صحبت‌های کیانیان درباره فیلم «پنج تا پنج»، سرطان، ایدز و انتقاد پذیری

رضا کیانیان: «در حاشیه» ضعیف‌ترین سریال مهران مدیری بود

کارگاه آموزشی مستندسازی محض با حضور احمد ضابطی جهرمی امروز در حاشیه ششمین جشنواره فیلم دانشجویی در دو بخش جداگانه از ساعت 9 تا 12 و 13 تا 15 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۱۳۰
برگزاری کارگاه مستندسازی در جشنواره فیلم دانشجویی

به گزارش روابط عمومی جشنواره دانشجویی، در اولین روز این جشنواره رضا کیانیان در کارگاهی با عنوان بازیگری در قاب و روز دوم جشنواره نیز خسرو سینایی در ورک‌شاپ کارگردانی مباحث و نکاتی آموزشی را برای دانشجویان ارائه کردند.

رضا کیانیان در ورک‌شاپ بازیگری سطوح و مراتب بازیگری و شاخصه‌های بازیگر شدن را برشمرد و گفت: بازیگری ترکیبی از فن و تکنیک، علم بعلاوه غریزه و شانس است.

وی با مرتبه‌بندی بازیگری براساس آناتومی بدن عنوان کرد: مرتبه جسمانی، مرحله احساس و ظاهر بازیگری است و رسیدن به مرحله درک مفاهیم باعث شاخص شدن یک بازیگر می‌شود. برخی بازیگران می‌توانند در مرحله اول بمانند یا با تمرین و ممارست به مراحل بالاتری برسند.

پوران درخشنده، داور بخش داستانی ششمین جشنواره فیلم‌های دانشجویی دانشگاه صداوسیما، ایجاد فضای گفتمانی در دانشگاه را پلی برای ارتقای سطح رابطه فیلمسازان حرفه‌ای با دانشجویان رشته‌های هنری دانست و گفت: فیلمساز باید عاشق کار خود باشد. او باید دغدغه‌ای که تمام وجودش را فراگرفته به فیلم تبدیل کند و حرفی را بزند که دنیای امروز به آن محتاج است.

وی درباره سطح کیفی آثار شرکت کرده در این جشنواره گفت: فیلم‌های دانشجویی از لحاظ کیفی سطوح متفاوتی دارند. بعضی از فیلمسازان از شناخت زبان سینمایی و فهم چگونگی استفاده از ابزار سینمایی دورند و برخی هم به دلیل علاقه زیادشان به این مدیوم هنری توانسته‌اند تا حد زیادی به زبان سینمایی نزدیک شوند و آثار ارزنده‌ای بسازند.

درخشنده درباره راهکارهایی برای فعال شدن تولیدات سینمایی استان‌ها اظهار کرد: اگر دانشجویان و فیلمسازان جوان در شهرستان‌های خود شروع به ساخت فیلم کوتاه کنند، می‌تواند نقش موثری را در فعال‌سازی سینمای استان‌های مختلف کشور ایفا کنند. استان‌های کشور ما فرهنگ و آداب و سنن غنی دارند. همچنین جاذبه‌های طبیعی بکری دارند که فیلمسازان جوان می‌توانند از آنها برای ساخت فیلم‌های خود بهره ببرند؛ البته این جوانان باید حمایت شوند و این خود یکی از اهداف جشنواره فیلم دانشجویی است. وی رسالت صداوسیما را در زمینه ایجاد ارتباط بین فیلم کوتاه و مخاطب عام نمایش فیلم کوتاه در اغلب شبکه‌های تلویزیونی دانست و ادامه داد: این روند در سراسر جهان مرسوم است که فیلم‌های کوتاه از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. فیلم کوتاه به دلیل زمان اندکش می‌تواند نقش یک میان برنامه بسیار مفید را از لحاظ فرهنگی در رسانه ملی ایفا کند. همچنین می‌تواند به رشد فکری و علمی مخاطب کمک کند و سلیقه هنری او را ارتقا دهد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های دانشجویی که از هفتم دی ماه شروع شده تا فردا در پردیس سینمایی ملت و دانشگاه صداوسیما ادامه خواهد داشت. این جشنواره از ساعت 9 تا 18 میزبان علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها