«جمعه ایرانی» بهترین برنامه سال بود

منوچهر آذری: به ظرف آجیل و شیرینی برق وصل کرده‌ام!

برای منوچهر آذری بهار و تابستان و پاییز و زمستان فرقی ندارد و هر فصلی و حالی شاداب و سرزنده است. او در حین مصاحبه آن قدر شوخی می کند و شعر می خواند که مصاحبه و سوالات از پیش تعیین شده به سمت دیگری کشیده می شود. به بهانه فرا رسیدن نوروز خبرنگار جام جم سیما به سراغ این هنرمند پیش کسوت رادیو، سینما و تلویزیون رفت و از حال و هوای عید و عیدی دادن پرسید.
کد خبر: ۷۸۲۵۲۷
منوچهر آذری: به ظرف آجیل و شیرینی برق وصل کرده‌ام!

*ایام نوروز کجا می روید؟

** سفر رفتن مشکل است چون ترافیک زیاد می‌شود و جاده ها شلوغ هستند. غذای خوب پیدا نمی کنید بخورید. پول زیاد خرج می کنید اما جای خوب برای استراحت پیدا نمی کنید. به دلیل شلوغی نمی توانید همه جا را به خوبی بگردید. بنابراین سعی می کنم نوروز سفر نروم.

*برای سال آینده برنامه ای دارید؟

**ما که نمی توانیم پیش بینی سال آینده را بکنیم چون دست خداست. ما هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم شکر خدا را می‌کنیم. ببینید انسان دارای آرزوهای بی شمار است، حتی در لحظات واپسین زندگی خود هم از آرزوهایش حرف می زند. مثالی می زنند و می گویند: آرزو بر جوانان عیب نیست، من هم جوان هستم و آرزوهای بسیاری دارم.

*فکر کنم سریال «معمای شاه» سال آینده با بازی تان پخش خواهد شد؟

** بازی در این سریال را بنا به دلایلی نیمه کاره رها کردم. البته تنها نیمی از دستمزدم را تا کنون گرفته ام.

*بهترین شبکه رادیویی و تلویزیونی در سال 93 کدام بود؟

**هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است. اما از میان برنامه های صدا و سیما «جمعه ایرانی» را بهترین برنامه می دانم. این برنامه نسبت به همه سریال ها و برنامه های تلویزیونی شنونده بیشتری دارد.

*چرا از شما برای بازی در تلویزیون دعوت نمی کنند؟

**نمی دانم باید از آن ها سوال کنید. شاید قسمت من نبوده تا کار کنم. شاید به یادم نیفتاده‌اند. با مهران غفوریان رابطه خوبی دارم و در فیلم «من پلیس نیستم» با یکدیگر هم بازی بودیم. روزی با هم صحبت می کردم از او پرسیدم چرا در فیلمت از من استفاده نکردی؟ گفت بخدا توی ذهنم نبودی.

*اولویت سازمان صدا و سیما باید در سال آینده چه باشد؟

**جذب مخاطب؛ از خداوند می خواهم که من را در ذهن برنامه سازان بیندازد و به من کار بدهند.

/Media/Image/1392/07/01/635155458574125431.jpg

*عیدی به مردم ایران چه می دهید؟

**مردم ایران بزرگ شده اند نیازی به عیدی ندارند (خنده). عیدی مال بچه هاست.

*اگر مهمان برای عید دیدنی منزل تان بیاید، چه چیزی به او عیدی می دهید؟

**(باخنده و شوخی) من عید منزل نیستم. می آیند پشت در می مانند و علاف می شوند. اگر بیایند منزل ما همه وسایل پذیرایی از جمله آجیل، شیرینی و میوه را به برق وصل کرده ام (خنده). یک پیامک خیلی خنده دار به تازگی برایم رسیده که نوشته است: مژده مژده به کارمندان! تاریخ آجیل قسطی تمدید شد... باور کنید همه چیز قسطی شنیده بودم اما آجیل قسطی خیر!

*از هفت سین عید کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

**سیب. چون شوت زاده می گوید در تبلیغات شهری نوشته اند: صابون سیو همان سیب است اما من خوردم صابون بود (خنده).

*نگفتید رسم عیدی دادن دارید یا نه؟

**معمولا به بچه های کم سن و سال عیدی می دهم؛ چون برای آن ها عیدی گرفتن و نوروز خیلی جالب است. زمانی ما عمو نوروز داشتیم؛ اما اکنون خبری نیست. دوست دارم در تلویزیون عمو نوروز شوم و برای بچه ها بخوانم: رسیده عید نوروز قدیمی/ همه با هم میشن خوب و صمیمی/ به هر جایی که هر ایرانی باشه/ در آن جا عطر شادی ها بپاشه/ به هم تبریک بگین سال جدیده/ بهار دلنشین از راه رسیده/ درسایه ایزد تبارک/ عید همگی بود مبارک...

*حرف پایانی تان با مردم..

** عید روز را به همه مردم ایران تبریک می گویم. امیدوارم سال موفقیت، دوستی و صلح برای همه باشد. (مریم محمدی/ جام‌جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها