آخرین خبرها از فازهای جدید این سریال

بازگشت بازیگران حذف‌شده «در حاشیه»

در پی پخش سریال «در حاشیه» و چند برنامه دیگر با محوریت نظام سلامت از تلویزیون رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۳۹۸۲
شوخی «درحاشیه» با چند پزشک‌نما و واکنش تند نظام پزشکی

به گزارش جام‌جم سیما بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در بخشی از نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است: بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

نویسنده این نامه با اشاره به سریال طنز «در حاشیه» ساخته «مهران مدیری» افزوده است: مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

گفتنی است نارضایتی رییس کل سازمان نظام پزشکی با سریال «در حاشیه» در حالی صورت می‌گیرد که این سریال تصویری جذاب از پزشکان دلسوز و خدوم ارائه کرده است. پزشکان متخلف سریال افرادی هستند که با هدف کلاهبرداری لباس مقدس این حرفه را بر تن کرده اند. با توجه به این نکته درمی‌یابیم که سریال «در حاشیه» به هیچ وجه خدمات سازنده پزشکان عزیز را زیر سوال نبرده است.

چندی پیش علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما نیز به همین نکته اشاره کرد و در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت نوشت: در مجموعه «در حاشیه»، مسایل جدی صنفی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران محترم مورد توجه بوده و از هرگونه تحقیر و طعن بر اساس وظایف ذاتی رسانه پرهیز شده است.

او همچنین تاکید کرد: بزرگ‌نمایی مسایل جزئی و استفاده از اشارات شیرین، جزو ذات طنز و فکاهی است و اگر به درستی انجام شود؛ نشانه تحقیر و نادیده گرفتن ارزش‌های صنفی و خدماتی اقشار مختلف نیست. موضوعات، بهانه‌ای برای انتقال پیام‌های صحیح در بستر ایجاد ابتهاج خاطـر و مطایبه اسـت. (جام‌جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
میگم
نمیخواید نظرات را مساوی كنید؟
همون كاری را كنید كه در پیج هنرپیشه ی متحووووووووووووول شده میكنید
نظرات مثبت و منفی را یكی كنید تا تعااااااااااااااااااااادل حفظظظظظظظظظظظظظ بشه
اینجوری اعتماد به سقف رییس نظام پزشكی زیاد میشه
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
باسلام .بسیار هم سریال خوب وشادی است.كلی خندیدم .بیائیم از منظر طنز نگاه كنیم .چنانچه پزشكان ما چنین مواردی در كارنامه شان نداشته باشند بسیار هم خوشحال میشوند.بالاخره باید بین پزشك خوب وپزشك بد فرق قائل شد وشناخت پیداكرد.بهترین فرصت برای این شناخت بادید طنز پیدا شده .ما هم روز پزشك داریم وهم روز پرستارودراین روزها قدر پزشكان وپرستاران را میدانیم.بهتر است پیازداغش را زیاد نكنیم.هیچ كس در این كره زمین معصوم نیست .همه جایزالخطا هستند.
مجتبی احمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
هركه پول داشته رفته این دانشگاه های كه پایه علوم تدریسی انها ازرویسیستم انگلیسی امریكای است واینهاچهارتا كلمه انگلیسی یاد گرفتن ونهایتن یك اناتمی به طور ناقص بلدن وهركه مراجعه میكند یك مشت نسخه كه خودشان هم نمی دانند كه چی به چی است مینویسند ودر عرض یك ساعت ده تا بیست نفر رابا بی درایتی ویزیت می كنند وفكر میكنند كه عالم وعلامه هستند این درحالی است كه ادمای به ظاهر پزشك هیچ اطلاعی ازطب وطبابت ندارن اگر همه انها جمع شوند باكمال تاسف نمیتوانند چهار خط از كتب دانشمندان بزرگ وحقیقی وواقعی طب را بفهمند وچشمشان به دهان اربابان خارجی است جامعه پزشكی امروزه بدنبال مال ومنال دنیا هستند وبیمار برایشان مهم نیست واین پول بیمار هست كه برایشان بسیار مهم است
جسم انسان یك مسله طبیعی است وباید بیماری را با امور طبیعیه مداوا كرد نه با مواد بسیار خطر ناك شیمیایی
علوم پزشكی اگر خواستار سلامت مردم هستید این كتب امریكای انگلیسی را اتش بزنیدو
واگرراست گوهستید از اساتید اعظم همانند ابن سینا رازی ابن هیثم ودانشمندان دیگر درس بگیرید .........طب خودمان همان طب سنتی را در دانشگاهایتان تدریس كنید اگر قصد خیانت ندارید
نمونه مثال كه از این دست كم نیست این كه شخص به علت خشكی چشم به پزشك مراجعه كرده به اقای چشم پزشك وجناب اقا بیمار را جراحی فرموده اند وبعد از ان باعث اختلال در چشم بیمار وخشكی هم برطرف نشده وموارد بسیار فراوان بی حد دیگر این اقای چشم كور كن اگر میدانست این شخص صفرا مزاج است والتهاب كبد باعث خشكی چشم شده چه اتفاقی می افتاد
بنده بعنوان مدافع طب سنتی خواستار از خواب بیدار شدن علوم پزشكی هستم
ایرانی
Germany
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
اگر می خواهید كار مهران مدیری باور كنید لطفا یك سری بزنید به مطب ..... متخصص گوارش شیراز خیابان زند ببینید چه خبره چهارتا ویزیتور داره هر كدام حق خودش جداگانه میگیره هر مریضی كه بره باید اندسكوپی بشه وباید ملغی برای ازمایش بده كه نتیجه ان به قول خودشان پیامك میشه وان پیامك هیچوقت برای بیمار ارسال نمیشه
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
آنقدر برخی پزشكان بی مسئولیتند كه گویی مردم برایشان در حكم .... هستند. روده ی مادر من رو به اشتباه در آوردند. با كلی خطرات عمل باز و عوارض جانبی نداشتن روده!!! الان بعد از سه سال دوندگی و شكایت از پزشك، نظام پزشكی با ..... جانب دكترشون رو گرفته چون ایشون ملاك، سهامدار تعدادی بیمارستان بزرگ و آشناشون هستش.....
ننگ به این دسته از پزشكان....
درود به مهران مدیری....
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
لطفا اقای زالی را كه سعی در وارونه نشان دادن حقایق دارد بركنار كنید و این جامعه شهیدداده را از چنگ غرولند هایش برهانید.
نویدی تهران
United States
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
این دكتر ها ، و نظام پزشكی
دیگر شورش رو در آوردند !!!
یعنی نعوذ بالله مگر پیامبرند كه نمیشود بهشون انتقاد كرد؟
برین موارد تخلف پزشكان رو در سیستم دادگاهی كشور به طور آماری در بیاورید !
از ده سال گذشته تا الان
چنان دیواری دور این پرونده ها كشیدن كه به بیرون رسوخ نكنه !!!
عمل های بی مورد در باره همه اعضای بدن
عمل های بی مورد زیبائی
موارد متعدد اشتباهات پزشكی
دستمزد های گزاف
و............و .............
باز به تریج قباشون برخورد؟
یعنی چرا نمیشه بهشون گفت بالا چشمتون ابروئه؟
چون 7 سال درس میخونن؟
خوب برای گرفتن مدرك دكترای فلسفه هم باید 8 سال درس خوند
اما به فلاسفه میشه انتقاد كرد به دكتر ها نه؟

جناب استاد ، آقای مدیری
حالا كه اینطور شد
عوض 90 قسمت 190 قسمت بساز اون سریال رو لطفاً ‌!!!!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یك تحصیل كرده فوق لیسانسه تهرانی
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
آقای دكتر زالی چرا سریال بهتون برخورده ؟ آدم اگه ریگی به كفشش نباشه نباید بدش بیاد دست اقای مدیری درد نكنه كه واقعیت بعضی از دكترهای بی وجدان و پولكی رو برای مردم و شما بصورت سریال در آورده تا شاید كمی به خودتون بیاد و بازرسی هاتون بیشتر بشه فقط كافیه از پشت میزتون تشریف بیارید بیرون و یه دوری بزنید .فقط پول حرف اول رو می زنه تماااااااااااااااااااااااام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
برخی پزشك های عزیز
یك كم خجالت بكشن
تو این مملكت زندگی می كنند
پول زیر میزی میگیرند تا عمل جراحی انجام دهند
و تنها كاری كه نمی كنند طبابت است متاسفانه
حالا از اینكه سریال طنز برای آنها ساخته شده ناراحتند ؟!؟!؟!
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
من فقط موندم اگه پزشكامون اینقدر از خودشون مطمئنن چرا اینقدر نگران یك سریال طنز هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس حتما یه جای كارتون میلنگه كه اینقدر نامه نگاری میكنید دیگه!!!!!! همه مردم هم خوب شما قشر زحمت كش را میشناسند!!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
واقعا نود درصد دكترها مریضها رو به شكل پول میبینن می ری دكتر زنان علاوه بر ویزیت میگه دو هزار تومن هم بده برای اینكه دكتر معاینه ات كنه فكر نكنم هیج جای دنیا همچین چیزی باشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۰
جام جم مگه من چه چیز بدی نوشته بودم كه نظرم رو نذاشته بودید؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
چطور بود موقع زیرمیزی گرفتن رابطه پزشك و بیماری مطرح نبود برای چاپیدن به اسم فرار مغزها و بخور بخور فرزندانتان با نام فرار ژنها همه را هپو فرض می كردید حالا كه كمی از كارهایتان را نشانتان می دهند می ترسید ابهت حبابیتان بتركد ؟!!!
شهرزاد
Malaysia
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
بنظر من كه همسر یك پزشك بسیار با شرف و یك انسان واقعی است وسریال در حاشیه را بسیار پسندیده،
اینه كه فقط پزشكانی باین سریال اعتراض میكنند كه قطعآ همگی مصداق همانی هستند كه در سریال نشان داده میشه؛ چرا كه همگی پزشكان با شرف این سریال را بهترین میدانند و فكر میكنند:
چوب را كه بر میداری گربه دزده اعتراض میكنند، در حالیكه باید درس بگیرند

این 7000 پزشك ، با بودجه ما درس خوندند و حالا ثروت ما را میفرستند برای خانم و بجه هاشون در فرنگ و بجای خدمت به جامعه ، خود را مقدس و برتر از همه میبینند.
وحید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
نظرات تموم دوستام را خواندم .شب 20 دی93 در بیمارستان ....ارومیه و یكساعت بعد در بیمارستان م..... در ارومیه بدلیل دردسنگ كلیه علاف و سرگردان بودم. نه كسی ملزم به جوابگویی بود و نه احترامی دیدم. در تزریق وریدی یك سرم چند نفر سردرگم و خون ( بدلیل فشار خون بلای ایجاد شده از اسپاسم كلیه ) از محل های تزریق غلط فواره میزد. باور كنید در طول سالهای حضورم در جبهه و مجروح شدن های متوالیم و با آن امكانات كم آنروزها چنان عذابی نكشیده بودم. جالب بود به خودم هم كه اندك سواد و تجربه ای در این زمینه دارم اجازه تزریق نمیدادند و با حقارت نگاهم میكردند!!!! باور كنید آنشب مرگ را در چند قدمی خود دیدم و دیدم كه چه سان جسم و شخصیت انسانها در خرابه هایی كه بیمارستان نام دارد به سخره گرفته میشود. آقای زالی ول كنید این اراجیفتان را. دست مریزاد مهران مدیری عزیز و خسته نباشی صدا و سیمای با شجاعت.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها