زمان دقیق پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و جنگ‌های نوروزی

جدول پخش برنامه‌های نوروزی تلویزیون اعلام شد/ جدول

در حالی که چند روز بیشتر به آغاز سال 94 نمانده و بیشتر مردم درگیر کارهای عقب‌مانده هستند، اما سازندگان آثار نوروزی بیشتر از بقیه سرشان شلوغ است و این روزها مشغول ضبط هستند تا آثار نمایشی متنوعی را برای نوروز آماده کنند.
کد خبر: ۷۷۸۷۴۰
تولید سریال‌های نوروزی شتاب گرفت

تصویربرداری سریال‌ «فوق‌سری» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده تا قبل از ایام نوروز برای پخش از شبکه یک تمام می‌شود. پخش مینی سریال «کوچه‌های خواب» به کارگردانی سیدمجید موسویان از بیست و نهم اسفند ماه از شبکه سه آغاز می‌شود و در ادامه سریال «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی هم از پنجم فروردین ماه در جدول پخش این شبکه قرار می‌‌گیرد.به گزارش جام‌جم، گروه سازنده سریال فوق‌سری این روزها مشغول ضبط صحنه‌های خیابانی هستند و در این صحنه‌ها مهدی فخیم‌زاده، محمد صادقی، امیرمحمد زند و حبیب دهقان‌نسب بازی دارند.

تصویربرداری این سریال به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی تا بیست و پنجم اسفند ماه به پایان می‌رسد. سعید ذهنی همزمان با تصویربرداری مشغول ساخت موسیقی است. نیما حسن‌دوست تدوین و شهرام کیور هم صداگذاری را به عهده دارند. بتازگی مهدی میامی به جمع بازیگران این سریال اضافه شده است.

در این سریال محمد صادقی نقش مجید باستان، رئیس باند خلافکاران را بازی می‌کند. مهدی فخیم‌زاده در کنار کارگردانی ایفاگر دو نقش با نام سرهنگ نصراللهی و ناصر پاپتی است. حبیب دهقان‌نسب نقش سرهنگ احمد نادری، رامین راستاد نقش خلافکار و شقایق فراهانی نیز نقش همسر سرهنگ را ایفا می‌کنند.

گلناز خالصی، مهدی کاسه‌ساز، مهدی محمدی‌نژاد، حکیمه رثاقی و حمید قلی‌خانی از دیگر بازیگرانی هستند که در سریال فوق‌سری حضور دارند.

این سریال با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و گروه سریال‌های شبکه یک تولید می‌شود و نحوه پیشگیری، برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و نفوذ تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان مواد مخدر بین جوانان را به تصویر می‌کشد.

سریال فوق‌سری به مخاطبان بخصوص خانواده‌ها راه‌های پیشگیری از اعتیاد جوانان را آموزش می‌دهد، اما شکل روایت آن متفاوت است و فخیم‌زاده تلاش کرده در این سریال به نوعی طنز موقعیت را وارد فیلمنامه و ساختار سریال کند تا برای مخاطبان تازگی داشته باشد.

فیلمنامه این سریال را حسین تراب‌نژاد نوشته است. داستان درباره عملیات ویژه فوق‌سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند. سرهنگ مقدم باید به جای ناصر پاپتی در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم قاچاقچیان موادمخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حسین‌ تراب‌نژاد، درباره ایده نگارش این مجموعه گفت: نگارش فیلمنامه فوق‌سری را براساس طرحی از مهدی فخیم‌زاده از اول خرداد امسال آغاز کردیم. در سریال فوق‌سری سعی کردیم تا جایی که ممکن است از صحنه‌های اکشن پرهیز کنیم و هر جا لازم است و به ضرورت قصه از صحنه‌های اکشن هم استفاده کنیم. این سریال جنبه معمایی و طنز موقعیتی دارد که به نظرم اولین بار است در سریال‌های پلیسی ما تجربه می‌شود. در تولید این سریال فرشاد گل‌سفیدی به عنوان مدیر تصویربرداری، بابک پناهی طراح صحنه و لباس و مهدیه اعرابی طراح گریم حضور خواهند داشت. سرهنگ عبدالله قاسمی مشاور انتظامی سریال فوق‌سری است و بهنام خاکسار طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه رایانه‌ای را به عهده دارد.

«سر به راه» در آزمایشگاه

ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال سر به راه درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: اکنون گروه در یک آزمایشگاه مشغول ضبط این سریال است. در این لوکیشن بازیگرانی همچون سیاوش خیرابی، محسن کیایی و الناز حبیبی حضور دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ده قسمت از این سریال 15 قسمتی تصویربرداری شده است. همزمان با ضبط، مراحل فنی هم سپری می‌شود. حسین غضنفری تدوین را انجام می‌دهد. آرش اسحاقی صداگذاری و حمید صدری هم ساخت موسیقی متن را به عهده دارند.

مسعود کرامتی در این سریال نقش یحیی، مسئول خانه یاس را بازی می‌کند که وظیفه این موسسه نگهداری کودکان بی‌سرپرست است. یحیی دو دختر به نام‌های ریحانه و رعنا دارد که نقش‌های آنها را به ترتیب الناز حبیبی و شقایق دهقان بازی می‌کنند. بیژن بنفشه‌خواه نقش حمید داماد خانواده را به عهده دارد.

قصه سریال سر به راه درباره جوان سر به هوایی است که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک موسسه خدمات اجتماعی می‌شود و این موسسه جایی نیست جز خانه یاس. نقش این جوان را که به مرور زمان و پیش آمدن اتفاقاتی، تغییر رویه می‌دهد، سیاوش خیرابی بازی می‌کند که نامش در این سریال شهاب است. این موسسه نگهبانی هم با نام عظمت دارد که نقش او را ارژنگ امیرفضلی بازی می‌کند.

مهدی محمدنژادیان، نویسنده این سریال است که از زاویه‌ای نو به مسائل خانوادگی نگاه کرده است. ایرج محمدی که سال گذشته با همکاری مهران مهام سریال «روزهای خوب به در» را برای نوروز شبکه سه تهیه کرد، امسال به‌صورت مستقل سریال «سر به راه» را تهیه می‌کند. او معتقد است ساخت سریال‌های مناسبتی برای نوروز و ماه رمضان فرصت خوبی است که با ساخت یک اثر مناسب بتوان اوقات فراغت بینندگان را پر کرد.

در سریال سر به راه محسن کیایی نقش منصور (پسرخواهر یحیی)، شهین تسلیمی نقش عمه (مادر منصور)، افسانه چهره‌آزاد نقش زینت خاله رعنا و ریحانه، رضا میرآقا نقش مصطفی، امیر خداشناس نقش فرزاد، افسانه ناصری نقش مادر فرزاد، هادی قمیشی نقش قاضی دادگاه و پروین ملکی نقش مادر عظمت را بازی می‌کنند.

به گفته تهیه‌کننده، تصویربرداری سریال سر به راه تا دهم فروردین ماه طول می‌کشد. برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیرتصویربرداری محمد افسری، صدابردار وحید سلطانی، مدیرتولید اصلان مرتضایی، دستیار اول کارگردان عادل سلطانی، طراح صحنه و لباس قاسم ترکاشوند، طراح گریم زهره سیه‌پوش، تدوین حسین غضنفری و آهنگساز حمید صدری.

«کوچه‌های خواب» در نیمه‌ راه

تصویربرداری مینی سریال «کوچه‌های خواب» به کارگردانی سیدمجید موسویان و تهیه‌کنندگی حمید رحیمی‌نادی به نیمه رسید. اکنون علی شب‌خیز به‌طور همزمان در حال تدوین اثر است تا این مجموعه برای پخش در زمان تعیین شده، آماده شود. به گفته تهیه‌کننده، روایت این سریال خطی و واقعی است و هفت داستان به شکل موازی روایت می‌شود که محوریت همه آنها مادر است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: با عنایت و توجه حضرت فاطمه زهرا(س) که این اثر به نام ایشان تولید می‌شود این نوید را می دهم که بینندگان با قصه‌ای متفاوت و جذاب و به دور از کلیشه‌های رایج آثار مذهبی روبه‌رو خواهند شد و تصور می‌کنم با وجود کوتاه بودن، با استقبال بینندگان مواجه شود. این سریال پنج قسمتی برای پخش در ایام فاطمیه دوم در نظر گرفته شده و از بیست و نهم اسفند ماه تا چهارم فروردین از شبکه سه پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال به قلم هومان فاضل آمده است: عادل کیایی وصیت می‌کند پس از مرگش فرزندش محسن زنی به نام طوبی طاهریان را پیدا کند. محسن موظف است پولی را به او برساند و پس از گرفتن رسید پول و اخذ رضایت از طوبی می‌تواند به باقی ارث پدرش دست یابد. محسن که نشانه‌های روشنی از طوبی در اختیار ندارد جستجو را شروع می‌کند، اما در این مسیر با واقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شود.

به گفته کارگردان در این سریال به مفاهیمی مانند احقاق حق، پرهیز از حرام، نان حلال و... پرداخته می‌شود این اثر به مفهوم جایگاه و منزلت مادر هم می‌پردازد.

مهدی سلوکی و مهران رنجبر در این سریال نقش دو دوست را بازی می کنند. همچنین صغری عبیسی نقش مادر را به عهده دارد.

آزاده زارعی در نقش مینا، لیدا عباسی در نقش مرجان، تورج فرامرزیان در نقش اسماعیل، مختار سائقی در نقش مرد دوره‌گرد، مرضیه صدرایی در نقش زن دوره‌گرد، فاطمه شکری در نقش زن مبتلا به آلزایمر و اسماعیل خلج در نقش ترابی از دیگر بازیگران این سریال هستند. عرفان برزین بازیگر خردسال کوچه‌های خواب است. عوامل پشت دوربین این سریال عبارتند از برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان حسن لبافی، مدیر تصویربرداری سیروس عبدلی، صدابردار جعفر علیان، طراح گریم آرمین اسماعیلی، طراح صحنه و لباس رضا حاج درویش، مدیر تولید آرش داوودی، مدیرتدارکات فرهاد شکری، منشی صحنه شیدا باسمه‌چی، عکاس علی خسروآبادی و جلوه‌های ویژه میدانی امیر روزبهانی.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها