شبکه دو برای هفته اول نوروز که مصادف با ایام فاطمیه است، سریال «بزم آخر» به تهیه‌کنندگی جمال گلی و کارگردانی سجاد شهریاری را تدارک دیده است.
کد خبر: ۷۸۱۵۶۷
«بزم آخر» نوروز شبکه 2 را فاطمی می‌کند

این سریال که از اول تا چهارم فروردین به تماشاگران شبکه دو ارائه می‌شود، داستان زنی به نام رضوان است که در رشته تئاتر تحصیل کرده و برای نگارش پایان‌نامه‌اش درباره نمایش‌های آئینی و بخصوص تعزیه تحقیق می‌کند. او در این تحقیقات با توجه به این‌که پدرش، سید احمد از مخالف‌خوانان تعزیه بوده، درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود و به حقایقی دست پیدا می‌کند.

جمال گلی درباره تولید این سریال گفت: فیلمنامه
«بزم آخر» به قلم حسن مشکلاتی نوشته شده و سجاد شهریاری آن را کارگردانی کرده است. تصویربرداری و تدوین سریال تمام شده و مراحل نهایی را برای تحویل به شبکه انجام می‌دهیم.

به گفته گلی این سریال در چهار قسمت 55 دقیقه‌ای ساخته شده و تیتراژ پایانی آن را حمید عسگری خوانده است.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، در این سریال آتیلا پسیانی نقش سیداحمد، الهام چرخنده (رضوان)، امید روحانی (استاد دانشگاه)، انوشیروان ارجمند (پدر مقتول)، کامران تفتی (پژمان)، علیرام نورایی (شهرام)، سیاوش طهمورث (استاد فرحبخشی) مهدی ماهانی (برادر رضوان)، مهدی فقیه (کتیبه نویس)، امیر غفارمنش (شوهر رضوان)، زهره حمیدی (ریحانه)، محمدرضا عباس‌نژاد (موسی) و شیما عباسی (نامزد شهرام) دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

به گفته گلی این سریال در گروه تلویزیونی مرکز بسیج سازمان صدا و سیما به مناسبت ایام فاطمیه ساخته شده است.

در این سریال مهدی امیری مدیریت تصویر برداری را برعهده داشته، ناصر انتظاری مدیر صدابرداری بوده است و طراحی گریم را دانیال شعاعی انجام داده است. کیوان ذوالفقاری به عنوان طراح صحنه و لباس در این برنامه حضور داشته و محمدرضا عباسی مجری طرح بوده است.

سریال «بزم آخر» هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه دو به نمایش در می‌آید و روز بعد ساعت 15 و 30 دقیقه تکرار می‌شود.

شکوفه در نوروز فاطمی

برنامه‌ دیگری که در ارتباط با شهادت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز از شبکه دو به نمایش درمی‌آید، «شکوفه» نام دارد. این برنامه که از اول تا پنجم فروردین پخش می‌شود، کودکان و نوجوانان را با ویژگی‌های اخلاقی و زندگی حضرت فاطمه(س) آشنا می‌کند.

«شکوفه» به تهیه‌کنندگی احسان نیلی در گروه کودک و خردسال شبکه دو تولید شده و بخش‌های متنوعی دارد. «قصه‌های شنی»، «دخترک و پسرک»، «شعرخوانی»، «نامه» و «ریحانه» از بخش‌های متنوع این برنامه است.

«قصه‌های شنی» داستان‌هایی را همراه تصاویر نقاشی‌های شنی و موسیقی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. « دخترک و پسرک» نام بخشی است که وظایف تک‌تک اعضای خانواده نسبت به یکدیگر را بر مبنای زندگی فاطمی تشریح می‌کند.

بخشی از برنامه «شکوفه» به شعرخوانی شاعران در مدح حضرت فاطمه(س) اختصاص داده شده است و بخش «ریحانه» دختران را با حضرت فاطمه (س) به عنوان کامل‌ترین الگوی افکار و رفتار در زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌کند.

برنامه شکوفه تلاش می‌کند در فضایی تازه، ابعاد شخصیتی دختر گرامی پیامبر را معرفی، تحلیل و بررسی کند.

دست پخت‌های نوروزی

سری دوم برنامه دست پخت‌های خودمانی به تهیه‌کنندگی فریدالدین نیکجو هفته دوم فروردین 94 از شبکه دو به نمایش درمی‌آید. این برنامه که یک رقابت آشپزی بین هنرمندان و افراد سرشناس است، برای ایام نوروز به‌صورت ویژه تولید شده است.

نیکجو درباره این ویژه برنامه گفت: سری دوم دست پخت‌های خودمانی در 52 قسمت ساخته شده که بخش اول آن از ششم تا بیست و یکم فروردین به نمایش در می‌آید. رقابت‌ها در این دوره به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و در هر مسابقه یک برنده خواهیم داشت که در رقابت شب بعد شرکت خواهد داشت و در نهایت در مسابقه پایانی که شب میلاد حضرت فاطمه(س) در بیست و یکم فروردین برگزار می‌شود از دو نفر نهایی یک نفر برنده نهایی خواهد بود.

به گفته این تهیه‌کننده، دور دوم مسابقه دست‌پخت‌های خودمانی سه روز در هفته پخش خواهد شد. وی توضیح داد: پخش دور دوم مسابقه تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت و در انتها برنده دور اول و دوم با هم رقابت خواهند کرد.

نیکجو از اجرای سری جدید برنامه توسط نیما فلاح و سحر ولدبیگی خبر داد و گفت: مجری سری اول برنامه همکاری بسیار خوبی با برنامه داشتند، اما در سری دوم برای بهبود ریتم برنامه ترجیح دادیم از حضور دو مجری بهره بگیریم. وجود دو مجری در برنامه بخصوص مجریانی که زن و شوهر هستند به ما این فرصت را داد که از گفت‌وگوها و بده بستان‌های مجریان در ایجاد نشاط و تنوع استفاده کنیم.

وی به‌دلیل دیگری حضور دو مجری در برنامه اشاره کرد و گفت: از سری اول برنامه دستیارانی در کنار شرکت‌کنندگان مسابقه حضور داشتند که به آنها کمک کنند، اما بر اساس بازخوردهایی که از مردم دریافت کرده‌ایم این دستیاران بسیار منفعل ظاهر شده بودند و حضورشان در صحنه چندان موثر نبود. وجود دو مجری در سری جدید کمک کرده که مجریان بتوانند با این دستیاران تعامل برقرار کنند و فضای شادتری در برنامه ایجاد کنند. بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، از دیگر تغییرات ایجاد شده در سری دوم دست پخت‌های خودمانی می‌توان به دکور آن اشاره کرد.

به گفته نیکجو، در سری دوم برنامه آشپزی خودمانی سام درخشانی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، لاله صبوری، کمند و سپند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، رزیتا غفاری، مهدی امینی‌خواه رضا توکلی، میرطاهر مظلومی و تعدادی دیگر از بازیگران تلویزیون و سینما حضور دارند.

نیکجو معتقد است: برنامه‌های آشپزی همواره از برنامه‌های دیدنی و جذاب در دنیاست و دست‌پخت‌های خودمانی تلاش کرده این موضوع جذاب را به شیوه‌ای کاملا خودمانی و بومی به تماشاگران ارائه و یک نمایش زنده تلویزیونی پدید بیاورد که تماشای آن برای مردم جذاب باشد.

این برنامه از ششم فروردین هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

انیمیشن «تاریخ از این ور»

انیمیشن «تاریخ از این ور» به کارگردانی اصغر صفار از ششم تا چهاردهم نوروز ساعت 15 و 15 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو «تاریخ از این ور» به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی تاریخ ایران را از سلسله طاهریان تا پهلوی اول همراه با چاشنی طنز به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های اصلی این انیمیشن بهادر (مدیر موزه) و حیوانی به نام خرمن است.

انیمیشن «تاریخ از این ور» به زندگی شخصیت‌های مهم تاریخ مانند شعرا، دانشمندان و پادشاهان می‌پردازد. در این اثر تلویزیونی چهره‌هایی مثل نادرشاه، یعقوب لیث‌صفار، شاه‌عباس و فردوسی برای بازپس‌گیری وسایل خود به موزه زمان می‌آیند.

این انیمیشن محصول مشترک حوزه هنری و مرکز صباست. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها