مراسم تودیع محمدرضا معصوم‌زادگان، رئیس سابق مرکز سیمافیلم و معارفه محمودرضا تخشید، مدیرکل نمایش سیما با حضور رضا پورحسین قائم‌مقام سیما، علی‌اصغر داوودآبادی و مدیران مرکز سیمافیلم برگزار شد. در این مراسم تاکید شد که مرکز سیما فیلم محل نشده بلکه با اداره کل نمایش سیما ادغام و مرکز جدیدی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۷۵۵۴۹۶
مدیریت تولید آثار نمایشی با ادغام سیما فیلم و اداره کل نمایش سیما

به گزارش روابط عمومی مرکز سیمافیلم، در ابتدای این مراسم پور‌حسین با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره انحلال مرکز سیمافیلم گفت: این مرکز همیشه یکی از بخش‌های قدرتمند سازمان صداوسیما بوده وآثار ارزشمند بسیاری در آن تولید شده است. به همین دلیل مانند گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تنها تغییری که اتفاق افتاده ادغام آن با اداره کل نمایش سیما و تعریف ماموریت‌های جدید برای آن است.

وی افزود: محمدرضا معصوم‌زادگان از مدیران با سابقه و دارای کارنامه فرهنگی و دلسوز در رسانه ملی بوده که در طول سال‌های گذشته منشأ خدمات ارزنده‌ای در رسانه شده است. همین‌طور سوابق درخشان آقای تخشید در گروه فیلم و سریال شبکه تهران و گروه فیلم و سریال شبکه سه و مدیریت گروه خانواده شبکه یک نشان می‌دهد که او فرد توانمندی است و قطعا بهترین گزینه برای تصدی مدیریت اداره کل نمایش سیما ایشان هستند.

پورحسین تصریح کرد: ایجاد مرکزی واحد برای تمرکز تولید آثار نمایشی، یک اقدام زیر بنایی و مطالعه شده است تا ساخت فیلم و سریال در رسانه ملی با انسجام بیشتری انجام شده و از تولید آثار با مضامین تکراری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: ماموریت جدید اداره کل نمایش سیما، ساماندهی یکپارچه تولیدات و همچنین انتخاب مدیران و نظارت بر گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها خواهد بود و این امر قطعا فضای بهتری را برای عملکرد مجموعه معاونت سیما و تعامل با هنرمندان به‌وجود می‌آورد.

محمودرضا تخشید هم در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سیمافیلم، ضمن قدردانی از زحمات معصوم‌زادگان اذعان کرد: ماموریت تعریف شده در زمینه تولید آثار دفاع مقدسی و انقلاب اسلامی، در اداره کل نمایش سیما نیز با جدیت دنبال خواهد شد و ماموریت‌های جدید ابلاغی از سوی رئیس سازمان و معاون سیما نیز بر همین اساس پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تخصصی و مستقل کردن فرآیند ارزیابی و برآورد برنامه‌های ترکیبی و نمایشی یکی دیگر از مزایای تشکیل اداره کل نمایش است که هم برای رسانه و هم برای هنرمندان اتفاق مثبت و مبارکی خواهد بود.

وی درخصوص ضرورت ایجاد یک مرکز واحد برای تولید آثار نمایشی اضافه کرد: تمرکز تولید، حس رقابت کاذب را میان شبکه‌ها و تهیه‌کنندگان از بین می‌برد. تشکیل اداره کل نمایش سیما سبب می‌شود فرآیند‌های تولید تسهیل و روان‌سازی شود و زمینه یک نظارت دقیق و منسجم را فراهم می‌کند. از سوی دیگر یکسان‌سازی معیارها و اولویت‌ها ضمن این‌که از برخوردهای سلیقه‌ای و تولید کارهای موازی جلوگیری می‌کند به کاهش هزینه‌ها، انسجام تولید و از همه مهم‌تر یکسان‌سازی معیارها، اولویت‌ها و نرخ نامه‌ها منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها