یادداشتهایی دربدرقه ضرغامی -3

پلی بین مردم و مدیران شهری

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اینگونه برایمان نوشت:
کد خبر: ۷۳۵۵۹۲
پلی بین مردم و مدیران شهری

شورای عالی استان‌ها به عنوان نماینده شوراها، نهادی نوپاست و شاید به همین دلیل هم سازوکار مشخص و تعریف‌شده‌ای برای انعکاس اخبار آن در رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی وجود ندارد.

البته این مشکل هم خیلی به افراد و مدیریت‌های مختلف ربط ندارد و بایستی برای رفع این مشکل رسانه‌ای، این موضوع را از نظر قانونی اصلاح کرد.

اما با وجود این محدودیت‌ها، ما هر زمان که نیاز بوده موضوع مهمی را در رسانه ملی مطرح کنیم، این امکان و فرصت در اختیار ما گذاشته شده است.

جنس برخوردها و نوع ارتباط صداوسیما با شوراها نیز خوب بوده و هر وقت که خواسته‌ایم برنامه‌ای آموزشی یا برنامه‌ای اطلاع‌رسانی به مردم داشته باشیم، صداوسیما با ما همکاری خوبی داشته است.

همچنین در بسیاری از برنامه‌های رسانه ملی هم شاهد بودیم که مسائل و مشکلات شهری، در سطح وسیعی انعکاس پیدا می‌کرد.

انعکاس این مشکلات شهری در صداوسیما باعث می‌شد که در وهله اول، مردم مشکلات شهرشان را به مدیران شهری منتقل کنند و در وهله دوم نیز مدیران شهری متوجه می‌شدند که چه نارسایی‌ها و مشکلاتی در شهر وجود دارد.

همین اطلاع‌رسانی سبب می‌شد مدیران شهری بفهمند که کجا از مشکلات مردم غفلت کرده‌اند و بی‌اطلاع مانده‌اند یا کدام قسمت شهر نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

مثلا من شخصا تلاش می‌کردم که برنامه «در شهر» را در تلویزیون تماشا کنم تا از دغدغه‌های شهرنشینان پایتخت، بیشتر آگاه شوم. اگرچه همه مسائل و مشکلاتی که مردم در زمینه مشکلات پایتخت در این برنامه مطرح می‌کردند، درست نبود، اما این فایده ارزشمند را داشت که حداقل مشکلات شهروندان به گوش مسئولان شهری می‌رسید.در کل، من کارنامه صداوسیما را در حوزه شهری، کارنامه موفقی می‌دانم و به همین دلیل هم از زحمات فراوان، خالصانه و مدبرانه آقای ضرغامی تشکر می‌کنم و امیدوارم که در آینده نیز شاهد ادامه خدمتگذاری خالصانه ایشان به مردم شریف ایران باشیم.

مهدی چمران / رئیس شورای شهر تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها