محمدکاظم اخوان از نگارش مجموعه 10 جلدی «قصه‌های زی زی گولو‌ آسی‌ پاسی‌ دراکوتا تابه‌تا» خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۷۹۵
کتاب «زی زی گولو» در راه بازار

این نویسنده کودکان و نوجوانان که پیش‌تر فیلمنامه سریال «زی زی گولو» به کارگردانی مرضیه برومند را نوشته است، گفت: این مجموعه که شخصیت‌های آن همان شخصیت‌های «زی زی گولو»ی معروف هستند، ماجراهایی تازه‌تر را متناسب با شرایط روز بچه‌های امروز ترسیم می‌کند.

به گفته او، هر جلد از این مجموعه 10 جلدی مشتمل بر سه قصه است و هنوز درباره نام آن تصمیم قطعی گرفته نشده است. البته احتمالا نام این مجموعه «قصه‌های تابه‌تا» یا «قصه‌های زی زی‌ گولو‌ دراکوتا تابه‌تا» باشد.

تاکنون شش جلد از این اثر نوشته شده و هم‌اکنون در مرحله‌ آماده‌سازی به سر می‌برد.

اخوان که پیش‌تر کتاب «دوست غارنشین من» را در طرح رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته است، از حضور دو رمان دیگرش در این طرح خبر داد که به گفته او، هنوز وضعیت آن‌ها روشن نیست. «اتاق مخفی» و «سبیل سرگردان» این دو اثر هستند که هر دو در زمره رمان‌های فانتزی نوجوانان قلمداد می‌شوند.

«سبیل سرگردان» حکایت نوجوانی است که سبیل درآوردن در خانواده آن‌ها حائز اهمیت است، ولی سبیل او درنمی‌آید و زمانی که درمی‌آید، دود آن را می‌برد. این اثر در فضای فانتزی مدرن با موضوع اجتماعی و مسائل مبتلابه نوجوانان امروزی نوشته شده است. «کلاس مخفی» هم رمانی طنز در فضای سوررئال است.

اخوان گفت: با تغییر مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیاری از آثار این مجموعه در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد پروژه نگارش رمان نوجوان امروز منتفی شده است و آن شرایط تشکیلاتی دیگر نیست. همین موضوع باعث بلاتکلیفی بسیاری از آثار از جمله این دو کار شده است. به هرحال اگر این آثار چاپ نشوند آن‌ها را از این مؤسسه انتشاراتی می‌گیرم و در اختیار سایر مؤسسات انتشاراتی قرار می‌دهم.

محمدکاظم اخوان متولد 1339 در تهران است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها