لوگوی جام جم سیما
  • 3 0
  • 0

زاویه دید

هزینه هوشمندانه از اعتبار ستاره‌ها در «شوک»

چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 12:51
اگر بسیاری از برنامه‌های تلویزیون میزبان بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان و مجریان تلویزیون هستند و گاهی ممکن است برخی آنها را طی چند روز در برخی برنامه‌ها دیده باشید، قبل از هر چیز به این دلیل است که مردم به کسب اطلاعات بیشتر درباره افراد معروف و مشهور کنجکاو هستند و به شنیدن حرف‌ها و خاطرات آنها علاقه دارند.

توجه به این کنجکاوی و علاقه مخاطب باعث می‌شود گاهی یک مجری تلویزیونی خودش مهمان برنامه دیگری باشد یا گاهی مثلا در اعیاد که بساط جشن‌های‌ تلویزیونی در شبکه‌های مختلف برپاست، یک بازیگر یا یک خواننده را در چند برنامه تلویزیونی ببینیم!

مردم ما به دلیل احترام و علاقه‌ای که به هنرمندان، قهرمانان و افراد شناخته شده دنیای هنر، ورزش و رسانه دارند، به این دورهمی‌های تلویزیونی اعتراضی ندارند و معمولا از آنها استقبال هم می‌کنند، اما در موارد معدودی پیش می‌آید که برنامه‌ساز بجز جلب توجه مخاطب، هدف روشن و تعریف‌شده‌ای برای دعوت از چهره‌ها ندارد یا طبق یک برنامه‌ریزی حساب شده سراغ آنها می‌رود. در بیشتر برنامه‌هایی که از حضور چهره‌ها بهره گرفته می‌شود، صرفا موضوع برنامه مشخص است و عنان امور به دست مهمان سپرده می‌شود اما در معدود برنامه‌هایی مانند «شوک» این حضور و استفاده از شهرت و محبوبیت هنرمندان و ورزشکاران، هوشمندانه و زیرکانه صورت می‌گیرد.

شوک یک مستند اجتماعی است و در هر برنامه به یکی از معضلات و چالش‌هایی می‌پردازد که بخصوص گریبانگیر نسل جوان است. این برنامه تاکنون به موضوعات متعددی چون تب خوانندگی، فست فود، مد و لباس، تب بازیگری، کلاهبرداری و سرقت‌های اینترنتی و مسائلی از این دست پرداخته، اما بر اساس موضوع و متناسب با محتوا و پیامی که برای مخاطب تدارک می‌بیند سراغ هنرمندان و چهره‌های سرشناس می‌رود و بخشی از زندگی شخصی یا حرفه‌ای این افراد را به نمایش می‌گذارد.

به عنوان نمونه این برنامه در قسمتی که به تب مجریگری یا اجرای تلویزیونی اختصاص داشت، تصاویری از گزارشگری جواد خیابانی بعد از فوت مادرش، منقلب شدن احسان علیخانی در مقابل مهمانان برنامه‌ ماه عسل و واکنش علی‌ ضیا به حضور مادرش در استودیوی برنامه ویتامین سه را به نمایش گذاشت تا علاقه‌مندان و شیفتگان اجرای تلویزیونی بخشی از دشواری‌ها و مسائل نادیده این حرفه را حس کنند.

پیش از این نیز شوک در برنامه‌های مختلف متناسب با موضوع مورد بحث سراغ هنرمندان رفته و نشان داده می‌توان از اعتبار ستاره‌ها متفاوت‌تر و موثرتر هزینه کرد. (آذر مهاجر/ جام جم)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1682422877315597900
برچسب‌ها : شوک ستاره‌ها
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: