یادداشتهایی دربدرقه ضرغامی -11

کارنامه درخشان در ارتقای سلامت جامعه

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اینگونه برایمان نوشت؛
کد خبر: ۷۳۵۶۱۷
کارنامه درخشان در ارتقای سلامت جامعه

پرواضح است که صدا و سیما در طول این سال‌ها در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته و در بهره‌مندی از گنجینه ارزشمند حماسه هشت‌سال دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای اعتقادی ـ ملی، روحیه خودباوری و ایثار و شجاعت بین اقشار میهن اسلامی تلاش مؤثری از خود نشان داده است که آن را می‌توان از جایگاه رسانه ملی در سال‌های اخیر در سطح جهانی مشاهده کرد.

از منظری دیگر، ارتباط تنگاتنگ رسانه با سلامت مردم موضوعی غیرقابل انکار است و تأثیر‌گذاری محصولاتی که رسانه‌ها عرضه می‌کنند بر هیچ کس پوشیده نیست.

هدف نهایی رسانه، ایجاد ارتباطات سازنده و موثر بین دولت‌ها با افراد یک جامعه و در حوزه سلامت، ایجاد تغییر رفتار در افراد یک جامعه است.یک رسانه می‌تواند با تغییر نگرش، باور و رفتارهای مردم، در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر که عامل بخش قابل توجهی از ناتوانی‌ها و مرگ و میرها هستند، تاثیرگذار باشد. در این میان، شبکه‌های مختلف صدا و سیما بخوبی توانسته‌اند با برنامه‌های مختلف در حوزه سلامت در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد سلامت جامعه اثرگذار باشند. به طوری که پس از مباحث دینی، سلامت بیشترین میزان برنامه‌ها و همچنین حضور کارشناسی را در صدا و سیما به خود اختصاص داده است. تاسیس شبکه‌های مستقل سلامت از اقدامات ارزشمندی است که در سال‌های اخیر انجام شده است.

پخش حدود 30 ساعت برنامه مربوط به حوزه سلامت در شبانه‌روز و در شبکه‌های مختلف صدا و سیما نشان از اهمیت این موضوع و نگاه رئیس و مدیران رسانه ملی به سلامت مردم است و رسانه ملی چه در گذشته و چه از آغاز به کار دولت یازدهم، بویژه در تبیین و حمایت از برنامه تحول نظام سلامت بخوبی توانسته است در حوزه سلامت اثرگذار باشد.من به عنوان مسئول سلامت مردم از این رویکرد رسانه ملی نسبت به امر سلامت و تلاش بی‌وقفه برادر گرامی جناب آقای مهندس ضرغامی طی این سال‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم.

دکتر سید حسن هاشمی / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها