پریناز ایزدیار بهترین اتفاق سال ۹۳ را همکاری با حسن فتحی در مجموعه «شهرزاد» دانست.
کد خبر: ۷۸۲۸۵۷
پریناز ایزدیار: امیدوارم در سال جدید حق‌کشی کمتر شود

پریناز ایزدیار از معدود چهره‌های جوان بازیگری است که کارش را از تلویزیون شروع کرده، درخشش در «زمانه» او را به عنوان چهره‌ای مستعد معرفی کرد و حضور کوتاهش در «خط ویژه» نشان داد قابلیت بازی در نقش‌های مختلف را دارد. او سال ۹۳ در فیلم «۳۶۰ درجه» با سام قریبیان فیلمسازی جوان همکاری کرد و در «این سیب هم برای تو» ساخته سیروس الوند مقابل دوربین رفت.

ابتدا در مورد مسیر حرفه ای شما در سال ۱۳۹۳ صحبت کنیم. با توجه به اتفاقاتی که افتاد و کارهایی که انجام دادی ، سال ۹۳ را به لحاظ حرفه ای چگونه دیدید؟

پریناز ایزدیار: طبیعی است که راضی نیستم، مایل بودم اتفاقات بهتری پیش بیاید و کارهای بهتری را بازی می‌کردم ، این مساله از لحاظ کمیت برای من مهم نیست، بلکه اولویتم کیفیت یک اثر است. به هر حال آنچنان که باید رضایت نداشتم، هر چند دو تجربه سینمایی خوب را پشت سر گذاشتم، یکی بازی در فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند و دیگری هم فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» ساخته سام قریبیان که هر دو کار را دوست داشتم و تجربه های جالب و قابل توجهی بود.

به نظر می‌‌رسد در سال گذشته بیشتر تمرکز خود را معطوف به حضور جدی تر در سینما کردید. این اتفاق در حد انتظار شما نیفتاد. دلیل اینکه انتطار شما برآورده نشد چیست؟

بله. تمرکزم که بر روی این مساله بود، اما متاسفانه کارگردانان ما در قبال استفاده از بازیگران جوان تر احساس خطر می‌کنند و این فقط مختص به شخص من نیست. این یکی از بزرگترین معایب سینمای ما در این سال‌هاست. یک سری بازیگر تکراری در پروژه ها حضور دارند و ما خروجی جدید نداریم. کم اتفاق می افتد که فیلمسازان به جوان‌ها اطمینان کنند. فکر می کنم این یکی از دلایل اصلی محسوب می‌شود که نتیجه آن خروجی کم سینمای ما به لحاظ بازیگر است.

مهمترین اتفاقی که در سال گذشته و در مسیر حرفه بازیگری تجربه کردید چه بود؟

بی تردید شروع بازی در مجموعه «شهرزاد» و همکاری دوباره با حسن فتحی مهمترین اتفاق حرفه ای من در سال گذشته بود، به این دلیل که ابتدا فکر می کنم این پروژه متفاوت از کارهای دیگر است و فیلمنامه‌ای فوق العاده دارد. من هم نقش خودم را در این مجموعه بسیار دوست دارم ، ضمن اینکه در کنار جمعی از بهترین های بازیگری کار کردن برای من افتخار بزرگی است. بازیگرانی مانند علی نصیریان، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی که معتقدم بهترین بازیگر نسل خودش محسوب می‌شود. در مجموع حضور در کنار این عزیزان در قالب یک مجموعه طولانی تجربه ای خوشایند و گرانبهاست و یکی از اتفاقات مهم حرفه‌ای من در سال ۹۳ محسوب می‌شود.

فکر می کنید این مجموعه می تواند دوباره در حرکت رو به جلوی شما در بازیگری کمک کند ؟

با توجه به فیلمنامه و همچنین حضور حسن فتحی به عنوان کارگردان، این مجموعه می‌تواند نقطه عطف دیگری در بازیگری من باشد.

از بین فیلم‌های سینمایی که در سال ۹۳ تماشا کردید ، کدام یک در ذهن شما ماندگار شده است و می‌توانید از آنها نام ببرید؟

متاسفانه به دلیل مشغله حضور در کارها و همچنین انجام امور شخصی نتوانستم بطور مشخص فیلم هایی را ببینم که بتوانم از آنها نام ببرم، اما در جشنواره فیلم فجر دو فیلم «عصر یخبندان» و «اعترافات ذهن خطرناک من» را دیدم که در ذهنم مانده و آنها را دوست داشتم.

parinaz-izadyar2

با توجه به تجربیاتی که در سال گذشته کسب کردید و نوساناتی که در کار و زندگی خود داشتید، چه تصمیم جدی برای سال آینده در زمینه بازیگری دارید؟

من یک مساله را خیلی خوب یاد گرفتم و در سال جدید بیشتر روی آن حساسیت خواهم داشت و آن هم «نه» گفتن است و اینکه بر اساس تعارف و ملاحظات به انتخاب دست نزنم و به راحتی و با استقلال تمام پیشنهادها را مورد بررسی قرار بدهم. بیش از پیش حواسم خواهد بود که بخاطر آشنایی کار نکنم و از طرفی بخاطر اسم و رسم کسی با یک پروژه همکاری نکنم.

اگر بخواهید یکی از مهمترین ضعف‌های سینمای ما در سال گذشته را نام ببرید به چه مساله ای اشاره می‌کنید؟

مهمترین ضعف سینمای ما این است که بیشتر فیلم ها براساس اقتضاء زمانه به روز نمی‌شوند و مخاطب با حال و هوای قصه و اتفاقاتی که رخ می دهد بیگانه است. یک سری قصه تکراری با رنگ و لعاب گوناگون به بیننده ارائه می‌شود، البته نمود بیشتر این جریان در تلویزیون است و حالا به سینما هم سرایت کرده است. نکته دیگر هم که یکبار اشاره کردم ، سینمای ما خروجی بازیگر ندارد و هنوز هم نقش جوان‌های ۱۸ ساله را بازیگرانی با سن بیشتر بازی می‌کنند که این به نفع سینمای ما نیست.

یک پیشنهاد و یا یک حرف حساب که مربوط با حرفه خودتان باشد و دوست داشته باشید در سال جدید به آن توجه شود.

از پیشنهاد دادن پرهیز می کنم، اما دلم می خواهد در سال جدید حق‌کشی در حرفه ما کمتر شود. با وجود اینکه جوان‌های زیادی در سینما هستند ، بیش از اینها به استعدادها و توانایی آنها بها بدهند و فارغ از اینکه فقط این حرف‌ها معطوف به آینده خودم باشد، به نظرم جوانان با استعداد و آینده‌دار بسیاری هستند که باید به آنها فرصت ارائه توانایی‌شان را داد.

سال جدید را از لحاظ کاری چطور شروع کردید و برای آینده چه برنامه دارید؟

از نظر حرفه‌ای که همچنان مشغول بازی در مجموعه «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی هستم و برای بعد از آن هم هنوز تصمیم جدی نگرفتم، اما بسیار دوست دارم در زمانی که منتظر یک پیشنهاد خوب سینمایی هستم در یک تئاتر حضور پیدا کنم، بازی در تئاتر آرامش وصف ناپذیری به من می‌دهد.

در پایان اگر آرزویی برای سال جدید دارید و یا فکر می کنید که باید از کسی یا کسانی یاد کنید، فرصت در اختیار شماست.

من همیشه دوست دارم که سینمای ما رو به پیشرفت باشد و آرزوی سلامتی برای همه عزیزانی که در حرفه و زندگی من نقش بسزا و مهمی داشتند. باید یاد کنم از سیروس الوند که از توان و تجربه او در سال گذشته استفاده کردم. از طرفی هم گروه همدل و خوب فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» که روزهای خوبی را با آنها داشتم. امیدوارم همه سالم و سلامت باشند و نوروز را هم به همه عزیزانم تبریک می‌گویم. (سوره سینما/ میثم محمدی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها