قصه پرفراز و نشیب حضور چهره‌ها در تبلیغات

فردوسی‌پور : کلی پول می‌دادند بگویم «چه می‌کنه!»

چرا یک بازیگر و ورزشکار نمی‌تواند کالای ایرانی تبلیغ کند؟

پرسش محمدرضا فروتن از یک قانون 36 ساله

محمدرضا فروتن درباره ممنوعیت استفاده از هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات اظهار کرد: اینکه چرا بعضی‌ها از اتفاقات خوب خوشحال نمی‌شوند و چه چیزی آن‌ها را اذیت می‌کند و چه ترسی از این اتفاق دارند، یک سوال است.
کد خبر: ۷۵۷۳۷۹
پرسش محمدرضا فروتن از یک قانون 36 ساله

این هنرمند که در نشست «هم‌اندیشی بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات» حضور داشت، خاطرنشان کرد: چقدر این داستان خشم تولید کرده است و چقدر حال یک عده را بد کرده است. دوستان حرف‌هایشان را با طنز می‌گویند اما اگر درک کنیم می‌بینیم پشت تک‌تک این صحبت‌های عزیزان چقدر خشم و ناراحتی است. به یاد دارم بعد از تمام گیر و دارهایی که در امر تبلیغات مرهون شده بود و ما دوباره قصد داشتیم کاری را شروع کنیم، باز هم برایم سوال بود که چرا یک بازیگر و ورزشکار نمی‌تواند کالای ایرانی را تبلیغ کند.

وی در ادامه بیان کرد: فکر می‌کنم بیشتر ما باید به دنبال آسیبی باشیم که انگار به بعضی‌ها می‌خورد؛ یعنی اینکه چرا بعضی‌ها از اتفاقات خوب خوشحال نمی‌شوند و چه ترسی دارند. آیا این ترس سالم، غریزی و طبیعی است و یا اینکه یک ترس بیمارگونه است؟ در این زمینه نیاز به افرادی هست که به عنوان راه‌حل به آن‌ها نگاه کنیم، افراد مسئول و با شهامت و حمایت‌گری که خواسته‌های دیگران و اتفاق‌های خوب را بخشی از خواسته‌های جدی خودشان تلقی کنند و اینکه وقتی موانعی به‌وجود می‌آید چقدر خودشان را می‌توانند مسئول بدانند و از مسئولیت‌های خودشان بدانند که مشکل را حل کنند.

فروتن در این نشست تصریح کرد: شاید مهربانی کمی هم آگاهی بیاورد. من فکر می‌کنم با این اقشار (افرادی که استفاده از هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات را ممنوع کرده‌اند) با نامهربانی برخورد شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر در بخش دیگری از نشست «هم‌اندیشی بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات» تاکید کرد که خواسته‌اش به عنوان هنرمند این است که مسئولان یک نگاه کمال‌گرایانه به شروع این قضیه نداشته باشند؛ چرا که انقدر موانع بر سر راه بوده و بارها مقابل این حرکت گرفته شده است، که اگر الان سرعت معمولی در این حرکت 50 کیلومتر فرض شود، در حال حاضر ما با سرعت دو کیلومتر هم طی این سال‌ها حرکت نکرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: جذابیت و محبوبیت اشخاص با مطلوبیت پیامی که آنها می‌دهند، پیوند ایجاد می‌کند؛ بنابراین به نظرم لزومی ندارد حتما به این مساله‌ریز شویم و یک شخص عارف و مرجعی را پیدا کنیم برای اینکه مثلا زعفران ایرانی را بخواهیم تبلیغ کنیم.

وی سپس به مرحوم تختی و استفاده نکردن از تختی در تبلیغات اشاره کرد و گفت: مرحوم آقای تختی شاید می‌توانستند تصویر موجهی باشند برای توانبخشی، قدرت افزایی و خیلی چیزهای دیگر و شاید اگر پنجاه سالشان می‌بود تصمیم می‌گرفتند که این کار را انجام دهند.

فروتن در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: از همه دوستانی که به تخصص، آگاهی، برنامه‌ریزی‌، قوانین و ضوابط این موضوع اشاره کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم این بحث خیلی سریع‌تر اتفاق بیفتد و زودتر برایش فکری شود؛ همچنین جا دارد بگویم طی صحبتی که آقای دکتر خطیبی داشتند و تاکید کردند که مردم را برای این امر آماده کنیم، به نظرم مشکل ما مردم نیستند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها