دروازه‌بانی که بازیگر شد

خاطرات مهران احمدی از سریال «پایتخت»

مهران احمدی که یک سال قبل در همین روزها سریال «پایتخت» را در حال پخش داشت، درباره نقشش در این سریال، به طنز گفت: از این سریال به بعد ستون فقراتم دچار مشکل شد؛ گاه پیش می‌آمد در صحنه دو - سه ساعت همین طور می‌ماندم. یک چشمم هم که لوچ بود.
کد خبر: ۷۸۲۵۸۶
خاطرات مهران احمدی از سریال «پایتخت»

مهران احمدی - بازیگر سینما و تلویزیون - به همراه باران دخترش، یکی از مهمانان علی ضیا در ویژه برنامه تحویل سال بود و در ابتدای این گفت‌وگو باران، درباره کارنامه درسی‌اش توضیح داد: من نمره خیلی خوب را گرفتم.

احمدی نیز گفت: آن‌ها به آن‌ها پیک شادی ندادند گفتند بروید حال کنید و برگردید.

در این لحظه پژمان جمشیدی که گاه در استودیو حاضر می‌شد کنار ضیا آمد و گفت: مهمان سینمایی دعوت می‌کنید و من را خبر نمی‌کنید؟ تو می‌دانی سخت‌ترین کار بعد از معدن، بازیگری است؟ همکار ما را آورده‌ای، من خاک صحنه خورده‌ام آن وقت تو می‌آیی با او مصاحبه کنی؟

احمدی نیز اظهار کرد: البته که ما همکار هستیم؛ من زمانی دروازه‌بان تیم نوجوانان پاس بودم. مچ پایم دچار مشکل شد و تصمیم گرفتم بازیگر شوم.

او درباره خوابیده بازی کردن در سریال «پایتخت» اظهار کرد: از این سریال به بعد ستون فقرات دچار مشکل شد. گاه پیش می‌آمد در صحنه دو سه ساعت همین طوری می‌ماندم. یک چشمم هم که لوچ بود.

وی ادامه داد: «پایتخت» سه سالی می‌شود که مردم را با خودش همراه کرده و سرجهازی نوروز شده است و مثل «کلاه قرمزی» همیشه باید در نوروز باشد. همه عوامل آن هم خوشحال بوده‌اند که می‌توانند مردم را شاد کنند. اما امسال به دلیل ایام فاطمیه این توفیق نصیب ما نشد.

در ادامه ضیا اعلام کرد، طبق اخباری که در دست دارد، «پایتخت 4» برای ماه رمضان 94 ساخته خواهد شد و مردم این سریال را خواهند دید.

http://media.isna.ir/content/hamidreza%20dastjerdi-11-130.jpg/3

احمدی نیز با بیان اینکه اگر سری چهارم ساخته شود در ایران نظیر چنین سریالی نخواهد بود، تصریح کرد: چه من در این کار باشم چه نباشم،‌ از این اتفاق خوشحالم. ازهمین جا به سیروس مقدم، خانم غفوری، محسن تنابنده و احمد مهرانفر سلام می‌کنم که همه با جان و دل کار می‌کنند.

ضیا نیز اعلام کرد: بنا بوده مهرانفر نیز که او هم کاشانی است، به برنامه بیاید و جمع‌شان جمع شود.

سپس احمدی درباره دشواری‌های استفاده از لنز برای لوچ بودن در سریال «پایتخت» و امکان ماندگار شدن این لوچی در صورت حتی یک عطسه یادآور شد: در «پایتخت 2 » که پنج قسمت از آن بازی داشتم،‌ به پیشنهاد خودم که نمی‌توانستم زیرش بزنم، چشمانم را لوچ کردم. جنگلبانی که باید چشمان تیزی داشته باشد. لوچی پاشنه آشیل شخصیت بهبود بود و کمدی را شکل می‌داد.

وی ادامه داد: اما در «پایتخت 3» سه ماه کار داشتم. ابتدا آقای اسکندری برایم لنز گذاشتند اما احساس کردم این گونه بهبود شکل نمی‌گیرد؛ بنابراین خواستم دوباره چشمانم را لوچ کنم.

با بازگشت به استودیو مهران احمدی پهن کردن سفره هفت سین را وظیفه هر ایرانی دانست و گفت: ما سه تا ماهی هم داریم که باران اسم‌هایشان را می‌گوید. باران هم آن‌ها را عروس، سه دم و سرسفید معرفی و ابراز امیدواری کرد آن‌ها را تا مدت‌ها نگه دارد.

با ورود ضیا به مبحث تنوع ایفای نقش در کارنامه احمدی این بازیگر در سخنانی گفت: اگر من بازیگرم، باید نقش‌های متفاوتی به غیر از چیزی که هستم را ایفا کنم. بازیگری ابراز احساسات نیست بلکه ابراز احساسات جای شخصیت‌های متفاوتی است که می‌باید بازیگر این وظیفه را به درستی انجام دهد. وگرنه اگر مبنا را بر گریه کردن، خندیدن یا ابراز احساسات شخصی بگذاریم، بازیگری سهل‌ترین کار دنیا خواهد بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها