قدرت‌الله ایزدی، بازیگر «شمعدونی»:

سروش صحت از من خواست «رشید» نباشم

گروه موسیقی دنگ شو این روزها مشغول ساخت موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «شمعدونی» است که به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی برای شبکه سه آماده می‌شود. این شبکه فیلم تلویزیونی«پای دیگ سمنو» را هم برای پخش در ایام نوروز تولید می‌کند.
کد خبر: ۷۶۴۸۱۹
«شمعدونی» سروش صحت در انتظار  پخش

محسن چگینی، تهیه‌کننده سریال شمعدونی درباره این سریال گفت: تصویربرداری این سریال در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای به پایان رسیده و هم اکنون شهرام کیور مشغول تدوین آن است و نیمی از کار را انجام داده است.

این چهارمین همکاری صحت و چگینی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده پس از سریال‌های چارخونه، ساختمان پزشکان و پژمان است. در این سریال حسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، محمد نادری، نگار عابدی، محسن قاضی‌مرادی، رویا میرعلمی، ویدا جوان، امیر کاظمی، محمدرضا داوود‌نژاد، قدرت‌الله ایزدی، عرفان برزین و... بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان این سریال آمده: هوشنگ (نادری) و برادرزنش عطا (معجونی) علاقه زیادی به مهمانی‌های خانوادگی دارند، ولی این مهمانی‌ها هیچ‌وقت بی‌ماجرا برگزار نمی‌شود. سارا دختر هوشنگ و زهره پزشک عمومی است که در آزمون شرکت کرده تا تخصص بگیرد. این بهترین فرصت برای هوشنگ است تا به این بهانه همه فامیل را دور هم جمع کند و...

فیلمنامه سریال شمعدونی را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند در این سریال جوان و کاظمی نقش سارا و سعید را بازی می‌کنند که فرزندان هوشنگ هستند. معجونی و عابدی نیز نقش زوجی را دارند که فرزندشان عرشیا (عرفان برزین) است. معجونی نقش برادر زهره (فقیه نصیری) را نیز دارد و رویا میرعلمی هم ایفاگر نقش خواهر آنهاست و نقش پدرشان را نیز محسن قاضی‌مرادی بازی می‌کند که رضا نام دارد. داوودنژاد هم نقش مشیری، همکار هوشنگ را بازی می‌کند که هر دو حسابدار هستند.

محمد نادری که نقش هوشنگ را بازی می‌کند از بازیگران تئاتر است که اولین حضور تلویزیونی خود را در سریال شمعدونی تجربه می‌کند. پیش از این در سریال ساختمان پزشکان، صحت نقش نیما را به بهنام تشکر سپرد که او هم از بازیگران تئاتر بود و بعد از موفقیت ساختمان پزشکان فعالیتش را در تلویزیون و بازی در آثار کمدی متمرکز کرد.در سریال شمعدونی پیمان قاسمخانی به عنوان مشاور با صحت همکاری می‌کند و مهراب قاسمخانی هم طراحی صحنه را به عهده داشته است.

صحت سریال شمعدونی را در فضای کمدی خانوادگی‌ـ ‌اجتماعی روایت می‌کند و از منظر طنز به این موضوعات پرداخته است. شریفی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره زمان پخش شمعدونی گفت: سریال تقریبا آماده نمایش است اما زمان پخش آن را تامین برنامه شبکه مشخص می‌کند.

وی یادآور شد: به دلیل ازدحام پخش سریال‌های تلویزیونی در شبکه‌های مختلف، احتمال این وجود دارد که سریال شمعدونی سال آینده به نمایش درآید اما هنوز تصمیم قطعی درباره آن گرفته نشده است. دیگر عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری خسرو دادگرمرام، طراح لباس نازنین خزایی، طراح گریم ایمان امیدواری، صدابردار علیرضا نوروزیان، عکاس بهرنگ دزفولی‌زاده، آهنگسازان رضا و طاها شجاع نوری، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز امین قوامی، مدیر تولید رضا کریمی و مدیر تدارکات مجید رنجبر.

همچنین شبکه سه فیلم پای دیگ سمنو را برای نوروز 94 آماده می‌کند. این فیلم به تهیه‌کنندگی کاشانچی و کارگردانی سیدمجید موسویان ساخته می‌شود. این فیلم که داستانش در فضای سنتی می‌گذرد مناسب ایام فاطمیه تولید می‌شود و در کاشان یا اصفهان تصویربرداری خواهد شد.

مذاکرات اتاق عمل ادامه دارد

تصویربرداری سریال اتاق عمل به کارگردانی مهران مدیری همچنان متوقف است و هنوز تصمیم قطعی درباره ادامه کار و شبکه پخش کننده آن گرفته نشده است.

محمودرضا تخشید، مدیرکل امور نمایشی تلویزیون درباره سرنوشت این سریال به جام‌جم گفت: فیلمنامه این سریال در دست مطالعه است و چند جلسه هم با آقای مدیری برگزار شده است اما هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است. فیلمنامه بازنویسی خواهد شد اما هنوز معلوم نیست این سریال در کدام شبکه تولید و پخش شود.

مدیری که ساخت سریال‌های طنزی همچون پاورچین، شب‌های برره، جایزه بزرگ، مرد هزار چهره و مرد دو هزار چهره را در کارنامه دارد قرار بود در سریال طنز اتاق عمل، پزشکانی را به تصویر بکشد که اتفاقی پزشک شده‌اند و در اصل نباید در این حرفه مشغول به کار می‌شدند.اما این طرح با مشکلات و انتقاداتی روبه‌رو شد به همین دلیل مدیران جدید تلویزیون تصمیم گرفتند کار را متوقف کنند تا فیلمنامه آن دوباره نوشته شود و اشکالات آن برطرف شود.

سیامک انصاری، مهران مدیری، مهران غفوریان، شبنم فرشادجو، سحرزکریا، جواد رضویان، محمدرضا هدایتی و علی اوجی در نقش پزشک مقابل دوربین رفتند.

وی درباره سریال‌های دیگر تلویزیون مانند شهید چمران تاکید کرد: باید فیلمنامه همه سریال‌هایی که قرار است تولید شوند، خوانده شود و بعد درباره آن تصمیم‌گیری شود و این روند به زمان زیادی نیاز دارد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها