سریال‌های «سیگنال موجود است»، «زاویه هفتم»، «شمعدونی» و «جاده قدیم» مرحله تولید را در سال 93 پشت سر گذاشته‌اند و برای نمایش در سال آینده آماده هستند.
کد خبر: ۷۷۵۴۵۵
طنزهای تلویزیون برای اعیاد سال آینده

سه ماهه اول سال آینده با بسیاری از اعیاد مذهبی مصادف است و به نظر می‌رسد تولیدات طنز تلویزیون برای نمایش در این دوره زمانی در نظر گرفته شود. تلویزیون برای این ایام سه سریال آماده شده در اختیار دارد و یک سریال پلیسی نیز در معاونت استان‌ها ‌ تولید شده که ساختاری متفاوت دارد و احتمالا از یکی از شبکه‌های سراسری به نمایش درمی‌آید.

طنزهای رنگارنگ

«سیگنال موجود است»، «شمعدونی» و «جاده قدیم» سریال‌های طنز تلویزیون هستند که باوجود اشتراک در لحن، از مضامین متفاوتی برخوردارند.

سریال «سیگنال موجود است» تدوین نهایی را پشت سر گذاشته و موسیقی آن توسط حسین فاضل ساخته می‌شود. این سریال که در شبکه سه به تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده‌طینت و کارگردانی مهدی مظلومی تولید شده است، داستانی درباره سودای خوانندگی و بلندپروازی‌های یک جوان به نمایش می‌گذارد.

داستان این سریال درباره جوانی به نام پرهام است که سودای خوانندگی در سر دارد، اما در هیچ‌کدام از سبک‌های موسیقی موفقیت کسب نمی‌کند. بنابراین با تشویق دو نفر از دوستانش تصمیم می‌گیرد برای خوانندگی به خارج از کشور سفر کند.

در این سریال سیامک انصاری، مهران غفوریان، لاله صبوری، آناهیتا همتی، علی صادقی، مرضیه صدرایی، محمود بصیری، حامد وکیلی و امید روحانی بازی می‌کنند.

در «سیگنال موجود است» که فیلمنامه آن را امیر برادران در 26 قسمت نوشته است، عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به طنز کشیده می‌شود.

سریال «شمعدونی» که بتازگی تصویربرداری آن به پایان رسیده، یک طنز اجتماعی است که مسائل شهروندی را نیز مد نظر دارد.

این سریال که ابتدا قرار بود در 40 قسمت ساخته شود اما تعداد قسمت‌های آن به 50 افزایش پیدا کرده است، داستان دو خانواده را روایت می‌کند که هربار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی درگیر می‌‌شوند. این بار نیز سروش صحت مانند اغلب آثارش ناهنجاری‌های اجتماعی و به‌صورت ویژه مشکلات شهری را به طنز می‌کشد.

این سریال داستان خانواده عطا و هوشنگ است؛ عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است، اما کنجکاوی‌های این کودک ماجراهای بسیاری برای خانواده عطا و هوشنگ رقم می‌زند. در سریال شمعدونی پیمان قاسمخانی به‌عنوان مشاور با صحت همکاری می‌کند و مهراب قاسمخانی طراح صحنه است.

در سریال شمعدونی آتنه فقیه‌نصیری، محمدرضا داوودنژاد، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، محسن قاضی‌مرادی، امیر کاظمی و محمد نادری بازی می‌کنند. شمعدونی آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و گروه دنگ شو به خوانندگی علی زند وکیلی تیتراژ آن را آماده می‌کند.

دیگر سریال طنز تلویزیون «جاده قدیم» نام دارد که یک طنز جاده‌ای محسوب می‌شود و قهرمانانش چند فرد روستایی هستند.

این سریال داستان روزهای آغاز زندگی مشترک زوجی به نام نعمت و زینت است که پس از عروسی همراه با یک گاو که جهیزیه زینت و تنها دارایی آنهاست به تهران می‌آیند. با گم شدن این گاو در بدو ورودشان به شهر دردسرها آغاز می‌شود.

حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست، یکتا ناصر و حبیب دهقان‌نسب بازیگران اصلی سریال هستند. آنا نعمتی هم در این سریال در نقش خودش یعنی یک بازیگر مقابل دوربین رفته است.

این سریال در مرکز سیما فیلم سابق تولید شده که اکنون با اداره کل نمایش تلویزیون ادغام شده است. قرار بود جاده قدیم خیلی زودتر از اینها از تلویزیون پخش شود، اما نمایش آن به دوبله سریال موکول شد و به همین دلیل در فهرست آثار تلویزیون برای سال آینده قرار گرفته و هنوز شبکه پخش‌کننده آن نیز مشخص نشده است.

ساختار تازه برای یک سریال پلیسی

امسال سریال‌های پلیسی متعددی در شبکه‌های تلویزیون تولید شد و بسیاری از آنها از جمله رهایی، رنگ شک، زخم و پازل به نمایش درآمد. در میان سریال‌های پلیسی تولید شده در تلویزیون، زاویه هفتم با ساختاری متفاوت تولید شده و در فهرست سریال‌های سال آینده تلویزیون قرار گرفته است.

سریال «زاویه هفتم» که به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی یک سرقت مسلحانه را از هفت زاویه به نمایش می‌گذارد، آخرین مراحل فنی را پشت سر گذاشته و آماده نمایش است.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سریال زاویه هفتم درباره روند تولید آن گفت: تصویربرداری این سریال اوایل آذر تمام شد و در آخرین صحنه رحیم نوروزی و سارا نازپرور حضور داشتند که نقش‌ سارقان را بازی می‌کنند. رضا مطهری تدوین را انجام داده و شاهرخ شریفی هم صداگذاری را به‌عهده داشته است. محمدمهدی گورنگی نیز موسیقی متن آن را ساخته است.

این سریال به سفارش ناجی‌هنر، معاونت استان‌ها و صدا و سیمای مرکز اصفهان در هفت قسمت به کارگردانی محمود معظمی ساخته شده است. داستان این سریال از نگاه پنج سارق و دو پلیس روایت می‌شود. رویا نونهالی نقش دکتر شمس و یکی از پلیس‌ها را بازی می‌کند که کارشناس جرایم اقتصادی است و حمیدرضا پگاه نقش سرگرد نیازی را به‌عهده دارد.

سام درخشانی، رحیم نوروزی، سارا نازپرور، تینا آخوندتبار و معین‌الدین عشاقی نقش سارقان را بازی می‌کنند. همچنین فرهاد بشارتی، بهرام ابراهیمی، مرتضی کاظمی، بهزاد داوری، محمدرضا ترابی و شهاب شادابی دیگر بازیگران سریال زاویه هفتم هستند.

در دو قسمت ماجرای سرقت بانک از نگاه دکتر شمس و سرگرد نیازی و تحلیلی که دارند و در چهار قسمت ماجرا از نگاه سارقان به نمایش درآمده است. در پایان سریال با بازگشایی گره‌های مختلف داستان از نگاه این شخصیت‌ها و کنار هم قرار گرفتن قطعات پازل، معمای این سرقت برای پلیس حل شده و مجرمان دستگیر می‌شوند.

نگارش فیلمنامه زاویه هفتم را کریم لک‌زاده برعهده داشته و حامد افضلی و رویا خسرونجردی بازنویسی کردند. این سریال سال آینده از تلویزیون به نمایش درمی‌آید، اما هنوز شبکه پخش‌کننده آن مشخص نشده است. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها