از مهناز افشار تا بهرام رادان

ستاره های سینما از «مادر» می گویند

فیلم‌های سینمایی «چ»، «معراجی‌ها»، «۵۰ قدم آخر»، «خسته نباشید»، «گهواره‌ای برای مادر» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» از جمله فیلم‌های سینمایی ایرانی هستند که برای اولین بار از شبکه‌های تلویزیونی سیما پخش می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۲۲۸۷
این فیلم‌ها برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شوند

فیلم‌های سینمای ایران در تنوع ژانری تولید می‌شوند و بعد از گذار از چرخه اکران به شبکه نمایش خانگی می‌رسند، فیلم‌هایی که آخرین بخش از ارتباط با مخاطب خود را پخش در شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌دهند. نوروز امسال فیلم‌های سینمایی روی آنتن شبکه‌ها می‌رود که برای اولین بار است از تلویزیون پخش می‌شوند.

نوروز سال گذشته فیلم سینمایی «چ» در سینماهای سراسر کشور به‌روی پرده رفت و پس از یک دوره یک‌ساله اکران و حضور موفق در شبکه نمایش خانگی، نوروز 94 فیلم «چ» در شبکه افق سیما پخش می‌شود. «چ» دوشنبه سوم فروردین ماه 94 ساعت 18 عصر برای پخش اول شبکه افق پخش می‌شود. همچنین این فیلم روز چهارشنبه 12 فروردین ماه به‌روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. «چ» فیلمی به‌کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سال 1392 است؛ این فیلم داستان دو روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به‌کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی، یکشنبه دوم فروردین ساعت 00:15 بامداد روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد. این فیلم درباره روابط و حل مشکلات طلبه جوان با همسرش است که وضع مالی چندان خوبی ندارد و همسرش سه‌قلو می‌زاید و ...

این فیلم محصول سال 1393 سینمای ایران است که در آن جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا، رضا ناجی و مهیار علیزاده بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پناه‌برخدا رضایی است سه‌شنبه 4 فروردین ساعت 00:15 بامداد روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

در خلاصه این فیلم با بازی الهام حمیدی، چکامه چمن‌ماه، غزل صارمی، فرحناز منافی ظاهر و افسر اسدی آمده است: داستان زندگی یک بانوی طلبه به‌نام نرگس است که ادبیات روسی را در دانشگاه مسکو به اتمام رسانده است و اینک در کسوت بانویی طلبه، درس می‌خواند و قرار است برای تدریس به دانشجویانی که تازه مسلمان شده‌اند به روسیه بازگردد و ... .

این فیلم به‌نویسندگی حسین مهکام با ژانر خانوادگی محصول 1392 سینمای ایران است.

فیلم سینمایی «سگهای پوشالی» به‌کارگردانی رضا توکلی و تهیه کنندگی رضا نوروزی، شنبه 8 فروردین ساعت 00:15 بامداد روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

در این فیلم خواهید دید: مهندس جوانی در بدو افتتاحیه یک پروژه فاخر ملی دچار سانحه‌ای عجیب و شگفت انگیز می‌شود و همین مسئله او و دیگران را دچار سردرگمی می‌کند تا اینکه… .

این فیلم محصول سال 1392 سینمای ایران است که در آن لیلا اوتادی‌, علیرضا جلالی‌تبار‌, مهدی سلوکی, نیما شاهرخ‌شاهی, قاسم زارع‌, شیرین بینا, مرتضی ضرابی‌, فرزاد فرزین و امید محبی‌ بازی کرده‌اند.

فیلم تحسین شده «خسته نباشید!» به‌کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی هم، 7 فروردین ساعت 18 از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

این فیلم که تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردان اول را از جشن خانه سینما دریافت کرده، 7 فروردین پخش می‌شود، روایت زندگی زوجی است که به ایران می‌آیند اما اختلافاتی دارند و… .

فیلم سینمایی «50 قدم آخر» فیلم سینمایی به‌کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که 3 فروردین از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این اثر سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات لشکر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر4 را نمایش می‌دهد شخصی که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و... .

«معراجی‌ها» فیلمی به‌کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. این فیلم روز اول فروردین ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود. پندار اکبری، محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، محمود عزیزی، رضا رویگری، حمید لولایی، مهران رجبی، برزو ارجمند و علی صادقی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «سر به مُهر» نام فیلمی به‌کارگردانی هادی مقدم‌دوست است. این فیلم دهم فروردین ساعت 16 پخش می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی ایفای نقش کردند. این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که زندگی‌اش را در وبلاگش می‌نویسد و توسط برادر دوستش از او خواستگاری می‌شود و صحبت‌های اولیه ازدواج را انجام می‌دهند. او که نماز نمی‌خوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده، الآن شهامت اینکه به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید خجالت می‌کشد، که در آخر فیلم بازگو می‌کند. انتخاب نام سر به مهر برای این فیلم دارای ایهام است که هم اشاره به نماز خواندن دارد و هم اشاره به این رازی است که تا آخر فیلم سر به مهر باقی می‌ماند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها