پرویز پرستویی گفت: مجموعه‌ای که با عنوان «من پرویز پرستویی» شکل گرفته است قصد سودجویی ندارد و من هم قصد تجارت نداشتم.
کد خبر: ۷۵۳۲۳۲
پرویز پرستویی: خانه اهدایی در نیاوران را قبول نکردم

این بازیگر پیشکسوت اظهار کرد: آنچه باعث شد که این مجموعه صوتی با آهنگ‌سازی کارن همایون‌فر منتشر شود این بود که همیشه خیلی از علاقه‌مندان به بازیگری و سینما در این‌باره از من سوال می‌پرسیدند و من با خودم فکر کردم شاید با شکل گیری چنین مجموعه‌ای بتوانم به این سوال‌ها پاسخ دهم.

او معتقد است فکر نمی‌کنم این آلبوم حد وسط داشته باشد، تکلیف این اثر روشن است. آدم‌ها می‌توانند این کار را بپسندند یا اینکه این‌طور نباشد.

پرویز پرستویی در ادامه سخنانش بیان کرد: انتشار چنین اثری برای افرادی که هنرمندان را دوست دارند و می‌خواهند درباره آن‌ها بدانند چیز خوبی است. در واقع مردم می‌فهمند که در پس شخصیت یک هنرمند چه اتفاقی می‌افتد. در بازیگری فقط بازی کردن سخت است و بقیه‌اش خوش می‌گذرد.

این هنرمند پیش‌کسوت که در این آلبوم صوتی به روایت زندگی‌اش پرداخته است گفت: شاید اگر کارن همایون‌فر به عنوان آهنگ‌ساز و لیلی کریمان در این اثر به عنوان نویسنده در این اثر حضور نداشتند کار به این خوبی پیش نمی‌رفت.

در بخشی از این مراسم رونمایی یکی از حاضران از پرویز پرستویی پرسید که آیا حمایت دولتی از این آلبوم صورت گرفته است یا خیر که این هنرمند پاسخ داد: می خواهم بگویم همین دو سه هفته پیش بود که یک شرکتی که نمی‌خواهم نام آن را ببرم به من پیشنهادی داد که یک خانه در نیاوران به من بدهد و در ازای آن من در 20 مجلس آن‌ها حضور داشته باشم. اگر من قبول می‌کردم آب از آب تکان نمی‌خورد، من نه از شخصی چیزی را قبول می‌کنم و نه اینکه با دولت دشمنی دارم.

او تاکید کرد: دنیای ما دنیای دیگری است. ما قرار است خدمتگذار مردم باشیم. اگر قرار بود فقط به زندگی مادی فکر کنم الان وضع خیلی بهتری داشم.

مراسم رونمایی آلبوم «من پرویز پرستویی» شامگاه 6 دی ماه با اجرای امیر آقایی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و در ابتدای این مراسم معاون وزیر ارشاد در امور هنری در سخنانی مطرح کرد: من این اثر را گوش کردم و خاطرات قشنگ و زیبایی که پرویز پرستویی در این کار مطرح کرد مرا یاد رفاقت‌مان انداخت که سالهاست از آن می‌گذرد.

علی مرادخانی با بیان خاطره‌ای درباره ایفای نقش پرستویی در فیلم دیار عاشقان گفت: هنر وقتی آغاز می‌شود که شخصی از خودش بیرون بیاید و شروع به مقایسه با خودش بکند.

او ادامه داد: ناشر این اثر می‌گفت که سعی کردیم در تولید این آلبوم مثلث موسیقی، ادبیات و سینما را به خوبی ترسیم کنیم. من هم می گویم باید از کارن همایون‌فر به خاطر کار خوبش تشکر کنیم. و باید به روایت‌های پرویز پرستویی هم در این اثر گوش دهیم. شاید اگر ریاضت نبود هنرمند آفریده نمی‌شد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد تاکید کرد: پرستویی هنرمند شاخصی است که در عرصه بازیگری خودش را به شایستگی معرفی کرده است. بارها وقار، سنگینی و منش بزرگ او را دیده‌ایم و ایشان نشان داده‌اند که هنرمند به عنوان یک الگو باید چه منشی داشته باشد.

در ادامه این مراسم لیلی کریمان نویسنده مجموعه صوتی «من پرویز پرستویی‌ام» در سخنانی اظهار کرد:‌ دنیای من دنیای قلم است و بر من ببخشید اگر نتوانستم راوی خوبی در راستای سیر و سلوک و تحقق این اثر باشم.

او ادامه داد: نوشتن بیوگرافی پرویز پرستویی را سال 89 شروع کردم. البته این کار 10 سال پیش وقتی که آقای پرستویی در فیلم موج مرده حضور داشتند آغاز کرده بودم اما به دلایلی این کار معطل بود و از طرفی آقای پرستویی هم راضی نبود زیرا می‌گفت هنرمندان از من پیش‌کسوت‌تر هم هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

کریمان افزود: من با ضبط صوت نزد پرویز پرستویی می‌رفتم. او زندگی‌اش را برای من تعریف می‌کرد. گاهی با هم می‌خندیدیم و گاهی اشک می‌ریختیم اما وقتی کار را می‌نوشتم احساس کردم که نیاز است مخاطب این اثر را با حس و صدای پرویز پرستویی بشنود.

او ادامه داد: من از زندگی پر فراز و نشیب او 500 صفحه نوشته بودم و آن را در قالب 5 صفحه خلاصه کردم تا اینکه پرویز پرستویی آن را خواند و کارن همایون‌فر بر روی آن موسیقی نوشت و این اثر تولید شد.

کارن همایون‌فر آهنگ‌ساز این مجموعه صوتی هم در سخنانی مطرح کرد: وقتی لیلی کریمان این اثر را نوشت و پرویز پرستویی آن را روایت کرد احساس کردم این آلبوم اصلا موسیقی نمی خواهد زیرا خودش موسیقی بود. من فقط موسیقی این کار را کشف کردم و به گوش شما رساندم.

همایون‌فر درباره چگونگی تولید این اثر نیز بیان کرد: وقتی در فیلم صد سال به این سال‌ها همکاری می‌کردم که آقای پرستویی هم در آن بازی می‌کردند، وقتی پلان‌های آن فیلم را می‌دیدم حس عجیبی داشتم و همیشه با خودم فکر می‌کردم دوست دارم چنین همکاری شکل بگیرد که خوشبختانه به آرزویم رسیدم.

امیر پوریا منتقد سینما نیز در این نشست حضور داشت و در سخنانی گفت: این عبارت تکراری شده است اما می‌خواهم بگویم کارن همایون‌فر در دوره اوج خود در آهنگ سازی سینما قرار دارد. وقتی او کاری را می‌سازد مطمئن هستید موسیقی به فیلم لطمه نمی‌زند اگرچه کارهای او به فیلم کمک هم می‌کند.

این منتقد درباره انتشار آلبوم من پرویز پرستویی گفت: انتشار چنین آثاری گوش مخاطب را با کاری که خیلی متداول نیست آشنا می‌کند.

در این نشست علیرضا عزیزی تهیه کننده آلبوم و خسرو نقیبی به عنوان منتقد سینما حضور داشتند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها