درباره روند شکل‌گیری و ساخت سریال‌های کره‌ای

جذاب و گاهی خشن

شبکه‌ آی‌فیلم پخش سریال مدینه را در جدول نوروزی خود قرار داده است

آثار برجسته سینمای شرق؛ نوروز در شبکه نمایش

شبکه نمایش با شروع سال جدید پخش سریال‌های کره‌ای خانواده کیمچی و سرنوشت یک مبارز را آغاز می‌کند. این شبکه برای بخش سینمای کلاسیک هم پخش فیلم‌های هندی و چند فیلم از شرلوک هولمز را در نظر گرفته است. فریدون جیرانی هم قرار است در ایام نوروز هر شب ساعت یک بامداد این فیلم‌ها را نقد و بررسی کند. شبکه آی‌فیلم هم در ایام نوروز سریال‌های مدینه و روزهای زندگی را به نمایش می‌گذارد که هر دو سریال را سیروس مقدم کارگردانی کرده است.
کد خبر: ۷۷۸۲۹۹
آثار برجسته سینمای شرق؛ نوروز در شبکه نمایش

محمد حسام‌پور، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش درباره پخش سریال‌ها و فیلم‌های این شبکه گفت: در سریال خانواده کیمچی، سونگ ایل گوک نقش خلافکاری را بازی می‌کند که به شهر جدیدی نقل مکان می‌کند. او در رستورانی با نام کیمچی مشغول به کار می‌شود که از سوی دو خواهر اداره می‌شود و آنجا درگیر ماجراهای گوناگونی می‌شود.

سریال سرنوشت یک مبارز در گونه تاریخی و حماسی است و داستان برگرفته از زندگی ژنرال گبک از مشهورترین جنگجویان باستانی کره است. این سریال تاریخی در 36 قسمت از سوی زهره شکوفنده در حال دوبله است.

وی ادامه داد: سریال جنگجویان کوهستان هم با کیفیت تصویری مناسب بازپخش می‌شود. پخش سریال نشانی ساخته رامبد جوان هم از هفته دوم فروردین ساعت 19 از شبکه نمایش آغاز می‌شود. برنامه سینما کلاسیک که مورد توجه علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته، در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. فیلم‌های کلاسیک شرلوک هولمز با بازی باسیل رافبون برای پخش به مدیریت ناصر طهماسب دوبله شده است.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش عنوان کرد: برنامه سینما کلاسیک بعد از فیلم‌های شرلوک هولمز به مرور سینمای کلاسیک هند خواهد پرداخت که بخش عمده این آثار برای اولین‌بار از تلویزیون پخش می‌شود. فریدون جیرانی در مقام مجری و کارشناس قبل از نمایش هر اثر به مدت 20 دقیقه به معرفی و بررسی این آثار می‌پردازد.

شبکه نمایش فیلم‌های متنوع و سرگرم‌کننده جدیدی را برای نوروز 94 پیش‌بینی کرده است. به گفته مدیر تامین برنامه شبکه نمایش، در ایام نوروز و در ساعات 17، 20، 23 و یک بامداد فیلم سینمایی پخش خواهد کرد. موضوع اکثر فیلم‌های سینمایی شبکه نمایش در نوروز، خانوادگی و سرگرم‌کننده و متعلق به سینمای شرق است.

حسام‌پور، فیلم‌های شاخصی از سینمای ژاپن، چین، کره‌جنوبی به نام‌های آسمان و زمین، کارگاه نمونه (با بازی جت لی)، سه‌گانه شمشیر زن دوره‌گرد، به دنبال رونی، سامورایی رامن‌فروش، ماموریت غیرممکن سامورایی، کوهستان تسویاکی، خلبان ابدی، شنای بدون نفس، در راه خانه، داستان پلیسی 3 ( با بازی جی چان ) و کارگاه خصوصی را از جمله آثار نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد.

وی همچنین از پخش دو فیلم بازیگر مشهور آلمانی «دیدی»(با بازی دیتر هالروردن) به نام‌های «ویلی» و «آخرین مسابقه» برای اولین‌بار از شبکه نمایش در ایام نوروز خبر داد. فیلم ویلی در ژانر کمدی و محصول 1980 است، ولی فیلم آخرین مسابقه در ژانر ملودرام و خانوادگی و محصول 2013 آلمان است. دیتر هالروردن در این فیلم در نقشی کاملا متفاوت با کارهای قبلی خود بازی کرده است. فیلم‌های آخرین روزهای مریخ، آدل بلانکس (ساخته لوک بسون)، قلمرو حیوانات، الکس کراس و آتش در برابر آتش از دیگر فیلم‌های نوروزی شبکه نمایش است.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش، پخش فیلم «ملکه» در سه قسمت سینمایی را از دیگر کارهای ویژه نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد. «ملکه» در واقع ادامه مجموعه داستان «ریشه‌ها» نوشته الکس هیلی است و سرگذشت مادربزرگ نویسنده معروف کتاب ریشه‌ها را بیان می‌کند. این سریال نگاهی واقعی و تلخ به وضع نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌های آنان در دوران برده‌داری و پسابرده‌داری در آمریکا دارد. این سریال بازگوکننده زوایای پنهان و دردناکی از ظلم‌های اربابان آمریکایی به برده‌هاست.

حسام‌پور فیلم «انو کایولانی» را نیز از دیگر فیلم‌های تاریخی که به استعمار و اشغال کشور هاوایی از سوی آمریکایی‌ها می‌پردازد، اعلام کرد که در نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد. مدیر تامین برنامه شبکه نمایش به علاقه‌مندان فیلم‌های هندی نیز وعده داد، فیلم‌های هندی در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش لحاظ شده است و گفت فیلم‌های هندی جدیدی همچون یکی پیدا شد، سفر 30 قدمی، پسر سردار، بازی‌سازان و دیوار در ایام نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

حسام‌پور از پخش فیلم‌های دنباله‌دار داستان بی‌پایان 1 و 2 و3 و سه‌گانه «بچه‌ها را کوچک کردم، بچه را بزرگ کردم و آب رفتیم» در ایام نوروز خبر داد.

شبکه آی‌فیلم هم سریال‌های مدینه، ‌روزهای زندگی و ستاره حیات را برای پخش نوروزی در نظر گرفته است.

پخش سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم از بیست و چهارم اسفند ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه‌ آی‌فیلم آغاز می‌شود و در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. داستان این سریال درباره ماجراهایی است که برای یک زن با نام مدینه پیش می‌آید. در این سریال به نویسندگی سعید نعمت‌الله بازیگرانی همچون پریوش نظریه، مهدی سلطانی، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، مجید صالحی و لیندا کیانی بازی می‌کنند. پخش سریال روزهای زندگی ساخته سیروس مقدم که از بیست و یکم اسفند شروع می‌شود در نوروز هم ادامه خواهد داشت. پخش سریال ستاره حیات هم از امروز ساعت 19 و 30 دقیقه آغاز می‌شود. این سریال به کارگردانی جواد ارشاد و بازی ثریا قاسمی، حسین محجوب، نیما رئیسی، کامران تفتی و... با موضوع کمک‌های اورژانس تولید شده است. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها