جزییات یک برنامه موسیقی محور جدید

طنین موسیقی‌های اصیل برای بینندگان شبکه یک

شبکه یک بعد از ماه صفر یک برنامه موسیقی‌محور با اجرای پدرام کریمی پخش می‌کند و گروه اجتماعی این شبکه در تدارک دو برنامه ترکیبی با محوریت ازدواج، طلاق و سالمندان و یک مسابقه خانوادگی است و شبکه تهران هم برنامه «پنجره» را با مشارکت مردم بعد از ایام صفر در جدول پخش خود قرار می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۷۰۵۲
طنین موسیقی‌های اصیل برای بینندگان شبکه یک

معصومه آشتیانی‌زاد، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک درباره تولیدات جدید این گروه گفت: یک برنامه ترکیبی با موضوع ازدواج و طلاق در مرحله پیش‌تولید داریم. این برنامه از زاویه جدید به خانواده‌هایی نگاه می‌کند که در زندگی‌شان روش‌های خوبی برای حل مسائل دارند و می‌توانند بر مشکلاتشان غلبه کنند. این برنامه با نگاه کارشناسی به مسائل حوزه ازدواج و طلاق می‌پردازد.

وی افزود: این برنامه ترکیبی شامل گفت‌وگو با کارشناسان و دعوت از خانواده‌های موفق است و قرار است یک روز در هفته از شبکه یک پخش شود. ناهیدالسادات شریفی تهیه‌کنندگی این برنامه را به عهده دارد که پیش از این برنامه هزار راه نرفته را برای شبکه دو تهیه کرده است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک با اشاره به دیگر تولیدات این گروه گفت: در تدارک ساخت یک مسابقه خانوادگی جذاب با موضوع کودک و خانواده و ارتباطات بین اعضای خانواده هستیم. همچنین برنامه‌ای در حوزه سالمندان با نگاه امیدبخشی خواهیم ساخت. در این برنامه می‌خواهیم توانمندی‌ سالمندان را نشان دهیم و بگوییم که با بهره بردن از روش‌های درست، می‌توان از توانایی سالمندان به نحو مطلوب استفاده کرد.

احسان ارغوانی که تهیه‌کنندگی برنامه «امروز هنوز تموم نشده» را به عهده دارد، با اشاره به تولید یک برنامه موسیقی‌محور برای شبکه یک گفت: در این برنامه که بعد از ماه صفر از شبکه یک پخش می‌شود، درباره حال و هوای موسیقی کشور صحبت می‌کنیم و به فرهنگ و ریشه اصیل موسیقی ایرانی می‌پردازیم تا مردم بیشتر با موسیقی آشنا شوند و شنونده موسیقی‌های اصیل باشند. در واقع با تولید این برنامه قصد داریم درباره موسیقی ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم.

/Media/Image/1393/08/28/635520104758732909.jpg

وی خاطرنشان کرد: با تولید این برنامه نه تنها شب‌های پنجشنبه را برای مردم سرگرم‌کننده می‌کنیم، بلکه اطلاعات‌شان را در زمینه موسیقی افزایش می‌دهیم. در این برنامه به موسیقی اقوام، سنتی، موسیقی تیتراژ، موسیقی‌های متن و موسیقی‌های محلی می‌پردازیم.

این تهیه‌کننده درباره ساختار و محتوای این برنامه توضیح داد: ما برای این برنامه یک اتاق فکر تشکیل داده‌ایم که متشکل از استادان موسیقی، موزیسین‌ها، ترانه‌سراها و خوانندگان است. با کمک این دوستان آثار ارسالی در زمینه موسیقی بررسی می‌شود و بعد از هماهنگی با شورای موسیقی صدا و سیما و گرفتن مجوز پخش آن را در بخش مسابقه برنامه شرکت می‌دهیم.

ارغوانی ادامه داد: در این برنامه از استادان موسیقی همچون مجید انتظامی و آریا عظیمی‌نژاد دعوت می‌کنیم تا درباره موسیقی اصیل ایرانی صحبت کنند. برای اجرای این برنامه هم به دنبال یک مجری بودیم که بی‌طرف باشد و از اهالی موسیقی نباشد، به همین دلیل پدرام کریمی را انتخاب کردیم که بی‌طرفانه در این برنامه صحبت کند. این برنامه در 35 قسمت 100 تا 120 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

پنجره با همراهی مردم

حسین مهدیان، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «پنجره» که برای شبکه تهران تولید می‌شود، گفت: این برنامه بعد از ایام صفر سه روز در هفته از شبکه تهران پخش می‌شود. پنجره با مشارکت مردم تولید می‌شود. به عنوان مثال از مردم می‌خواهیم آثار هنری‌شان را در قالب عکس، فیلم، کاریکاتور، متن ادبی، نقاشی و... با موضوع پنجره به برنامه ارسال کنند و بعد از نمایش این آثار، بینندگان درباره آنها قضاوت می‌کنند و به آن آثار امتیاز می‌دهند. اثری که بالاترین امتیاز را کسب کند، جایزه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در این برنامه موضوعات روز اجتماعی مثل آلودگی هوا، شغل، موتورسیکلت و... انتخاب می‌شود و بر این اساس مردم آثارشان را ارسال می‌کنند. اجرای این برنامه که در صد قسمت 15 دقیقه‌ای تولید می‌شود به عهده مجتبی نظری است.

این تهیه‌کننده با اشاره به مشارکت مردم در برنامه پنجره گفت: وقتی مردم در ساخت برنامه دخیل باشند برنامه موفق‌تر می‌شود. وقتی آنها بدانند خودشان هم سهمی در ساخت یک برنامه دارند، آن را پیگیری می‌کنند.

شبکه تهران همچنین برنامه «مسکن در 10» را در 50 قسمت ده دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی امیرحسین هاشمی تولید می‌کند. این برنامه به معرفی مشاغل، صنایع و اصناف وابسته به صنعت ساختمان می‌پردازد و شامل بخش‌های مختلف است. «برنامه مسکن در 10» به مسائلی همچون تبیین مسائل حقوقی ساختمان (پیش‌خرید، خرید و...)، نکات مهندسی (سازه ساختمان، طراحی داخلی و...) می‌پردازد.

امیرحسین خرمشاهی، تهیه‌کننده برنامه «سلام زندگی» درباره بخش‌های جدید این برنامه در فصل زمستان به جام‌جم گفت: به این برنامه بخش جدیدی با نام «صبحانه به شرط خاطره» اضافه خواهیم کرد که اجرای آن را مسعود فروتن به عهده دارد. این بخش با مشارکت مردم تولید می‌شود و آنها از طریق نامه خاطرات دوران نوجوانی، جوانی، کودکی، سربازی، ازدواج، خواستگاری، به دنیا آمدن فرزندانشان و... را برایمان می‌نویسند و مسعود فروتن این خاطرات را در برنامه روایت می‌کند. این بخش روزهای چهارشنبه پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین به شهرستان‌های استان تهران با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعت، صنایع و... سفر می‌کنیم و نقاط دیدنی این شهرها را به مردم معرفی می‌کنیم.

سیدمحمد سیدرضی، یکی از تهیه‌کنندگان برنامه به خانه برمی‌گردیم هم درباره رویکرد جدید این برنامه در فصل زمستان به جام‌جم گفت: بخش‌های آشپزی، آموزش، سلامت، مهارت و... با رویکرد جدید به مخاطبان ارائه خواهد شد. در بخش آشپزی آموزش غذاهای محلی، سنتی، ملل، رژیمی، مسافرتی، غذاهای جانبی همچون ژله، مربا، ترشی، سالاد و... را برای بینندگان آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بخش مهارت، مهارت خانه‌داری شامل پاک کردن لک لباس، فرش، رسوب‌گیری ظروف، رسوب‌گیری اتو و... مهارت خلاقیت همچون بازیافت، استفاده مجدد از وسایل قدیمی و... مهارت استفاده از اثاثیه شامل استفاده از لوازم خانگی مختلف و تنظیمات آنها و معرفی و کاربردهای آن، مهارت زیبایی منزل همچون چیدمان، دکوراسیون، رنگ آمیزی و... به مخاطبان شبکه تهران آموزش داده می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه به خانه برمی‌گردیم عنوان کرد: در بخش سلامت مسائلی همچون بهداشت کار، ورزش مناسب، حقوق شهروندی و تکالیف آنها، حق همسر، حقوق آپارتمان‌نشینی، بهداشت کودک و مادر، تربیت فرزند و کمک‌های اولیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین در بخش آموزش قصد داریم آموزش زبان، رایانه، هنر در خانه و... را در برنامه بگنجانیم.

برنامه به خانه‌ برمی‌گردیم هر روز ساعت 17 و 15 دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها