پرکارترین بازیگران امسال سینما چه کسانی بودند؟ بازیگرانی که البته مبنای پرکاری شان فقط فیلم های روی پرده نبوده. این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید کدام بازیگر چطور و چرا پرکار بوده و توانسته این عنوان را از آن خود کند.
کد خبر: ۷۷۷۳۲۴
سینمای ایران در قرق این چند نفر!

اسفند اصلا ماه آمار و بیلان و مرور و زیر و رو کردن وقایع و اتفاقات است. اینکه چه ماجراهایی اتفاق افتاده، کی بهتر بوده و کی بدتر بوده. در دنیای سینما هم از این بیلان ها و مرورها زیاد است.

از مرور پرکارترین ها گرفته تا پول سازترین ها و پرفروش ها و نفروش ها. حالا هر رسانه به فراخور حال خود بخشی از این ماجرا را مرور می کند. ما به سراغ بازیگرها رفته ایم. اینکه کدام بازیگر پرکار بوده و میزان پرکاری اش به چه نحو بوده است. همین یک مرور اجمالی با کمی حاشیه.

پیش درآمد

معمولا وقتی حرف از پرکاری و کم کاری در سینما مطرح می شود و قرار است ماحصل پرکاری و کم کاری اهالی سینما و بخصوص بازیگران در یک سال مرور شود، بلافاصله به سراغ فیلم های به نمایش درآمده آن بازیگر می روند و براساس فیلم هایی که از او روی پرده رفته میزان پرکاری و کم کاری آن بازیگر تعیین می شود. این اتفاق در حالی می افتد و عنوان پرکاری به لحاظ فیلم های روی پرده رفته به یک بازیگر اطلاق می شود که شاید اکثر آن فیلم ها یا حتی همه آن آثار متعلق به سال قبل باشد و ماحصل کار آن بازیگر در سال جاری نباشد و او حتی در سالی که مثلا پنج فیلم روی پرداه داشته، حتی در یک فیلم هم بازی نکرده باشد.

پس بنابراین اطلاق عنوان پرکار بر مبنای فیلم های اکران شده نمی تواند عنوانی صحیح و قابل اتکا باشد چرا که وقتی مبنا فیلم های اکران شده باشد باید به جای عنوان پرکار از عنوان بیشترین حضور استفاده کرد.

اما نکته دیگر در این خصوص به حجم حضور بازیگران در فیلم ها هم برمی گردد. مثلا برخی از بازیگران که با توجه به همان فیلم های اکران شده، عنوان پرکارترین را از آن خود می کنند، شاید در چندتایی از آنها حضور کوتاه و افتخاری داشته باشند که باز هم پرکاری آن بازیگر را با اما و اگر مواجه می کند؛ مثلا بابک حمیدیان که در چند فیلم فقط حضوری تک سکانسی داشت.

ما در این گزارش با در نظر گرفتن این دو نکته به سراغ موضوع رفته ایم، یعنی برای اطلاق عنوان پرکاری علاوه بر حضور آن بازیگر روی پرده، تعداد فیلم هایی را هم که او در سال جاری بازی کرده را هم مد نظر قرار داده ایم؛ ضمن اینکه میزان حجم نقش هم برای ما در این گزارش برای اطلاق عنوان پرکار حائز اهمیت بوده، بنابراین شش بازیگری که در این گزارش به عنوان پرکار معرفی شده اند با در نظر گرفتن این موارد انتخاب شده اند.

رضا عطاران

6 پروژه

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


* تعداد فیلم های اکران شده: 3 / «رد کارپت»، «طبقه حساس»، «کلاشینکف». او تنها بازیگر مرد پرکاری است که در همه فیلم هایی که امسال از او به نمایش درآمد، نقش اول را داشته است. به این نکته اضافه کنید که هر سه این فیلم ها جزو 10 تای پرفروش سال بوده اند. بخصوص «رد کارپت» به کارگردانی خودش و «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی که مضمون کمدی داشتند. در «کلاشینکف» سعید سهیلی هم با وجود همه تلخی قصه، عطاران طنازی خودش را به نقش اضافه کرد.

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: «استراحت مطلق»، «گینس»، «نهنگ عنبر». هیچکدام از فیلم هایش در جشنواره امسال به نمایش درنیامند. «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی که با لابی دبیر جشنواره از بخش مسابقه بیرون گذاشته شد و قرار بود خارج از مسابقه به نمایش دربیاید اما کلا نمایش اش در جشنواره منتفی شد و هنوز معلوم نیست چه برنامه ای برای اکرانش دارند.

«گینس» اولین فیلم محستن تنابنده به جشنواره نرسید و در مورد «نهنگ عنبر» سامان مقدم هم دو فرضیه وجود دارد. یکی اینکه فیلم واقعا به جشنواره نرسیده و به همین دلیل به نمایش درنیامده، دوم اینکه اصلاحاتی به فیلم مقدم خورده که باید صبر کرد و دید وضعیت اکرانش چطور می شود.

اگر این سه فیلم سال 94 به نمایش دربیایند آن وقت عطاران به احتمال زیاد نقش اول سه فیلم پرفروش سال بعد هم خواتهد شد.

* شبکه نمایش خانگی: -

* تلویزیون: زمزمه اش بود که در سریال از همین حالا جنجالی «اتاق عمل» مهران مدیری بازی کند اما در نهایت همکاری اش با این سریال منتفی شد.

* میزان نقش: «رد کارپت» که اصلا فیلم خودش است و به لطف حضور خودش در همه سکانس هاست که فیلم سرپا می ماند. درباره یک عشق فیلم و فیملسازی که به جشنواره کن راه پیدا می کند. در «طبقه حساس» هم نقش مرد متعصبی را بازی می کند که از دفن شدن همسرش در یک قبر دو طبقه شاکی است. کل کمدی فیلم روی شانه های رضا عطاران استوار است. اصلا اسم «کلاشینکف» از روی کاراکتر او آمده.


شقایق فراهانی

6 پروژه

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


* تعداد فیلم های اکران شده: خواب زده ها، تجریش ناتمام، متروپل، کلاشینکف و خانوم

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: امسال در فیلم «ارغوان» ساخته مشترک امید بنکدار و کیوان علیمحمدی بازی کرد که این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش درآمد.

* شبکه نمایش خانگی: حضوری در این رسانه نداشت.

* تلویزیون: امسال «انقلاب زیبا» را روی آنتن داشت؛ سریالی که از اواخر سال گذشته مشغول بازی در آن شد که حضورش در این سریال تا امسال هم ادامه پیدا کرد. این سریال بعد از ماه رمضان روی آنتن شبکه یک رفت.

* میزان نقش: در بین فیلم های اکران شده شقایق فراهانی، تناسبی خاصی به لحاظ حجم نقش دیده می شود. او در دو فیلم نقش اول بود و در دو فیلم دیگر نقش مکمل و در یک فیلم هم نقشی کوتاه و به اصطلاح افتخاری داشته است.

مهمترین فیلم اکران شده او از این لحاظ فیلم «تجریش ناتمام» است که در آن به اتفاق محمدرضا فروتن قهرمان اصلی ماجراست و داستان کاملا حول شخصیت او و روابطی که با فروتن دارد، می گردد.

«خانوم» دیگر فیلم اکران شده فراهانی است که در آن باز هم قهرمان ماجرا است، منتها با این تفاوت که این فیلم یک اثر اپیزودیک است و فراهانی فقط در یک اپیزود آن نقش محوری دارد و فیلم دو قهرمان زن دیگر هم دارد.

«متروپل» و «خواب زده ها» دیگر فیلم های مهم فراهانی در اکران امسال هستندکه در هر دوی آنها نقش مکمل ماجراست. در فیلم کیمیایی نقش مقابل مهناز افشار را بازی می کند که در واقع نقش منفی زن فیلم است که در پایان به یک تحول ناگهانی می رسد. در فیلم «جیرانی» هم که ساره بیات قهرمان داستانش است، فراهانی نقش دوست او را بازی می کند.

این بازیگر در فیلم «کلاشینکف»هم در یک سکانس به شکل افتخاری بازی کرد تا به این شکل تعداد فیلم های روی پرده او در سال جاری به پنج فیلم برسد.

یک توضیح: شقایق فراهانی از جشنواره سال گذشته فیلم «رستاخیز» را هم در نوبت اکران داشت که این فیلم به دلیل مسائل حاشیه ای فرصت اکران به دست نیاورد، البته حضور او در این فیلم هم کوتاه است.


ساره بیات

7 پروژه


* تعداد فیلم های اکران شده: از ابتدای سال 93 چهار فیلم «ساکن طبقه وسط»، «خواب زده ها»، «فصل فراموشی فریبا» و «لامپ 100» با بازی ساره بیات در سینماها اکران شد.

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: امسال دو فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن در جشنواره داشت و در فیلم «محمد (ص)» هم در نقش حلیمه، دایه پیامبر (ص) ظاه رشده بود.

* شبکه نمایش خانگی: احتمالا پیشنهادهای زیادی برای بازی در فیلم ها یا سریال های شبکه نمایش خانگی داشته اما تا به حال به هیچ کدام از این پیشنهادها پاسخ مثبتی نداده. به نظر می رسد از جمله بازیگرانی است که حالا حالاها تصمیم ندارد غیر از سینما در جایی بازی داشته باشد.

* تلویزیون: ساره بیات با اینکه بازیگری را از تلویزیونش روع کرد اما بعد از تثبیت شدن به عنوان بازیگر سینما، هیچ وقت به تلویزیون برنگشت، بنابراین امسال تنها حضورش به بازی در چند فیلم سینمایی معطوف بود.

* میزان نقش: از میان فیلم های اکران شده امسال، در «فصل فراموشی فیبا» نقش اصلی را داشت و د رواقع داستان حول محور زندگی او می چرخید. در فیلم های «خواب زده ها»ی فریدون جیرانی و «لامپ 100» سعیدآقاخانی، نقشی محوری داشت اما در «ساکن طبقه وسط» شهاب حسینی مثل سایر بازیگجران، صرفا حضوری افتخاری داشت و فقط در یک سکانس بازی کرد.

بیات از میان فیلم هایی که در طول سال 93 بازی کرد و در جشنواره به نمایش درآمد، فقط در «ناهید» نقش اصلی داشت. در «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، یکی از بازیگران زن اصلی بود اما فقط در نیمه اول فیلم بازی داشت و حضورش به تدریج با گذشت زمان کاهش پیدا کرد.

او در «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی هم یکی از کاراکترهای محوری فیلم بود؛ فیلمی که بیات، مدت زمان بسیار زیادی برای بازی در آن وقت صرف کرد و به تعبیر خیلی ها یکی از بهترین انتخاب های مجیدی برای این فیلم بود.


صابر ابر

7 پروژه

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


* تعداد فیلم های اکران شده: «همه چیز برای فروش»، «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «خواب زده ها»؛ هیچ کدام از فیلم هایش فروش خوبی نداشتند. «خواب زده ها» ساخته فریدون جیرانی به خاطر تم کمدی اش بهتر از بقیه فروخت اما «همه چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی فیلم تلخی بود که بعد از جشنواره فجر و در فصل اکران مرده روی پرده رفته و طبیعی است که خوب هم نفروشد.

«ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» فیلم اول ابراهیم ابراهیمیان هم شرایطی مشابه فیلم ثقفی دارد و این فیلم هم خوب نمی فروشد.

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: «منه دیه گو مارادونا هستم»، «نزدیکتر»، «رخ دیوانه»، «دلم می خواد»، کمدی سیاه بهرام توکلی، فیلم اول مصطفی احمدی (که البته فیلمنامه «نزدیکتر» را بهرام توکلی نوشته است) و فیلم موفق ابوالحسن داودی یعنی «رخ دیوانه» هر سه در جشنواره به نمایش درآمدند؛ می ماند «دلم می خواد» بهمن فرمان آرا که از مهمترین محصولات امسال سینمای ایران بود و حتی رییس سازمان سینمایی هم پشت صحنه فیلم حضور پیدا کرد اما به دلیلی که معلوم نشد چیست فیلم از جشنواره فجر کنار گذاشته شد و سرنوشت اکرانش هم معلوم نیست.


* شبکه نمایش خانگی: -

* تلویزیون: -

* میزان نقش: بعداز سال ها بازی در نقش های مکمل حالا صابر ابر در نقش اصلی چند فیلم هم حاضر شده است. «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» و «همه چیز برای فروش» فیلم هایی هستند که در آنها نقش اول را بازی می کند و اتفاقا هر دویشان هم کاراکترهای تلخی هستند با کلی گرفتاری. در «خواب زده ها» نقش مکمل است اما به هر حال دیدن ابر در یک فضای غیر جدی و مفرح تجربه خوبی است.

امسال حضور خیلی کوتاهی در «من دیه گو مارادونا هستم» داشت، در «رخ دیوانه» یکی از شش کاراکتر اصلی بود اما «نزدیکتر» کاملا در انحصار خودش بود؛ به عنوان جوانی که بعد از مدت ها اختلاف با خانواده حالا با نامزدش پیش آنها برمی گردد. در فیلم فرمانآرا هم نقش مکمل بازی کرده است.


فرهاد اصلانی

8 پروژه

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


* تعداد فیلم های اکران شده: به طور کلی از ابتدا تا انتهای سال 93، چهار فیلم خواب زده ها»، «مستانه»، «کلاشینکف» و «ساکن طبقه وسط» با بازی او در سینماها اکران شد.

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: اصلانی امسال با سه فیلم «دوران عاشقی»، «عصر یخبندان» و «کوچه بی نام» در جشنواره فجر حضور پیدا کرد.

* شبکه نمایش خانگی: با ادامه پخش سریال «شاهگوش» داود میرباقری تا تابستان امسال، بازی او هم در این سریال ادامه داشت. بعد از این سریال اما در هیچ کدام از فیلم های شبکه خانگی حاضر نشد. او چند سال قبل سریال «ساخت ایران» را هم به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای شبکه نمایش خانگی بازی کرده بود. در آن سریال اما نقشی فرعی را بازی کرد.

* تلویزیون: امسال هیچ سریالی با بازی او روی آنتن تلویزیون نرفت و برای سال آینده هم در هیچ پروژه تلویزیونی حضور پیدا نکرد. البته علت عدم حضور او در کارهای تلویزیونی، نبود پیشنهاد برای همکاری نیست. اصلانی گزینه اصلی بسیاری از سریال های تلویزیونی است و مدام با پیشنهادهای مختلفی در این زمینه روبرو است اما آنطور که خود گفته به دلیل شرایط فعلی این رسانه ترجیح میدهد د رهیچ کدام از آنها بازی نکند. برای همین هم آخرین حضورش در تلویزیون به همان بازی در «مختارنامه» و «آشپزباشی» برمی گردد.

* میزان نقش: از میان فیلم هایی که امسال با بازی فرهاد اصلانی اکران شد، فقط در یک فیلم «خواب زده ها» به کارگردانی فریدون جیرانی نقش اصلی را داشت. در فیلم «مستانه» حسین فرح بخش، نقشی به نسبت فرعی اما با اهمیت بازی کرد. در «کلاشینکف» سعید سهیلی نقش کاملا فرعی داشت و نقش عموی ساعد سهیلی را بازی می کرد. در «ساکن طبقه وسط» هم فقط در یک سکانس برای شهاب حسینی بازی کرده بود؛ ناشری بود که با او سر داستانش مشاجره می کرد.

در میان فیلم هایی که اصلانی امسال در آنها بازی کرد هم فقط در «کوچه بی نام» هاتف علیمردانی نقش اصلی را داشت. در این فیلم به قامت مردی میانسال و معتمد محل درآمده بود و خیلی بالاتر از سنش بازی می کرد. در «عصر یخبندان» و «دوران عاشقی» توانست نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

اصلانی در سریال «شاهگوش» هم نقش اول را بازی کرد و در واقع اسم سریال هم از روی شخصیتاو انتخاب شده بود. او در این سریال نقش سرگرد اسد خفته، رییس کلانتری را داشت که تمام پرونده های مرتبط با قتل کله پز از زیر دست او عبور می کرد.


بابک حمیدیان

12 پروژه

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


* تعداد فیلم های اکران شده: «چ»، «با دیگران»، «ساکن طبقه وسط»، «رستاخیز» و «50 قدم آخر» که از میان آنها «چ» ابراهیم حاتمی کیا جزو فیلم های مطرح سال گذشته بود کههم مورد توجه منتقدان و هم مخاطبان سینما قرار گرفت.

«ساکن طبقه وسط» شهاب حسینی در گروه هنر و تجربه اکران محدودی داشت. «با دیگران» ناصر ضمیری نوروز اکران شد و شکست سختی در گیشه خورد و «50 قدم آخر» کیومرث پوراحمد که فیلمی در حوزه دفاع مقدس است و فروش خوبی نداشت. «رستاخیز» احمدرضا درویش هم که هنوز تکلیف اکرانش مشخص نیست و فعلا فقط یک بار در جشنواره رویش به نمایش درآمده است.

* فیلم هایی که امسال بازی کرده: «من دیه گو مارادونا هستم» بهرام توکلی، «مرگ ماهی» روح الله حجازی، «شکاف» کیارش اسدی زاده، «روباه» بهروز افخمی، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی که همه آنها در جشنواره فجر امسال به نمایش درآمدند. به جز «استراحت مطلق» کاهانی که تکلیف پروانه نمایش اش هنوز معلوم نیست، فیلمبرداری «نیم رخ ها» عاشقانه ای که ایرج کریمی کارگردانش هست هم هنوز ادامه دارد و حمیدیان جزو نقش های اصلی است. فیلم قرار بود به جشنواره فجر برسد اما هنوز آماده نشده است.

* شبکه نمایش خانگی:

* تلویزیون: گذر از رنج ها (فریدون حسن پور)

* میزان نقش: بعد از فریبرز عرب نیا در «چ» مهمترین نقش را دارد. حتی بعضی ها معتقدند اصغر وصالی که حمیدیان نقش را بازی کرده در فیلم حاتمی کیا کنشگرتر و جذاب تر از چمران است. به هر حال حتی به عنوان نقش دوم هم کاراکترش در فیلم خیلی مهم است.

در «با دیگران» هم نقش اول مرد را دارد. همسرش دائم سقط جنین می کندو زندگی مشترک شان در شرایط بحرانی قرار گرفته است. جوان نخبه «50 قدم آخر» هم کاراکتر کلیدی فیلم است. در طول یک ماموریت اسیر می شود و یک دختر کرد نجاتش می دهد.

بازیگران «ساکن طبقه وسط» همگی فرعی هستند و بابک حمیدیان هم یک نقش کوتاه دارد اما در فیلم دیده نشده «رستاخیز» نقش دوم مهمی دارد. در فیلم های جشنواره امسال هم با فیلم «شکاف» نشان داد که به عنوان بازیگر نقش اول هم می شود رویش حساب کرد.

حضورش در «مرگ ماهی» کوتاه و بی تاثیر و در «روباه» کوتاه اما در بهترین سکانس فیلم بود. «من دیه گو مارادونا هستم» رفت کنار «بی پولی» جزو معدود فیلم های کمدی که حمیدیان در آنها بازی کرده است؛ فیلمی پر شخصیت که حمیدیان هم یکی از نقش های فرعی را بازی می کند. حمیدیان دو سال است که عنوان پرکارترین بازیگر را از آن خودش کرده و دستاوردهای خوبی هم داشته است.


پرکارند اما نه به اندازه کافی

هشت بازیگر دیگر سینما هم هستند که می شود اسمشان را در فهرست پرکارها قرار داد.

مهناز افشار

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


او هم یکی از پرکارهای امسال است. از ابتدای امسال فیلم های «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی و «ازتهرانتا بهشت» به کارگردانی ابوالفضل صفاری را در اکران سینماها داشته. امسال هم در دو فیلم «نهنگ عنبر» سامان مقدم و «دلم میخواد» بهمن فرمان آرا بازی کرد که هیچ کدام از آنها به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر راه پیدا نکردند. افشار امسال قرار بود در فیلم «مرگ ماهی» روح الله حجازی هم بازی داشته باشد که یک مرتبه از ادامه همکاری سر باز زد. او این اواخر هم در سریال «عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ در چهار قسمت بازی کرده، سریالی که به دلیل حواشی و انتقادات فراوانی که با آن روبروست به احتمال زیاد بعد از توزیع شش قسمت به پایان می رسد.


جواد عزتی


در آماری که سایت تسنیم برای بازیگران پرکار امسال در نظر گرفته، جواد عزتی یکی از پرکارترین هاست چون به تعبیر این سایت در پنج فیلم شیار 143، کلاشینکف، ساکن طبقه وسط، فرشته ها با هم می آیند و همه چیز برای فروش بازی کرده؛ در صورتی که او در شیار 143، کلاشینکف، ساکن طبقه وسط، فرشته ها با هم می آیند و همه چیز برای فروش فقط در یکی دو سکانس بازی داشته و اصلا حضورش قابل شمارش نیست.

«فرشته ها با هم می آیند» تنها فیلمی است که جواد عزتی در نقش اصلی آن بازی داشت. البته عزتی امسال در سریال «دردسرهای عظیم» برزو نیک نژاد هم نقش اصلی داشت و اتفاقا بازی اش در این سریال خیلی هم به چشم آمد. او امسال فقط در «مدت معلوم» بازی کرد که در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته نشد.


سحر قریشی


اگر بخواهیم صرفا فیلم هایی که در آنها حضور داشته را بدون در نظر گرفتن حجم بازی اش شمارش کنیم، می توانیم صراحتا بگوییم که سحر قریشی، پرکارترین بازیگر است.

از ابتدای سال 93 پنج فیلم «پنج ستاره»، «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند»، «شانس، عشق، تصادف»، «دربست آزادی» و «روزگاری عشق و خیانت» با بازی او در اکران سینماها بود و چهار فیلم ویدئویی شبکه نمایش خانگی با عناوین «وام عسل»، «شرط آخر»، «بی واسطه» و «رجب آرتیست می شود» هم با بازی او به بازار آمدم.

علاوه بر اینها امسال در فیلم «شیفت شب» نیکی کریمیهم نقش داشت. دلیل اینکه نام او در فهرست پرکارترین ها نیامد این بود که اولا بخش قابل توجهی از فیلم هایی که در شبکه نمایش خانگی بازی کرده اصلا به لحاظ هنری قابل توجه نیستند. او در فیلم های «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند»، «شانس، عشق، تصادف» و «دربست آزادی» نقش پررنگ داشت.


میلاد کی مرام

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


اسم این بازیگر هم می تواند در فهرست پرکارترین ها به ثبت برسد. از ابتدای امسال فیلم های خط ویژه، مستانه، روزگاری عشق و خیانت و برف با بازی او اکران شد. او در دو فیلم «مستانه» و «روزگاری عشق و خیانت» نقش اصلی را داشت و در «خط ویژه» هم یکی از نقش های محوری بود اما در برف، بازی اش صرفا به یک سکانس محدود می شد.

با اینکه برخی جاها اسم او در فهرست بازیگران اصلی «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» هم می آید اما او در این فیلم بازی نداشت و فقط صدایش به گوش می رسید.

البته او امسال در سه فیلم «هاری»، «صفر» و «360» هم بازی کرد و در هر سه فیلم هم نقش اصلی را داشت اما هیچ کدام به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکردند. کی مرام امسال در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون هیچ پیشنهادی را برای بازی نپذیرفت.


مهتاب کرامتی


با اینکه تعداد فیلم هایی که بازی کرده به نسبت کمتر از سایرین است اما او را هم می شود در فهرست پرکارهای امسال قرار داد. امسال فقط یک فیلم «اشباح» داریوش مهرجویی با بازی او اکران شد. او علاوه بر اشباح سال گذشته در فیلم «ناخواسته» برزو نیک نژاد هم بازی داشت اما آن فیلم در طول سال 93 اکران نشد.

کرامتی اما در جشنواره امسال سنگ تمام گذاشت، در «فیلم عصر یخبندان» مصطفی کیانی، نقش اصلی را بازی کرده و به خاطر آن کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. علاوه بر آن در «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده، «جامه دران» به کار گردانی حمیدرضا قطبی و «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی هم بازی کرد. او در «ارغوان» نقش اصلی داشت و در دو فیلم دیگر در نقش هایی فرعی ظاهر شده بود.


سحر دولتشاهی

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


از ابتدای سال 93 دو فیلم مستانه و مرگ ماهی با بازی او در سینماها اکران شد. در مستانه برای اولین بار به عنوان نقش اول بازی کرد اما بازی اش در متروپل کاملا فرعی بود و چندان به چشم نمی آمد. امسال اما نامش به عنوان یکی از بازیگران پرکار جشنواره به ثبت رسید.

او در فیلم «مرگ ماهی» روح الله حجازی یکی از نقش های محوری را داشت. در «عصر یخبندان» با وجود فرعی بودن نقش اش موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و در «شکاف» هم با اینکه به نسبت هانیه توسلی نقش پررنگی نداشت اما بازی اش به چشم آمد و خیلی ها به خاطر بازی او در سکانس پایانی این فیلم غافلگیر شدند.

او امسال در فیلم «دلم می خواد» بهمن فرمان آرا هم بازی داشت اما فیلم به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره راه پیدا نکرد.


ساعد سهیلی

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


او هم یکی از پرکارهای امسال است. در سال 93 چهار فیلم «همه چیز برای فروش»، «متروپل»، «کلاشینکف» و «چند متر مکعب عشق» با بازی او در سینماها اکران شد. البته در همه چیز برای فروش فقط در یک سکانس بازی داشت و در متروپل هم بازی اش محوری نبود.

کلاشینکف و چند متر مکعب عشق را می توان فیلم های ساعد سهیلی دانست چون در هر دو نقش اول بود و بازی اش کاملا مورد توجه قرار گرفت. او امسال با «رخ دیوانه» به جشنواره فجر آمد و با اینکه نقشی به نسبت فرعی داشت اما موفق شد اسمش را در فهرست کاندیداهای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد امسال به ثبت برساند. او امسال در فیلم «پل خواب» هم بازی داشت اما فیلم به جشنواره راه پیدا نکرد.


دانیال عبادی

سینمای ایران در قرق این چند نفر!


ظاهرا برخی سایت ها اسم او را هم به عنوان یکی از بازیگران پرکار امسال به ثبت رسانده اند در حالی که مدت زمان حضورش در برخی از این فیلم ها حتی به پنج دقیقه هم نرسیده است. از ابتدای سال 93 فیلم های «آتش بس»، «کالسکه»، «کاغذ خروس نشان» و «مجرد 40 ساله» با بازی او اکران شد.

در «آتش بس» فقط یک سکانس بازی داشت، «کاغذ خروس نشان» هم که یک فیلم کودک است و عبادی نقش چندانی در آن ندارد و بهتر است بگوییم که حضوری افتخاری در آن فیلم داشته. او حتی در «مجرد چهل ساله» هم نقش چندانی ندارد و شاید تنها فیلمی که بشود با قطعیت راجع به بازی عبادی در آن صحبت کرد، «کالسکه» آرش معریان باشد. این فیلم هم آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت و فروش چندانی در اکران نداشت. (مرجان فاطمی، صوفیا نصراللهی/ روزنامه هفت صبح)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها