آثاری که مناسبتی نیستند

سریال‌های تلویزیون در ماه محرم

شبکه مستند دهه اول محرم، مجموعه‌ای به نام پشت‌فرات را به نمایش می‌گذارد که درباره روند تولید و پشت صحنه سریال‌های ماه محرم است.
کد خبر: ۷۳۰۷۶۵
پشت صحنه سریال‌های محرم در پشت فرات

مجموعه پشت فرات که در ده قسمت تولید شده، ادامه مجموعه‌های پشت ماه و پشت خاکریز محسوب می‌شود که قبلا درباره سریال‌های ماه رمضانی و سریال‌های دفاع مقدسی تلویزیون تولید شده و از شبکه مستند به نمایش درآمده است.

پشت فرات به تهیه‌کنندگی محمد هوشمند تولید شده و پشت صحنه سریال‌هایی چون معصومیت از دست رفته، فرات، زمانی برای عاشقی، رخنه، سفر سبز، یلدا، یک تکه زمین و خون‌بها را نمایش می‌دهد و با کارگردان‌ها، بازیگران و دیگر عوامل هر سریال گفت‌وگو می‌کند.

معصومیت از دست رفته که سال 82 از شبکه سه به نمایش درآمد، داستان خزانه‌دار کوفه و امویان را در سده نخست هجری روایت می‌کند. در این مجموعه که کارگردانی آن را داوود میرباقری به‌عهده داشته، بازیگرانی چون امین تاریخ، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ حضور داشته‌اند.

محمد هوشمند درباره نمایش پشت صحنه این سریال‌ گفت: خوشبختانه در زمان تولید این سریال از روند طراحی، ساخت دکور و اجرای گریم‌ها تصویربرداری شده بود و فیلم‌های خوبی در این زمینه در اختیار داشتیم. به همین دلیل مستندی که درباره این سریال ساخته شده، در دو قسمت به مخاطبان ارائه می‌شود.

سریال فرات از دیگر سریال‌هایی است که پشت صحنه آن در مجموعه پشت فرات به نمایش درمی‌آید. این سریال به کارگردانی مازیار میری ساخته شد که سال 90 از شبکه دو به نمایش درآمد. زمانی برای عاشقی، از ساخته‌های محمدحسین لطیفی است که محرم سال گذشته از شبکه تهران به نمایش درآمد. سریال رخنه نیز از سریال‌های محرمی پارسال تلویزیون است که به کارگردانی حسین تبریزی سال گذشته از شبکه دو پخش شد و امسال نیز در هفته اول محرم دوباره به نمایش درمی‌آید.

سریال سفر سبز که سال 80 به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه سه به نمایش درآمده، سریال یلدا از تولیدات سال در 89 شبکه یک به کارگردانی حسن میرباقری، یک تکه زمین سریال محرمی سال 91 در شبکه دو به کارگردانی مهدی کرمپور و خون‌بها ساخته جواد مزدآبادی برای محرم سال 88 از دیگر سریال‌هایی است که پشت صحنه آنها در مجموعه پشت فرات به نمایش درمی‌آید.

هوشمند درباره غیبت سریال‌های مطرحی مانند مختارنامه و شب دهم در برنامه پشت فرات گفت: قبلا پشت صحنه این دو سریال در قالب مستندهای مستقل در برنامه یک فیلم یک حقیقت به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه تولید شده و از شبکه مستند به نمایش درآمده است. مجموعه پشت فرات دهه اول محرم هر شب ساعت 23 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

معروف‌ترین عکاس جنگ در شبکه مستند

مستند سینمایی «عکاس جنگ» که درباره عکاس شناخته‌شده جنگ جیمز نچوی است، امروز ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این فیلم را کریستین فری کارگردانی کرده است. این مستند در سال ۲۰۰۲ نامزد بهترین فیلم مستند جایزه اسکار، در ۲۰۰۴ نیز نامزد جایزه امی و 16 جایزه دیگر شد و بالاخره توانست در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پی‌بادی شود.

مستند «روباه تغییر نمی‌کند» درباره مواضع سیاسی انگلیس در قبال ایران نیز امروز ساعت 18 و 30 دقیقه از شبکه مستند به نمایش در می‌آید.

این مستند مواضع انگلیس در قبال ایران را بررسی می‌کند؛ مواضعی که طی سالیان متوالی و با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشته است برای ایرانیان فقط یادآور یک پیام و آن بی‌اعتمادی به سیاست‌های انگلیس در قبال ایران است.

«نظم و بی‌نظمی» ساخته نیک استیسی که در آن پروفسور جیم الخلیلی به سراغ نظام حاکم بر جهان می‌رود، امروز ساعت‌16 از شبکه مستند به نمایش در می‌آید. (روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها