معاون سرمایه انسانی رسانه ملی :

حذف انبوه کارکنان صداوسیما شایعه است

دکتر علی اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی سازمان صدواسیما با رد شایعات رایج در این سازمان مبنی بر کاهش نیروی آن در حجم وسیع تاکید کرد: همه امکانات خود را برای رفع مشکلات نیروی انسانی به کار گرفته ایم .
کد خبر: ۷۷۵۰۱۷
حذف انبوه کارکنان صداوسیما شایعه است

جعفری ظهر چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد بلال صدا و سیما به بررسی وضع نیروی انسانی،بودجه و امکانات رفاهی در سازمان پرداخت.

وی گفت: در دولت های گذشته ، به سازمان تکلیف شده بود که بخشی از درآمدهای خود را از راه پخش آگهی تامین کند . در سال پایانی دولت اصلاحات تامین 30 میلیارد تومان از بودجه سازمان بر درآمد از آگهی ها متکی شده بود که این رقم در دوره دولت نهم و دهم به 700 میلیارد تومان و در دولت یازدهم به 1200 میلیارد تومان رسیده است و سازمان صدا و سیما ناگزیر به تامین این بودجه از طریق پخش آگهی است .

وی افزود: با حجم نیروی انسانی که در سازمان شاغل هستند، از مجموع بودجه سازمان اعم از بودجه تخصصی و درآمدی، نزدیک به 80 درصد به بخش های حقوق و دستمزد اختصاص دارد که این امر دست سازمان را در تولید بسته است .

دکتر جعفری افزود: با این وجود، حسب دستور رییس محترم سازمان هر هفته دو جلسه در سطح مدیران رده بالای سازمان برای برنامه ریزی و مدیریت مسائل و رفع مشکلات برگزار می شود تا نسبت به حل این مشکلات چاره اندیشی شود و انشاءلله بدون فشار بر همکارانمان از این مرحله گذر کنیم .

بازنشستگی با 20 سال سابقه خدمت

وی حذف انبوه کارکنان را از رسانه ملی شایعه ای بیش ندانست و تصریح کرد: در این مسیر تمام دغدغه سازمان بر حفظ نیروهای توانمند و ارزشی موجود استوار است و برای ایجاد تعادل در نیروی انسانی و استفاده از نیروهای جوان و خلاق، سازمان بر ممنوعیت تعویق فعالیت نیروهای بازنشسته تاکید دارد .

معاون سرمایه انسانی صداوسیما، چابک سازی سازمان را بر سه اصل استوار دانست و از ساختار کوچک سازی با رویکرد "ارتقای بهره وری، چابک سازی و دانش محوری" بدون کاستن از حقوق و دستمزد، حفظ و نگهداشت نیروهای کارآمد، ممنوعیت تعویق و ایجاد شرایط برای بازنشستگی با 20 سال خدمت به عنوان ابزاری برای این حرکت نام برد.

جعفری افزود: در زمینه ساماندهی نیروهای غیررسمی سازمان، در اداره کل منابع انسانی سامانه‌ای راه اندازی شده است که با بررسی وضعیت نیروها از ابتدای سال 94 شرایط خرید خدمت در قالب قرارداد را برای افراد واجد شرایط فراهم کند.

وی تصریح کرد: این سامانه امکان استفاده از حق بیمه و خدمات رفاهی را برای همه افراد حتی افرادی که برای مدت زمان کوتاهی نیاز به خدمات آنها وجود دارد امکان پذیر می کند تا حق هیچ کس ضایع نشود.

شرایط استفاده از امکانات رفاهی

جعفری در باره استفاده همکاران از امکانات رفاهی سازمان صداوسیما از جمله زائرسرای مشهد و زیباکنار گفت: در مورد هزینه استفاده از مجتمع فرهنگی تفریحی زیباکنار تصمیم گرفته شده است در بخش رفاهی ده درصد به سهم کارکنان برای استفاده از این مرکز افزوده شود تا بخش ناچیزی از هزینه های این خدمات که حداکثر 20 درصد از آن را شامل می شود توسط همکاران پرداخت شود . از سوی دیگر، از این پس افراد غیر سازمانی که به این مراکز سفر می کنند باید هزینه های خود را به صورت آزاد پرداخت کنند تا حق کارمندان رسانه ملی در این میان ضایع نشود .

معاون منابع انسانی رسانه ملی در زمینه بهره مندی همکاران از مرکز بهداشت نیز گفت: بخشی از هزینه های اضافی و غیر قانونی را از مرکز بهداشت حذف کرده ایم و در مقابل تلاش می شود با انعقاد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی امکان استفاده همکاران قراردادی ، برنامه ای و بطور کلی همه کسانی که دفترچه تامین اجتماعی دارند، از این مرکز به صورت قانونی فراهم شود. (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرتضی
United States
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
ممنون ازآقای سرافراز كه با شعار چابك سازی آمد. امیدوارم موفق باشد.

نیازمندی ها