الهام پاوه نژاد معتقد است: در سینما و تلویزیون برای بازیگران زن به خصوص از موقعی که وارد دهه چهارم زندگیشان می شوند و 40 سالگی را رد می کنند، قدرت انتخاب وجود ندارد و فقط برای بازی در نقش مادران به آنها پیشنهاد می شود.
کد خبر: ۷۷۱۱۳۵
بازیگران زن 40 سال به بالا قدرت انتخاب ندارند
این بازیگر که این روزها نمایش «سیستم گرون هلم» را روی صحنه دارد، درباره ویژگی های بازیگری در صحنه تئاتر عنوان کرد: صحنه تئاتر به خاطر تنوع و گوناگونی که در متن ها وجود دارد به من بازیگر امکان انتخاب را می دهد. متاسفانه کاراکتر مادران دراغلب فیلمنامه ها نیز خیلی تک بعدی و تخت و خنثی تصویر می شوند و انگاری مادران جز خانه داری و شوهر دادن دخترانشان دغدغه دیگری ندارند؛ این ماجرا به هیچ وجه راضی کننده نیست و من این نقش ها را قبول نمی کنم.

این بازیگر ادامه داد: در سینما هم متاسفانه نقش خوبی برای زنان میانسال وجود ندارد، اما در تئاتر امکان انتخاب بیشتری برایم وجود دارد. پاوه نژاد خاطرنشان ساخت: موقعی که متن های خارجی و یا ایرانی ارزشمند و خوب برای بازی در تئاتر به من پیشنهاد می شود آنها را قبول میکنم و به همین دلیل در نمایش «اهل قبور» نقشی بسیار بزرگتر از سن و سالم را بازی کردم و آنقدر این نقش خوب و مهم بود که بسیاری هنوز آن را به خاطر دارید. (میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها