در بیمارستان‌ها و مطب‌ها دیده اند قضاوت می‌کنند و قصه یک سریال را مبنای قضاوت قرار نمی‌دهند.

در تعدادی از نظرات هم بر این نکته تاکید شده که تعداد اندکی از پزشکان مسوولیتشان را به درستی انجام نمی‌دهند و انتقاداتی که در سریال «در حاشیه» تصویری شده تا حد زیادی واقعیت دارد.

برخی هم به این مساله اشاره کرده‌اند که نقد معضلات اجتماعی نباید با واکنش‌های تند اقشار مختلف همراه شود.

در ادامه گزیده‌ای از نظرات مردمی را درباره این سریال و حاشیه‌هایش می‌خوانیم:

  • شما هر وقت تونستید این زیر میزیها و الکی نسخه تجویز کردن بعضی از این به اصطلاح دکترا رو جمع کنین، اونوقت بیاین به این جور سریالهای طنز واقعی گیر بدین...

  • آقای دکتر زالی چرا سریال بهتون برخورده؟ آدم اگه ریگی به کفشش نباشه نباید بدش بیاد دست اقای مدیری درد نکنه که واقعیت بعضی از دکترهای پولکی رو برای مردم و شما بصورت سریال در آورده تا شاید کمی به خودتون بیاد.

  • عزیزم وقتی صحبت از لباس مقدس پزشکی میکنی من چند تا جراح بیارم که با علم بر این که بیمارشون بدحاله نوبت عملشون رو فقط با زیر میزی جلو میندازن و جان انسانها براشون مهم نیست؟ چندتا داروخونه دار میخوای بهت نشون بدم شربتها و قرصهای خاص رو ده برابر یا بیست برابر قیمت توی بازارسیاه میفروشن! این وقتها تو کجایی تا بزنی تو دهن دکتر متخلفت؟

  • اینو بدونید جناب دکتر که توقیف یا عدم توقیف یک سریال طنز فاخر اجتماعی تاثیری در رفع کاستی های موجود در جامعه ندارد. سریال فقط یک نمایش است پخش می‌شود و می رود و مطمئن باشید رابطه میان پزشک و بیمار با سریالی از این دلخراش تر نمی شود خواهشا دلسوزانه وجدان برخی ها را بیدار کنید ممنونم.

  • جناب آقای رییس کل سازمان نظام پزشکی رابطه پزشک و بیمار هیچوقت و هیچوقت با یک فیلم و سریال خراب نمیشه. بلکه رابطه پزشک و بیمار زمانی خراب میشه که برخی پزشکان شما در بیمارستان ها برای جان بیمارشان ذره ای ارزش قائل نیستند.

  • دایی من 22 سال داشت با تجویز اشتباه همکار شما فوت کرد انقدر جانماز آب نکشید لطفا درود بر مهران مدیری.

  • چرا نمیشه بهشون گفت بالا چشمتون ابروئه؟ چون 7 سال درس میخونن؟ خوب برای گرفتن مدرک دکترای فلسفه هم باید 8 سال درس خوند اما به فلاسفه میشه انتقاد کرد به دکتر ها نه؟ جناب استاد ، آقای مدیری حالا که اینطور شد عوض 90 قسمت 190 قسمت بساز اون سریال رو لطفاً ‌!!!!!

  • رئیس نظام پزشکی به جای اینکه به این فیلم گیر بده بره ببینه بیمارستانها و درمانگاهها چه خبره بس که زیر میزی و از این چیزا میگیرن. پس بنابراین مهران مدیری الکی کار نمی‌کنه

  • .بسیار هم سریال خوب و شادی است. کلی خندیدم. بیائیم از منظر طنز نگاه کنیم. چنانچه پزشکان ما چنین مواردی در کارنامه شان نداشته باشند بسیار هم خوشحال می‌شوند. بالاخره باید بین پزشک خوب و پزشک بد فرق قائل شد وشناخت پیداکرد.

یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه آن را که حساب پاک است از محاسبه چ باک است.

  • چه خوبه که آدمها واقعیت ها رو بپذیرن.... آقای رییس شما نگران نباش. مردم خودشون قضاوت میکنن. (جام‌جم سیما)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
آقا جان من به جرات میتونم بگم كه ... درصد دكترای ما بی سواد و رشوه گیر هستن همه هم از این امر با خبر هستن. اون عده به اسم دكتر هم كه اعتراض كردن اگه ریگی تو كفششون نبود هم اعتراض نمیكردن. درود بر مهران مدیری
روزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
.... زیر میزی میگیرد جهت اطلاع دكتر زالی
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
با سلام من كاری به هیچی ندارم و فقط در مورد سریال نظر میدم به حق میتونم بگم كه بی معنی ترین سریال كه تا حالا دیدیم همین سریال مدیری بود بابا ما كه ... نیستیم یه چیزی بسازید بفهمیم چیه نه یه چیز اشغال كه همه فك و فامیل و بچه یك ساله هم میگه این چه سریالیه.واقعا جای تاسف داره تو این گرفتاری های مردم به جای اینكه سریال با مفهوم و با معنی بسازن یه چیز بی معنی میسازن پیش خودشون هم فك میكنن چقد هنرمندن.با تشكر از جام جم انلاین
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
جناب آقای دكتر زالی ، شما خودت بهتر میدونی چند تا دكتر بساز و بفروش داریم ، یا چند تا دكتر داریم كه قسم نامه بقراط را به كلی فراموش كردند و بیماران رو به شكل اسكناس می بینند و برای جانشان ارزشی قائل نیستند ، كافیه یا باز بگم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
آقای دكتر زالی دكترهای كشور ما متاسفانه بدن مریض و با لوازم یدكی ماشین اشتباهی گرفتن با كوچكترین مریضی به بیمار میگن خانم برو رحم یا مثانه یا كلیه ات و در بیار. مثل مادرم كه با یه عفونت كوچیك به گفته دكترش رحم خودش عمل كرد و درآورد شاید اون زمان با یه دارو خوب میشد. ایین در حالی كه در كشورهای اروپایی درآوردن اعضای بدن فقط در زمان داشتن سرطان كار درستی هست. در غیر این صورت نقص عضو به حساب میاد و دكتر حق این كار و نداره.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۰
جناب آقای دكتر زالی به عرضتان برسانم برای عمل مریضم دكتر اول زیرمیزی گرفت بعد عمل كرد خود شما هم باخبرید واز آنها حمایت می كنید
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۰
جام جم مرسی واقعا درود بر شما كه به نظرات مردم بیشتر از حرف مسولان اهمیت میدی
مرسی جام جم
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
الان دكترا تهدید كردن ك تجمع میكنن راهش اینه وقتی تجمع كردن مردم بریزن هرچی عقده از این .... دارن رو سرشون خالی كنن
بعدم برن در نظام پزشكی تجمع كنن 7 سال درس خوندن مثلا امپولم نمیتونن بزنن
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
اقای مدیری محترم برنامه شما واقعا به حرف دل ما نزدیكه هزار اشتبا پزشكی پیش میاد حتی خیلی از پزشكا فرق حساسیت با عفونت نمیدونند و كلی داروهای اشتبا تجویز میكنند روزانه خیلی ها میمیرند كار شما حساسترین كار جامعه است و خیلی از پزشكا اصلا اهمیت نمیدن بیاید یكم به امار مرگ ها و دلیل مرگها توجه كنید
lمهدی
United States
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
بنده به آقای رییس میگویم چرا آن موقع كه مریض را با پتو به بیابان میبرن و رها میكنن بابت این كه پول نداشته شما وهمكارهای شما بابت این كار اعتراض ویا فراخوان نگذاشتید آره همیشه حرف حق تلخه مگه نه!!!!!! من از آقای مدیری عزیز بابت این اقدام شجاعانشان تشكر و به ایشان پیشنهاد میكنم شما هم بیكارننشنید ودر یك سایت بابت مخالفان وموافقان این سریال فراخوان بگذارید وبنده به جرات عرض میكنم بالای 90% موافق میباشند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها