بیمه حق طبیعی بازیگران است

امیر جعفری: باور کنید من خوش اخلاق هستم!

امیر جعفری گفت: در دوران گدشته ما یک گروه تئاتر تشکیل دادیم و در زیر زمین خانه‌ی پدری «پانته‌آ بهرام» تمرین می‌کردیم و همیشه به او می‌گویم که بازیگری‌مان را به آن زیر زمین مدیون هستیم.
کد خبر: ۷۵۷۹۲۶
امیر جعفری:  تا 18 سالگی نمی‌دانستم تئاتر شهر کجاست

برنامه‌ هفت شب گذشته در حالی با دکور جدید روی آنتن رفت که محمود گبرلو سردبیر این برنامه پس از عرض سلام و تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) گفت: هفته‌ی وحدت به ما یاد می‌دهد که اگر بخواهیم در جهان تاثیرگذار باشیم باید به یک وحدتی بین سینماگران داخلی و خارجی برسیم.

وی افزود: سینما به راحتی می‌تواند مفاهیم سیاهی، سپیدی، اخلاق و آموزه‌های دینی را به جهانیان نشان دهد؛ سینما اگر اخلاق و معرفت را سر لوحه کار خود قرار دهد و در این عرصه ارتباط بین سینماگران و علمای دینی گسترش پیدا کند، توانایی روشنگری برای مردم جهان را دارد.

پس از پخش گزارشی از صحبت‌های طراح دکور جدید این برنامه، گبرلو اظهار داشت: صبح روز گذشته خبر درگذشت احمد رسول زاده دوبلور مطرح کشورمان را دریافت کردیم؛ او آثاری چون "عمر مختار"، "مردی برای تمام فصول" و "پدر خوانده" را در کارنامه‌ی کاری خود دارد و در 84 سالگی اهالی سینما و تلویزیون را سوگوار خود کرد.

در ادامه خسرو خسرو شاهی دوبلور سینما و تلویزیون در گفتگویی تلفنی با برنامه هفت گفت: رسول زاده استاد من بود و من از او مهر ورزیدن، شادابی و امانت داری در کار را آموختم؛ تمام دوستان وی از او به نیکی و مهربانی یاد می‌کردند و او مرد بزرگواری بود.

وی افزود: "رسول زاده" عاشق شعر و ادبیات و یک حافظ خوان و مولوی خوان حرفه‌ای بود.

بنابراین گزارش پس از نمایش تصاویری از بازدید سینماگران و اهالی رسانه از لوکیشن پروژه «محمد رسول الله (ص)»، مجری هفت بیان کرد:بدون شک این پروژه عظیم ترین اثر سینمایی تاریخ سینمای ایران است و با اکران در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فجر خواهد درخشید.

وی ادامه داد: به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، اکران فیلم "سیزده" و رونمایی از دکور جدید برنامه از "ریما رامین فر" و "امیر جعفری" دعوت کردیم که به هفت بیایند.

سپس این مجری وارد گفتگو با این دو بازیگر شد.

دغدغه‌ی اصلی ما فرزندمان است

ریما رامین فر در این برنامه گفت: این که هر دو ما بازیگر هستیم نکات مثبت زیاد و در کنار آن سختی‌هایی دارد؛ یکی از محاسنش درک متقابل ما از هم است. من و امیر هیچ گاه هم زمان سر کاری نمی‌رویم و همیشه دغدغه‌ی فرزندمان را داریم و معمولا طوری برای کار برنامه‌ریزی می‌کنیم که از فرزندمان باز نمانیم.

وی افزود: ما گروه تئاتری داشتیم که وقتی در کنار هم بودیم حالمان خوب بود. امیر هم از اعضای آن گروه و از همبازی های خوب من که اتفاقا کارش را بسیار دوست داشتم بود. همیشه وقتی می‌بینم سر صحنه امیر در کنارم هست و هوایم را دارد خوشحال می‌شوم. من و امیر حرف مشترک زیادی داریم، مشکلات هم را درک و به هم کمک می کنیم.

بازیگر فیلم "سیزده" اظهار داشت: فرقی نمی‌کند چه شغلی داشته باشی، خانواده همیشه مهم است و در اولویت قرار دارد؛ هدف اصلی ما داشتن یک زندگی توام با آرامش در کنار خانواده و بعد از آن کار است؛ ما نباید خانواده و زندگی را فدای کار کنیم. من خانواده‌ی هنری‌ام را دوست دارم و برای زندگی کار می‌کنم.

*تا سن 18 سالگی نمی‌دانستم تئاتر شهر کجاست!

امیر جعفری در ادامه گفت: من تحصیلات آکادمیک در زمینه بازیگری ندارم و 4 سال در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم که اشتباه بزرگی بود.

وی افزود: اگر در رشته‌ی نمایش ادامه تحصیل می‌دادم حداقل 4 کتاب بیشتر می‌خواندم و وضعیتم بهتر بود.

این بازیگر بیان کرد: من تا 18 سالگی نمی‌دانستم تئاتر شهر کجاست و معلم ادبیاتم سبب راه یافتنم به آنجا شد؛ در دوران گدشته ما یک گروه تئاتر تشکیل دادیم و در زیر زمین خانه‌ی پدری "پانته‌آ بهرام" تمرین می‌کردیم و همیشه به او می گویم که بازیگری‌مان را به آن زیر زمین مدیون هستیم.

جعفری ادامه داد: ما به شدت تلاش و تمرین می‌کردیم و از استادان دانشگاه‌هایی چون تهران می‌خواستیم که بیایند و بعد از دیدن نمایش ما در مورد آن نظر دهند. بدون شک امروزه هم تعدادی هستند که با تمام وجود به دنبال بازیگری باشند اما شمار آنها کم است و بیشتر افراد دنبال شهرت هستند.

این بازیگر افزود: یک نفر در یکی از شبکه‌های اجتماعی به من گفت که من را بازیگر کن، آخر چگونه؟ بازیگری چیزی نیست که بتوان آن را یک شبه به دست آورد. باید بگویم ریما در هیچ شبکه‌ی اجتماعی فعال نیست اما من هستم.

بازیگر فیلم کیفر عنوان کرد: چند روز پیش به دیدن تئاتری رفتیم که بازیگران جوان آن با بازی درخشان خود ما را به آینده بازیگری امیدوار کردند.

رامین‌فر هم در ادامه‌ی حرف همسرش گفت: سینما پیشرفت امروز خود را مدیون جوانان است. در این دوره از جشنواره‌ی فجر فیلم‌های بخش نگاه نو فوق العاده هستند و موج جدیدی را در سینما به وجود خواهند آورد.

وی افزود: وقتی گروهی حرفه‌ای هستند؛ بازیگر احساس جدی بودن می‌کند و کیفیت‌ها بالا می‌رود اما وجود یک مشکل کوچک در گروه کار را به تنگنا می‌کشاند.

*نداشتن فیلمنامه خوب اساسی‌ترین مشکل سینمای ایران است

ریما رامین فر بیان کرد: فیلم "یه حبه قند" بهترین خاطره‌ی سینمایی من است که امسال نیز در "مرگ ماهی" تکرار شد. میر کریمی یک تئاتر ببین خوب است و در این فیلم بیشتر بازیگران تئاتری بودند.

امیر جعفری در خصوص فیلم "پستچی سه بار در نمی‌زند"، اظهار داشت: فتحی یک کارگردان تئاتری است و کار کردن با او را دوست دارم. کارگردان باید تئاتری یا تئاتر ببین حرفه‌ای باشد؛ کارگردانانی که می گویند تئاتری بازی نکن مر ا به شدت متعجب می‌کنند.

وی ادامه داد: من معتقدم نیروهای بسیار خوبی در بازیگری داریم و درخشش بازیگران‌مان در جهان گواه این موضوع است؛ مشکل اساسی سینمای ما نداشتن فیلمنامه‌های خوب است.

*آنقدر جرأت دارم که بگویم کارهای بد در کارنامه‌ی کاری‌ام دارم

جعفری بیان کرد: به نظرم در بازیگری هیچ کس جای دیگری را تنگ نمی‌کند و اگر کسی بخواهد به جایی برسد به وقتش می رسد. در سال به طور میانگین 7 فیلم خوب ساخته می‌شود که ممکن است به تعداد بسیاری از بازیگران پیشنهاد نشود؛ من در دو سال اخیر تنها 4 فیلم بازی کردم که آمار پایینی است.

وی ادامه داد: من به دلیل مشکلات مالی گاهی اوقات مجبورم در آثاری که دوست ندارم بازی کنم و با دیدن آن کار دوست دارم بگویم این فرد امیر نیست، من هم کار بد در کارنامه‌ی کاری خود دارم و از گفتن این موضوع نمی‌ترسم. با گذشت چندین سال از سابقه‌ی بازیگری‌ام هنوز سینما، نقش خوب و بد و کار خوب و بد را نفهمیده‌ام؛ سینما سلیقه‌ای است و من نمی‌توانم این موضوع را درک کنم زیرا گاهی بهترین کار را از خود ارائه می‌دهید ولی نظر منتقدان چیز دیگری است و برعکس. من اصلا نمی‌دانم سینما چیست!.

رامین‌فر هم گفت: تعداد جوان‌هایی که به سینمای مستقل روی آورده‌اند زیاد است؛ این افراد انگیزه‌ی بالایی دارند و فیلم‌های خوبی می‌سازند اما بازی‌ات برای‌شان باید برای رضای خدا باشد و پولی در این کار نیست، یا باید سینمای بدنه، پول زیاد و کیفیت کم را انتخاب کنیم یا اینکه قید پول را بزنیم و با جوانان به صورت خیر خواهانه همکاری داشته باشیم.

وی افزود: بازیگر باید از کاری که می‌کند لذت ببرد و برایش مهم نباشد دیگران به او چه می‌گویند. من مجلات و نق ها را پیگیری نمی‌کنم و برایم خلاق بودن و تاثیر گذاری مهم است.

*فیلم‌های "بیگانه" و "سیزده" بچه‌های سر راهی سینما هستند

امیر جعفری گفت: هومن سیدی کارگردان خلاق و با استعدادی است و اگر جلوی آن گرفته نشود تا 2 سال دیگر سینما را فتح می‌کند؛ او در فیلم "آفریقا" عالی عمل کرد و وقتی پیشنهاد "سیزده" را به ما داد چون خودمان هم بچه داشتیم قبول کردیم.

وی ادامه داد: وقتی تاثیرات مثبت "سیزده" را در جامعه می‌بینم، نفس راحتی می‌کشم اما باید بگویم برای بعضی از فیلم‌ها تبلیغات و اکران‌های کمی می‌شود، به طور مثال "بیگانه" و "سیزده" بچه‌های سر راهی سینما هستند و اکران و تبلیغات خوبی به آنها داده نشد؛ من انسان صریحی هستم و اگر کاری بد باشد به زبان می آورم اما "سیزده" کار خوبی است که باید به آن توجه شود.

این بازیگر عنوان کرد: سینماگران تو سری خورترین قشر جامعه هستند که مظلوم واقع شده‌اند؛ ما نمی‌دانیم برای رفع مشکلات‌مان به چه کسی شکایت کنیم.

جعفری تصرح کرد: مسئولان به داد سینما برسید و دلتان به حال سینما بسوزد، وقتی به فیلمی مجوز می‌دهید پای آن ایستاده و از آن دفاع کنید.

وی گفت:پیش داوری در سینما بی انصافی است مسئولان از کجا می‌دانند از یک فیلم چگونه استقبال می‌شود که سالن اکران کم به آن اختصاص می‌دهند؟؛ ملاک ها تغییر کرده است و ما وظیفه داریم سلیقه‌ی مردم را عوض کنیم.

*وضعیت تئاتر بهتر از سینما شده است

جعفری در پایان گفت: از مردم تشکر می کنم که همیشه همراه ما هستند و از آنها می‌خواهم به سینما رفته و فیلم‌ها را ببینند.

وی ادامه داد: نمایشی به نام "پاییز" را در دستور کار خود دارم که به کارگردانی نادر برهانی اواخر بهمن ماه اجرا می‌شود.

ریما رامین فر نیز اظهار داشت: از عوامل سازنده‌ی فیلم "مرگ ماهی" تشکر می‌کنم و امیدوارم در سی و سومین دوره جشنواره فجر نتایج مطلوبی بگیریم.

وی ادامه داد: کار جدیدی ندارم و از همه‌ی مردم تشکر می‌کنم. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها