شبکه‌های مختلف رادیویی همچون سال‎های گذشته برنامه‎های ویژه‎ای برای نوروز 1394 تدارک دیده‌اند. تولید و پخش برنامه‎های متنوع با رویکرد امیدبخشی برای لحظات تحویل سال جدید نیز از تدارکات ویژه 9 شبکه‎ رادیویی است.
کد خبر: ۷۸۰۷۹۶
بوی بهار در رادیو می‌پیچد

برنامه «نوسال» دور هم‎نشینی رادیو‌ایران به مناسبت آغاز سال نوست که به تهیه‌کنندگی محمد اسماعیل‌پور و گویندگی سعید توکلی و سعید سلطانی ساعت 22 پخش می‌شود. این ویژه‌برنامه میزبان هنرمندان در عرصه موسیقی و ورزشکاران خواهد بود و به موضوعاتی در حوزه‎های ورزش، فرهنگ و هنر، اجتماع و سیاست می‌پردازد.

رادیو تهران با برنامه مفرح و شاد به نام «روز اول» به استقبال نوروز می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی اسماعیل باستانی، گویندگی وحید رونقی و بازیگری میثم عبدی رویکرد نشاط‌آفرینی و امیدبخشی دارد و ساعت 23 پخش می‌شود. گویندگی برخی بخش‌های این برنامه به عهده بهروز رضوی است.

رادیو جوان جنگ ترکیبی با نام «به افتخار بهار» را با فضایی شاد و مفرح ساعت 22 برای تحویل سال پخش می‌کند. مهمانان ویژه و افرادی که سال 1393 به‎ نوبه خود سهمی در ارتقا و بالا بردن پرچم ایران در سطوح بین‌المللی داشتند در این برنامه حضور خواهند داشت. عباس پیری و مجتبی حسنی تهیه‌کنندگی را به عهده دارند.

«سال نو سلام» ویژه‌برنامه‎ رادیو سلامت است که به معرفی جاذبه‎های گردشگری و آداب و رسوم استان‎های مختلف کشور می‌پردازد. ارائه نکات بهداشتی و تغذیه‎ای مخصوص ایام نوروز، گزارش از مراکز استان خراسان‎رضوی، قم، فارس، ارتباط با هنرمندان پزشک و غیرپزشک، مصاحبه با خوانندگان و خانواده‎های شهدا، گزارش از بیمارستان و تولد اولین نوزاد سال 1394 دیگر بخش‎های این ویژه‌برنامه خواهد بود. این برنامه به تهیه‌کنندگی شهرام زین‌العابدین ساعت 24 پخش می‌شود.

«نوروزنامه» رادیو فرهنگ به ترویج فرهنگ عمومی، رویدادهای سال 1393، معرفی آداب و رسوم اقوام به همراه پخش موسیقی متناسب با فضای نوروز خواهد پرداخت. پخش موسیقی محلی و اقوام ایرانی، ارتباط زنده با اماکن متبرک و حال‎ و هوای این اماکن در لحظه تحویل سال، گفت‎وگو با هنرمندان عرصه تئاتر، موسیقی، سینما و عملکرد آنها در سال 1393 و گفت‎وگو با حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان‎وادب‎فارسی درباره عملکرد این فرهنگستان در سال 1393 از دیگر بخش‎های این ویژه‌برنامه است. کارشناس مجری مهدی محمدیان و تهیه‌کننده امیررضا راز است که ساعت یک بامداد پخش می‌شود.

«بوی بهار» ویژه‌برنامه تحویل سال رادیو قرآن است که با ایجاد فضای معنوی در زمان سال تحویل شامل بخش‎هایی مانند فراز تلاوت، ارتباط با اماکن مقدس و حرمین شریفین، و مباحث پژوهشی مرتبط با ایام فاطمیه و حلول سال نوست که به تهیه‌کنندگی مسعودرضا خالقی و گویندگی علی جباری ساعت 12 بامداد پخش می‌شود.

«از دیروز تا نوروز» ویژه‌برنامه‎ رادیو نمایش است که اجرای آن به عهده هنرمندان پیشکسوتی چون ژاله علو، بهزاد فراهانی، مهین نثری، صدرالدین شجره، خسرو فرخزادی، مهین فردنوا، باقر کریم‌پور و محمد مهاجر خواهد بود که ساعت 12 بامداد پخش می‌شود. در این برنامه هنرمندان برجسته دیگری از اداره ‎کل هنرهای نمایشی رادیو حضور خواهند داشت. «از دیروز تا نوروز» وحدت و یکپارچگی هنرمندان رادیو نمایش را در قالب برنامه‌ عیدانه به سمع شنوندگان می‎رساند. یک بخش خاص معنوی در این ویژه‌برنامه گنجانده شده است که به درددل‌های مردم و درخواست آنها از حضرت امام رضا(ع) در سال جدید اختصاص دارد.

رادیو ورزش با برنامه «لحظه آغاز» و پخش بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره ورزش و اهمیت نو شدن احوال انسان‎ها در بهار به استقبال سال نو می‌رود. ارتباط مستقیم با سه شهر مقدس مشهد، قم و شیراز، یادی از شهدای ورزشکار و درگذشتگان ورزشی، تذکره ورزشی، بخش‎های نمایشی کوتاه طنز، پخش پیام تبریک مسئولان و چهره‌های ورزشی به مناسبت تحویل سال 1394، حضور مهمانان ورزشی در لحظات تحویل سال در استودیو، مسابقه تلفنی و پیامکی برای مخاطبان از دیگر بخش‎های این ویژه‌برنامه است. این برنامه به تهیه‌کنندگی احمدرضا طاهری و گویندگی مسعود اسکویی و معصومه ریاحی ساعت یک بامداد پخش می‌شود.

شبکه رادیویی پیام در«بخش شبانگاهی» از ساعت یک تا 3 بامداد با پخش ویژه‌برنامه نوروزی مخاطبان را همراهی خواهد کرد. پخش موسیقی‎های سنتی و محلی متناسب با حال ‎و هوای نوروز از بخش‎های این ویژه‌برنامه است که گویندگی آن به عهده پریچهر بهروان، محمد صالح‎علا و حسین آهی خواهد بود. علی جهانی تهیه‌کنندگی برنامه را به عهده دارد.

همچنین اکبر رضایی، مدیر رادیو اقتصاد از تغییراتی در جدول پخش رادیو اقتصاد در سال 94 خبر داد و گفت: انعکاس رویدادهای اقتصادی، ارائه دیدگاه‌ها و انتقادات مردمی و استفاده از فعالان عرصه اقتصاد رویکردهای جدید این رادیو در سال جدید است.

وی ادامه داد: در ویژه‌برنامه نوروزی «اقتصاد به وقت بهار» فعالیت‌ها و استعدادهای اقتصادی استان‌ها را معرفی و در سال 94 با موضوع اقتصاد، کشاورزی و صنعت چند مناظره برگزار خواهیم کرد.

برنامه بهار در خانه ما با بررسی راه‌هایی برای استفاده درست از اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام نوروز از اول فروردین ساعت 10 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه‌های تهران در شب، بهار گشت و دید و بازدید از اول فروردین به ترتیب ساعت 12 و 12 و 30 دقیقه و 18 نوروز از رادیو تهران پخش می‌شود. سررسید 94 با محوریت اعمال تغییرات مثبت در زندگی ساعت 10، از این طرفا ساعت 12 و بوم بهاری ساعت 17 هم نوروز از رادیو جوان پخش می‌شود. (جام‌جم)

newsQrCode
برچسب ها: رادیو نوروز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها