با «منوچهر والی‌زاده»، چهره ماندگار دوبله ایران

صدای خودم را دوست ندارم

مینو غزنوی و علیرضا جاوید‌نیا جمعه‌ها یک برنامه رادیویی را اجرا می‌کنند

دوبلورهای ماندگار پشت میکروفن «تهران به وقت جمعه»

مینو غزنوی، علیرضا جاوید‌نیا و بهرام سروری‌نژاد از هنرمندان عرصه دوبله، بتازگی هر جمعه ساعت 16 برنامه «تهران به وقت جمعه» را از رادیو تهران اجرا می‌کنند. شنوندگان این برنامه‌ با صداهای ماندگار تجدید خاطره می‌کنند. یکی از عصرهای جمعه ما هم به میدان ارگ رادیو تهران می‌رویم تا از نزدیک در جریان برنامه و اجرای دوبلورهای کشورمان باشیم.
کد خبر: ۷۴۴۰۰۵
دوبلورهای ماندگار پشت میکروفن «تهران به وقت جمعه»
حمیدرضا حصارکی، مدیر گروه ورزش و سلامت رادیو تهران در استودیو حضور دارد. او درباره برنامه تهران به وقت جمعه می‌گوید: این برنامه با هدف احترام به سلایق شنوندگان تدارک دیده شده است تا بتواند در عین حال که فضای امید بخشی را فراهم می‌کند، در مقوله تندرستی و سلامت جسم و روح گام‌های موثری بردارد.

ما در این برنامه با دعوت از هنرمندان و پیشکسوتانی که صداهایی ماندگار دارند، خاطرات مردم را زنده می‌کنیم، هنرمندانی که سال‌های گذشته خاطرات بسیاری را برای مخاطبان رادیو تهران به ارمغان آوردند.

وی ادامه می‌دهد: ما در این برنامه با دعوت از دوبلور‌هایی چون مینو غزنوی، علیرضا جاویدنیا و بهرام سروری‌نژاد، بخش‌های طنز و نمایشی را با رویکرد ورزشی تقدیم شنوندگان می‌کنیم.

چهارراه ورزش

جمشید جم، تهیه‌کنندگی برنامه تهران به وقت جمعه را به عهده دارد. او در توضیح بیشتر برنامه‌اش می‌گوید: محور اصلی این برنامه با رویکرد ورزشی است و بیشتر بخش‌ها در قالب طنز ارائه می‌شود. سلامتی، تندرستی و ورزش از اولویت‌های برنامه است. امید، اخلاق و جذب مخاطبان جوان به برنامه‌های رادیویی ازجمله اهداف این برنامه است. ما در این برنامه به همت همه عوامل و پیش‌بینی بخش‌های متنوع و جذاب نمایشی، در تلاش هستیم تا لحظات شاد و مفرحی را برای شنوندگان فراهم کنیم.

خواننده آهنگ یار دبستانی من اضافه می‌کند: در این برنامه با بخش‌هایی همچون مسابقه، لطیفه و بخش‌های طنز نمایشی و البته پخش چند موسیقی شاد از آلبوم یکی از خوانندگان مطرح کشور شنوندگان را همراهی می‌کنیم. بخشی از برنامه با عنوان چهارراه ورزش در قالب نمایش روی آنتن می‌رود، در این قسمت در مورد وسایل و تجهیزات ورزشی اطلاعاتی به شنوندگان داده می‌شود. لاله‌زار از بخش‌های نمایشی طنز است.

تهران مصور در قالب طنز و با رویکرد ورزشی، مروری بر اخبار و نقل قول‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت، دارد. نوستالژی از دیگر بخش‌های برنامه است که یک اتفاق خاطره‌انگیز ورزشی و هنری را یادآوری می‌کند و یادآور فیلم‌ها و شخصیت‌هایی که برای دیگران خاطره‌انگیز است.

مسابقه طنزآمیز

سروری‌نژاد با اعلام سوال مسابقه که به زبان طنز طرح شده است، از شنونده‌ها درخواست می‌کند که با برنامه تماس بگیرند یا پیامک بزنند و جواب‌های خود را مطرح کنند.

بخشی از برنامه به مناسبت گرامیداشت درگذشت مرحوم مهدی کاشانیان از هنرمندان پیشکسوت برنامه صبح جمعه با شما اختصاص یافته است.

علی باقرلی منتقد فیلم و دوبلور در بخش فیلمخانه، آثاری از تاریخ سینما را که با موضوع، ورزش ساخته شده است، معرفی می‌کند و درباره نقش ورزش در فیلم‌های سینمایی و جایگاهی که دارد، صحبت می‌کند و نگاهی هم به دوبله‌های آثار و صداهای به یادماندنی در آنها دارد. در بخش دوم، دوبله فیلم‌های معروف ورزشی که دیالوگ‌های تاثیرگذاری در حوزه ورزشی داشته‌اند، پخش می‌شود. در ادامه هم نمایش‌های بهداشتی به زبان طنز و لطیفه‌ها به صورت تیمی اجرا می‌شود.

بخشی از برنامه به گفت‌وگو با پیشکسوتان و افتخارآفرینان اختصاص یافته است. ارتباط تلفنی با محمدرضا پورغلامی از پیشکسوتان ووشوی ایران برقرار می‌شود و او از حال و هوا و فعالیت‌های این ورزش و سبک‌های آن می‌گوید.باتوجه به نزدیک شدن لحظات ملکوتی اذان از شنوندگان درخواست می‌شود، برای همه مریض‌ها دعا کنند و از مسئولان وزارت بهداشت نیز تقاضا می‌شود، بیشتر به بیماران سرطانی از لحاظ دارویی و مالی توجه شود.

یک لبخند

حالا فرصتی دست می‌دهد تا با مینو غزنوی درباره اجرایش در این برنامه صحبت کنم، غزنوی معتقد است: که در این ساعت بخصوص روز جمعه، شنونده‌ها تمایل دارند که لحظات شادی را سپری کنند. وی می‌گوید: اگرچه ما قادر نیستیم مشکلات مخاطبان را حل کنیم، اما در تلاش هستیم لبخندی روی لب‌های شنونده‌ها بنشانیم تا آنها حتی برای دقایقی هم که شده دغدغه‌ها و گرفتاری‌‌هایشان را فراموش کنند.

پس از پخش اذان و نماز جماعت، صدای مخاطبان پخش و در ادامه پیامک‌ها خوانده می‌شود. حالا نوبت محمد میر از گزارشگران شبکه رادیویی تهران است که در بخش تهران مصور نقل قول‌های ورزشی را بیان کند.

طرفداران نمایش‌های طنز

بهرام سروری‌نژاد یکی از مجریان این برنامه می‌گوید: از سال 83 همکاری‌ام را با رادیو تهران شروع کردم، با برنامه‌های طنز هشت و نیم، بچه محل، جمعه خودمانی و کله قند، امیدوارم همچون گذشته بتوانم توجه شنونده‌ها را جلب کنم. من برای اولین باری است که با مینو غزنوی اجرای برنامه را به عهده دارم، البته با آقای جاویدنیا در جمعه ایرانی همکاری می‌کنم.

وی در ادامه می‌گوید: برای هماهنگی بیشتر در برنامه نیاز به زمان بیشتری داریم تا برای ارائه کاری بدون نقص در خدمت شنوندگان باشیم.

سروری‌نژاد درباره جایگاه نمایش‌های طنز رادیویی نزد مخاطبان هم می‌گوید: به نظرم خیلی طرفدار دارد، مخاطبان هر برنامه‌ای را که می‌شنوند به دنبال نمایش‌های طنز هستند، بخصوص اگر طنزها درست و اصولی باشد. برخی از برنامه‌ها کمی به سمت لودگی می‌روند که طنز یا کمدی نیست.

من معتقدم باید موقعیت نمایش کمدی ایجاد شود. نباید بپا مزه‌پرانی خنده ایجاد کرد، چراکه برنامه به مرور زمان به تکرار می‌افتد و مخاطب را پس می‌زند. طنزی که با فکر نباشد خیلی دلچسب نمی‌شود، مخاطب رادیو علاوه بر خنده نیاز به فکر کردن دارد.

مریم کریمی / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها