فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی عصر امروز 15 بهمن ماه در چهارمین سانس نمایش برج میلاد اکران شد و با وجود این که فیلم، داستان تلخی را روایت می‌کرد، برگزاری نشست نقد و بررسی آن با حضور بازیگران زیاد، پرانرژی و همراه با خنده و شوخی بود.
کد خبر: ۷۶۷۴۳۲
مهتاب کرامتی: پاک هستم و اعتیادی ندارم!

در این نشست بسیاری از عوامل فیلم حضور داشتند به طوری که تعدادی از آن‌ها در یک نوبت و مابقی در نوبتی دیگر با اهالی رسانه گفت‌وگو کردند.

مصطفی کیایی کارگردان این فیلم با اشاره به وجود 42 لوکیشن در این اثر و انتخاب موضوع اعتیاد، در پاسخ به لحن تلخ فیلم گفت: نمی‌دانم اگر تلخ بود، چرا در سالن نمایش همه می‌خندیدند؛ البته فکر می‌کنم یکی از دلایل آن به خاطر محسن کیایی باشد که هرکاری کنیم در کارش نوعی طنز وجود دارد.

او تاکید کرد: من به ساخت فیلم کمدی علاقه دارم، ولی این فیلمنامه خودش مرا به سمت این لحن می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی که درباره شباهت «عصر یخبندان» با فیلم «ماهی و گربه»ی شهرام مکری مطرح شد، بیان کرد: اگرچه از سوی شهرام برای دیدن فیلمش دعوت شدم، اما هنوز آن را ندیدم، ولی می‌دانم این نوع روایت غیرخطی در دنیا وجود دارد.

کیایی همچنین یادآور شد: سال گذشته هنگام نمایش فیلم «خط ویژه» از سیستم‌های صوتی برج میلاد گله کرده بودم و امشب بهترین صدا را برای این فیلم شنیده‌ام.

او به بازی مهتاب کرامتی در نقش یک معتاد اشاره و اظهار کرد: چند نفر از نماینده‌های متخصص سازمان ملل فیلم «عصر یخبندان» را دیده‌اند و به بازی خانم کرامتی توجه زیادی نشان دادند به طوری که یکی از آن‌ها معتقد بود این یکی از بهترین نقش‌های معتاد شیشه‌ای بوده که تاکنون تماشا کرده است.

مهتاب کرامتی هم که به عنوان یکی از بازیگران این فیلم در نشست حضور داشت، پس از اشاره به این که تمام آنچه که به ظاهر به عنوان مواد در فیلمش مصرف می‌کرده است کندور بوده است به شوخی گفت: قول می‌دهم که پاک هستم و اعتیادی ندارم.

بهرام رادان نیز در سخنانی با اشاره به این که وقتی در ساخت یک فیلم همه چیز حرفه‌ای باشد نتیجه مشخص است، گفت: موردتوجه قرارگرفتن فیلم قابل پیش‌بینی بوده است.

این بازیگر ادامه داد: مصطفی کیایی، شاید تنها کارگردانی باشد که سر هیچ چیزی با او بحث نداشتم. سال گذشته که قرار بود «خط ویژه» را بسازد، من نقشی را انتخاب کردم. اما او نقش دیگری را برایم درنظر گرفته بود. بعد از اینکه آن فیلم را دیدم ، متوجه شدم او درست می‌داند هر نقشی را برای چه کسی نوشته است.

رادان همچنین گفت: دوست داشتم در نقشی که محسن کیایی بازی کرده حضور داشته باشم، اما در نهایت به انتخاب کارگردان اعتماد کردم.

محسن کیایی هم که در فیلم برادرش بازی کرده است، ابتدا با لحنی جدی گفت: وقتی سال گذشته برای فیلم «خط ویژه» در همین مکان نشسته بودیم به فکر فیلم بعدی بودم و الان هم برای کار بعدی استرس دارم.

این جمله کیایی با واکنش مهتاب کرامتی و چند تن دیگر از بازیگران روبرو شد که از الان می‌داند در کار آینده برادرش هم حضور دارد.

محسن کیایی هم در پاسخ به این واکنش‌ها با لحنی شوخی گفت: مصطفی برادرم است و اگر به من نقشی ندهد، مادرم زنگ می‌زند و نقش را می‌گیرد. چون انتخاب نقش‌های مرا مادرم انجام‌ می‌دهد.

فرهاد اصلانی هم در سخنانی کوتاه با بیان این که کارت برنده برای مصطفی کیایی است گفت: «عصر یخبندان» برای بازیگران مثل یک دوی امدادی بود که باید به هم پاس می‌دادند و خدا را شکر که هیچ کدام از بازیگران دو کاره نبودند و همه با تمرکز کار کردند.

در پایان این نشست هم منصور لشکری قوچانی بیان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم، مطرح شدن بحث اعتیاد در خانواده، برایم قابل توجه بود. مخصوصا اینکه در کشور ما یک و نیم میلیون نفر معتاد به مواد صنعتی هستند و امیدوارم این فیلم از نظر محتوایی اثرات اعتیاد را نشان دهد.

او همچنین با اشاره به اینکه شرایط زیاد مساعد نیست افزود: در تمام بحث‌هایی که در فیلم مطرح شد مانند خیانت، دروغ و بزه‌های اجتماعی و مواد مخدر، همه اثرگذار است و امیدوارم چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

در نشست نقد و بررسی فیلم «عصر یخبندان» تعدادی دیگر از عوامل این فیلم از جمله مینا ساداتی، سحر دولتشاهی، بابک بهشاد، نیما جعفری جوزانی، آرمان موسی پور، مهدی جعفری، حجت اشتری و امیر نوبخت حضور داشتند. (خبرگزاری ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها