تیتراژ «ماه عسل» گفت‌وگوی مرتضی با خداست

گلایه شدید احسان علیخانی از انتشار عکس‌های پایانی «پاشایی»

احسان علیخانی در برنامه «گلخانه» گفت: در حال حاضر خانواده مرتضی پاشایی به آرامش احتیاج دارند و به نظرم ترانه تیتراژ ماه عسل گفتگو بین مرتضی با خداست.
کد خبر: ۷۳۸۴۷۳
گلایه شدید احسان علیخانی از انتشار عکس‌های پایانی «پاشایی»

«احسان علیخانی» طراح، تهیه کننده و مجری برنامه ماه عسل شب گذشته در گفت‌وگوی زنده تلفنی که با برنامه «گلخانه» داشت در مورد مرحوم مرتضی پاشایی به صحبت پرداخت.

این مجری ادامه داد: از تیتراژهایی که این خواننده جوان برای تلویزیون خواند، می‌توانم علاوه بر تیتراژ ابتدایی ماه عسل، به تراکی که برای ویژه برنامه نوروز(سه ستاره) شبکه سه و برای یادبود از ناصر عبدالهی ساخته شده بود، اشاره کنم که پاشایی بخش فارسی از ترانه «فصل بهار» را همراه با رضا صادقی، سعید شهروز، محمد علیزاده و پیام عزیزی خواند. هم چنین تیتراژ سریال «عصر پاییزی» را برای شبکه یک خواند.

وی ادامه داد: امروز روز تلخی برای همه ما بود چراکه حدود ساعت 7 صبح به عیادت مرتضی رفته بودیم و درست دو ساعت بعدش خبر فوت این عزیز را شنیدیم. در این روزها آنقدر بیمارستان و خیابان های اطرافش شلوغ بود که ما در ساعاتی خلوت برای دیدن مرتضی به بیمارستان می رفتیم و به دنبال عکس و فیلم گرفتن از این شرایط هم نبودیم.

علیخانی افزود: تنها چیزی که دوست دارم از او با مردم در میان بگذارم برمی گردد به خاطره ای از شب تاسوعا که در بیمارستان و کنارش بودم. آن روزها دقیقا روزهایی بودند که مرتضی هوشیاری کاملی داشت و با هم صحبت می کردیم.

وی با اشاره به حضور پاشایی در برنامه اش گفت: نکته ای هست که خیلی دوست دارم در موردش صحبت کنم تا ما را به مرده پرستی متهم نکنند. به گواه تک تک مهمان های برنامه که هر کدام از قصه و غصه های زندگی شان گفته اند باید بگویم من هر آنچه از این عزیز می گویم برگرفته از بطن و شخصیت حقیقی و حاصل یک سال و اندی رفاقت بین ما بود. ادب، نجابت و صبوری مرتضی زبازند بین تمانی دوستانش است که همه او را با این خصایص می شناسند.او بی اندازه صبور بود و مرگ را پذیرفته و تسلیم محض بود، در صورتیکه درد داشت و حالش اصلا خوب نبود همیشه بعد از احوالپرسی های من می گفت: شکر، خوبم، بهترم. قبول اینکه او در سن کم آنقدر صبور بود بسیار سخت است، اما خیلی ها از جمله بزرگترها قطعا از صبوری او درس خواند گرفت.

تهیه کننده برنامه ماه عسل افزود: یادم است زمانیکه می خواستیم برای تیتراژ ماه عسل شروع به صحبت کنیم از او پرسیدم خب الان که از وجود بیماری ات مطلع هستی، زندگی ات چه تغییری کرده و او هم در پاسخ گفت: زندگی من هیچ فرقی نکرده فقط من با تو یک تفاوتی دارم و آنهم این است که من از هر ثانیه زندگی ام نهایت لذت را می برم، اگر در چشمان مادرم، به دستان پدرم، طبیعت و ... نگاه می کنم میزان لذتم از تمامی اینها به نسبت شما ها بیشتر است.

وی ادامه داد: در این روزها خیلی باب شده که مردم پشت سر یکدیگر حرف می زنند و غیبت می کنند و ... اما من هیچ گاه این موضوع را در مورد مرتضی ندیدم و حتی یک بار هم پیش نیامد که او بخواهد حرفی از کسی بزند و برای کسی بدی بخواهد. خیلی پیش آمده بود که خیلی ها گفته بودند او مریض نیست و این بیماریش هم شایعه است و هم یک شو و نمایش، اما او در پاسخ به این گفته آنها فقط لبخند می زد و نه عصبانی می شد و نه اینکه گلایه ای می کرد، به خوبی در خاطر دارم آخرین قابی که از او در ذهنم نقش بسته همان صورت با لبخند حتی در بدترین شرایط و در آی سی یو.

وی ضمن اشاره به اینکه شرایط خوبی برای کنار هم قرار دادن واژه ها ندارم، بیان داشت:ضمن اینکه برای خانواده مرتضی و عزیزانش آرزوی آرامش دارم اما احساس می کنم که پرواز باشکوهی داشت آنهم از این حیث که تا این حد با عزت و آبرو آنهم در اوج محبوبیتی که در دل مردم داشت پرکشید و من به موقعیت او و پروازش غبطه می خورم.

وی به خاطره ای مشترک در شب تاسوعا اشاره کرد و گفت: مرتضی در زندگی اش یک حسرت بزرگ داشت و من هیچ گاه آن لحظه را یادم نمی رود که در پاسپورتش ویزای عراق، کارت بیمه و بلیط سفر به کربلای معلی و آرزوی رفتن به کربلا و نجف آنهم در دهه اول محرم را داشت و ...

و خوش به سعادتش از این جهت که مردم ما در مراسم عزای ابا عبدالله الحسین(ع) برایش این همه ذکر و زمزمه و دعا خواندند.

وی در ادامه گفت: فقط خواهشی دارم و امیدوارم پدر و مادر مرتضی صحبت های مرا نشنوند، امیدوارم یک روزی بشر بتواند خودش را از فضای مجازی پس بگیرد و این حداقل نگاه من است و البته در برخی موارد هم می شود استفاده درست و به جا از همین فضای مجازی کرد و من این را کتمان نمی کنم. من خودم به این فضاها دسترسی ندارم و چند ساعت پیش دوستانم به من چندین عکس از روزهای آخر و ثانیه های پایانی زندگی مرتضی نشان دادند و ... به نظرم این موضوع یک فاجعه است و نمی دانم چه کسی این فیلم و عکس را گرفته اما در همین حد می خواهم بپرسم آیا خودتان راضی هستید کسی با عزیزتان چنین کاری را بکند؟ شما را به خدا و امام حسین (ع) قسم می دهم که خودتان را جای خانواده و پدر و مادر مرتضی بگذارید و این خانواده را رها کنید تا اندکی آرامش بگیرند.

باز هم می گویم: مردم توروخدا نبینید و یا اگر هم می بینید لایک نکنید و یا نشر ندهید تا دیگران هم این عکس و فیلم ها را ببینند.

علیخانی در ادامه اظهار داشت: به حرمت اینکه مرتضی سی شب افطار مهمان خانه های ما بود از تهیه کننده برنامه آقای قانع خواهش می کنم تا دوباره تیتراژ ابتدای ماه عسل را پخش کنند، منتهی با این توضیحی که می دهم. زمانیکه برای سپردن تیتراژ برنامه با او تماس گرفتم به دفتر آمد و گفت این برنامه مخاطب زیادی دارد و من همیشه دوست داشتم تا برای این برنامه بخوانم، تو از من چه می خواهی؟ من هم گفتم هیچی از تو نمی خواهم، فقط اینکه می خواهم تا حال امروزت را برایمان بخوانی.

علیخانی افزود: ما خیلی ترانه و آهنگ کار کردیم و شنیدیم که ممکن است هر کدام استعاره ای داشته باشند از یک عشق زمینی و عشق حقیقی، اما این ترانه کاملا زمزمه مرتضی در آن روزهایش است و خیلی صریح هم مشخص است که با چه کسی حرف می زند و عشقبازی بین خود و خدایش است که مهرزاد امیرخانی زحمت ترانه اش را کشید. حالا دوست دارم تا خواسته ام را اجابت کنید تا مردم با این ذهنیت که این ترانه حرف های مرتضی با خدای خود است، آهنگ را بشنوند.

وی ادامه داد: من در کنسرت پاشایی حضور پیدا کردم و این جمله را که شاید از دهان من بزرگتر باشد را گفتم: امان از درد بی دردی. آدم هایی ماندگار و صاحب نفوذ می شوند که یک دردی دارند، مرتضی هم به همین خاطر عاشقانه زندگی می کرد چراکه یک دردی را با خود به همراه داشت و در کنار دردش کار می کرد. به همین خاطر هم قدرت نفوذ کلامش بیشتر شده بود. او که توانسته در همین مدت زمان کوتاه تا این میزان تاثیر کذار باشد حداقل کمترین بدهی که ما به او داریم همین نشر ندادن این فیلم ها و عکس ها است که با عدم نشر آنها باعث آرامش مرتضی و خانواده اش خواهیم شد.

از مردم خوبمان بابت اینکه آنقدر عاشقانه به مرتضی لطف داشتند و در این شب ها او را از دعای خبر خود محروم نکردند دارم و باز هم می گویم اسباب عدم آرامش خانواده مرتضی نشویم.

در پایان هم یکی از مجریان برنامه از علیخانی درخواستی داشت و گفت: همانطور که پاشایی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ناصر عبدالهی آمد و ترانه فصل بهار او را همراه با چند خواننده خواند، شما هم برای پاشایی چنین کاری را انجام دهید و یکی از ترانه های معروف او را با چند خواننده بسازید، مثل همان کاری که برای ناصر عبدالهی انجام دادید و علیخانی هم با کمال میل از این پیشنهاد استقبال کرد. (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید1356
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
۰
۰
شخصا و بعنوان یك ایرانی به فهمیدگی آقای علیخانی غبطه می خورم...

نیازمندی ها