با دکتر علی‌اصغر جعفری، معاون سرمایه انسانی رسانه ملی

چابک‌سازی الزاما به معنای کوچک‌سازی نیست

نسرین آبروانی طی مراسمی کار خود را آغاز کرد

اولین اظهارات معاون جدید صدا : رادیو چابک می شود

مراسم معارفه معاون رییس سازمان در امور صدا با حضور معاون امور مجلس و استان‌ها، مدیر کل روابط عمومی، رییس حوزه ریاست و مدیران شبکه‌های رادیویی برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۷۱۷
اولین اظهارات معاون جدید صدا : رادیو چابک می شود

معاون امور مجلس و استان‌ها که به نمایندگی از دکتر سرافراز در این جلسه حضور داشت، حکم نسرین آبروانی، معاون جدید صدا را اعطا کرد.

در این آیین، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم از تلاش شش ساله محمد حسین صوفی معاون سابق صدا قدردانی کرد و گفت: دکتر صوفی از سرمایه‌های رسانه ملی‌ هستند و علاوه بر ویژگی‌های خاص فردی از حیث مدیریتی، تجربه فراوان، تعهد و سخت‌کوشی دارند.

وی، سازمان صداوسیما را در آستانه تحول کیفی دانست و گفت: الزامات هر سازمان متناسب با ماموریت‌ها و سیاست‌های آن خاصی که در نظر گرفته می‌شود، تغییر می‌کند. طی چند سال قبل با صبغه توسعه سازمان فعالیت‌های سازمان ادامه پیدا کرد و توسعه کمی بر مجموعه سازمان غالب بود.

http://www.pririb.ir/sitepics/newspics/1079393999IMG_7613.JPG

موسوی مقدم افزود: از لحاظ توسعه سازمان به نقطه‌ای رسیده است که بازبینی در سیاست توسعه‌ای کمی داشته باشد و آن را به ارتقای کیفیت در حوزه محتوا تبدیل کند. این بدان معنا نیست که قبلا توسعه کیفی نبود؛ بلکه روند و اقتضائات به نحوی بود که توسعه کمی برای رسانه ملی یک ضرورت بود. تعدد، تنوع و گستردگی شبکه‌ها ضرورتی بود که انجام شد ولی الان در شرایط خاصی که سازمان به سر می‌برد، متقضیات تحولی را جزو سیاست‌های اجرایی قرار داده است. این چابک‌سازی به معنای کوچک کردن فیزیکی و مکانیکی نیست بلکه باید تغییراتی در حوزه محتوا و پیام صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پیوست حکم مقام معظم رهبری که به رئیس رسانه ملی ابلاغ شد، تحول در کیفیت، افزایش بهره‌وری و نفوذ مخاطبان مد نظر ایشان بود.

معاون امور مجلس و استان‌ها یادآور شد: در حوزه تحول باید مدیرانی انتخاب شوند که سیاست‌های تحولی را تحقق بخشند. در اولین گام باید آسیب‌شناسی صورت گیرد و نکته دوم این که نگاه تحولی مدیران داشته باشند و به مجموعه اقدامات مبادرت کنند. این عزل و نصب‌ها در سازمان به معنای عدم توانمندی و اعتقاد معاونان و مدیران قبلی نیست؛ بلکه متناسب به مقتضیات امروزه باید تحول در همه سطوح انجام شود.

وی افزود: ویژگی‌های مدیرانی که منصوب می‌شوند با این رویکرد است و باید اقداماتی انجام شود که متناسب با روند اجرایی سیاست‌ها باشد. سخت است که در دوره توسعه‌ای مدیریت داشته باشیم و بعد همان را تبدیل به شرایط تحولی کند که یکی از اقتضائاتش کوچک‌سازی و چابک‌سازی است. اساسا هرگونه تغییر و تحول به معنای این است که برای تحقق اهداف گام‌های بلندتری برداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم باورمندی و اعتقاد به تحول، قدرت برای اجرای سیاست‌های کلان، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به موقع در مدیریت تحولی و روحیه تغییر و اصلاح‌طلبی در ساختار و زیر مجموعه‌های مدیریتی را چند مولفه مهم برای مدیریت تحولی ذکر کرد.

موسوی مقدم در ادامه شرایط معاونت صدا را به گونه‌ای دانست که آماده انجام تحول و تغییر برای رسیدن به تحولات مدنظر است.

وی گفت: دکتر سرافراز اعتقاد دارند خانم آبروانی در مدل کوچک در رادیو پیام مدیریت تحولی داشته‌اند و می‌توانند ماموریتی که مدنظر است را اجرایی کنند.

معاون امور مجلس و استان‌ها جابه‌جایی مدیران را به منظور جلب مخاطبان جدید در راستای حفظ مخاطبان قبلی را از ضرورات این الزامات و اقدامات ذکر کرد.

تاکید معاون صدا بر چابک‌سازی رادیو

نسرین آبروانی، معاون جدید رئیس سازمان در امور صدا نیز در جلسه معارفه خود گفت: سازمان صدا و سیما اکنون در دوره‌ای است که بنا به ضرورت‌های رسانه‌ای در حال تغییر است و سیاست‌های جدید توسط رئیس رسانه در حال اجراست. خدمت در چنین شرایط مهمی توفیق الهی و وظیفه شرعی و اداری ماست که با انرژی مضاعف و توانی افزون در به ثمر رساندن این سیاست‌ها در خدمت سازمان باشیم.

وی افزود: از خداوند شاکر هستم که توفیق چنین خدمتی را به من عطا کرد و همچنین از رئیس سازمان تشکر می‌کنم که برای اجرای چنین ماموریتی به من اعتماد کردند و فقط پاسخ این اعتماد کار و تلاش است.

آبروانی یادآور شد: در حکم ماموریتی که به نام رادیو صادر شده است هفت دستور مهم ذکر شده است که تحقق این ماموریت‌ها همکاری شما دوستان و مدیران رادیو را می‌طلبد. چابک‌سازی و ادغام شبکه‌ها بند اول حکم است که با شناختی که از رادیو و همکارانم دارم قابل اجراست و شش بند بعدی نیز پس از این مرحله قابل اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنانش از لطف و حمایت‌های دکتر صوفی، معاون سابق صدا در دوره تصدی مدیریتش بر رادیو پیام و آوا قدردانی کرد و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

اعلام آمادگی صوفی برای همکاری با آبروانی

در این جلسه محمدحسین صوفی، معاون سابق صدا در سخنانی از عملکرد و اقدامات مدیران رادیویی در شش سال تصدی مسئولیتش در معاونت صدا قدردانی کرد و افزود: در این شش سال متناسب با سیاست‌های رسانه و اقتضائات زمانی اقداماتی در رادیو انجام شده است که همه‌ آن‌ها زمان‌بر و نتیجه همکاری همه مدیران و کارکنان رادیو بوده است.

وی خانم آبروانی را مدیری پیگیر و متعهد دانست و گفت: ایشان یکی از مدیران موفق سازمان محسوب می‌شوند و من آمادگی دارم با همه توان با وی همکاری کنم زیرا که توفیق او را در این سمت موفقیت من محسوب می‌شود.

این جلسه که در حاشیه شورای مدیران معاونت صدا برگزار شده بود، برخی از مدیران شبکه‌های رادیویی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون قبلی، سخنانی ایراد و با اهدای هدایایی از تلاش‌های معاون قبلی صدا قدردانی کردند. (محسن معظمی گودرزی/ روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها