کارشناسان معتقدند دولت باید مبلغ حق پخش را در اختیار صدا و سیما قرار دهد

حق پخش در گرو ردیف بودجه

در پی توافق فدراسیون فوتبال با صداوسیما

پخش مسابقات فوتبال از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان لیگ فوتبال از افزایش 30 درصدی حق پخش تلویزیونی خبر داد و اعلام کرد: از هفته چهاردهم لیگ (پنجشنبه و جمعه جاری) پخش مسابقات فوتبال دوباره از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۴۹۵
پخش مسابقات فوتبال از سر گرفته می‌شود
مهدی تاج درباره توافق فدراسیون فوتبال با سازمان صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی عنوان می‌خواهیم بودجه فوتبال جایگزین حق پخش تلویزیونی شود، این بودجه را باید هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهیم چون بودجه سال 94 در حال بسته شدن است. ارائه بودجه فوتبال اتفاق بسیار مثبتی است و ما به دنبال قانون پایداری در مورد پخش مسابقات هستیم.


تاج خاطرنشان کرد: بابت عدم پخش مسابقات در این مدت عذرخواهی می‌کنیم. باید بگویم ما به دنبال پرداخت بیشتر نبودیم بلکه به دنبال جایگزین بودجه بودیم که این اتفاق اکنون صورت گرفته و طبق لایحه حق فوتبال 30 درصد افزایش پیدا کرده است. امسال با صداوسیما توافق کرده‌ایم که حق پخش فوتبال 30 درصد افزایش یابد که این شرایط مطلوب است.

وی افزود: از هفته چهاردهم لیگ (پنجشنبه و جمعه جاری) پخش مسابقات فوتبال دوباره از سر گرفته می‌شود. مبلغ قرارداد قبلی 22 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که با افزایش 30 درصدی در واقع عدد قابل ملاحظه‌ای به حق پخش فوتبال اضافه شده است. اکنون نیز بیشتر بحث لایحه بودجه و حقوق شناخته شده فوتبال در میان است و به دنبال درآمد فوتبال بودیم که این کار صورت گرفته است. در این لایحه کارگروه ورزش با محوریت وزارت ورزش و جوانان بودجه را در دست تدوین قرار داده‌اند که در این بین وزارت ورزش به همراه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این لایحه را آماده خواهند کرد. جلسه مسئولان سازمان لیگ با مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای مشخص کردن تاریخ دربی در حال حاضر پیگیری می‌شود.
(بهار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها