آخرین جزئیات از مینی‌سریال جدید مرکز سیما‌فیلم

ترور؛ ناگفته‌های یک عملیات تروریستی

مرکز سیما فیلم که عمدتا تولید طرح‌های فاخر تلویزیون را برعهده دارد، پیش‌تولید دو سریال عظیم و متفاوت را آغاز کرده است. سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری با مشارکت استانداری اصفهان تولید می‌شود و سریال «چشم سوم» با حدود 300 بازیگر در چند کشور تصویربرداری خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۶۲۷۵
«سلمان فارسی» در اصفهان مقابل دوربین می‌رود

سلمان فارسی در اصفهان

با همکاری استانداری اصفهان، سریال سلمان فارسی در زمینی با چند هکتار وسعت در این شهر ساخته می‌شود. سلمان فارسی صحابه بزرگ پیامبر (ص) اهل اصفهان بوده و زندگی او در یک سریال 40 قسمتی به تصویر کشیده می‌شود. این سریال به تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم و کارگردانی داوود میرباقری ساخته می‌شود که سریال‌هایی چون امام علی(ع) و مختارنامه را در کارنامه دارد.

خوش رزم درباره مشارکت استانداری اصفهان در ساخت سریال سلمان فارسی گفت: سلمان اهل اصفهان بوده و مدیران و مسئولان این استان به همکاری در تولید این سریال بسیار علاقه‌مند هستند. استانداری اصفهان به منظور همکاری و مشارکت در این زمینه، زمینی حدود صد هکتار را در اختیارمان قرار می‌دهد تا تمام دکورهای سریال در این زمین طراحی و ساخته شود.

تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی ادامه داد: اکنون مشغول انتخاب زمین مناسب هستیم که در ابعاد مورد نظر باشد، در مسیر پرواز نباشد و موقعیت جغرافیایی آن نیمه کوهستانی و دارای سطحی صاف و قابل بهره‌برداری باشد.

وی درباره آغاز تصویربرداری و روند تولید سریال گفت: اکنون خط اصلی داستان نوشته شده و داوود میرباقری مشغول دیالوگ نویسی و بازنویسی فیلمنامه است. همزمان با نگارش و به محض انتخاب زمین، ساخت دکور آغاز خواهد شد.

این تهیه‌کننده از مذاکره با چند طراح صحنه مجرب خبر داد و گفت: قطعا یکی از بهترین‌های رشته طراحی صحنه در طراحی و ساخت دکورهای سریال با ما همکاری خواهد کرد. پیش تولید این سریال دو سال طول خواهد کشید و در این مدت همزمان با طراحی و ساخت دکورها، پیش‌نیازهای دیگر مانند طراحی و ساخت آکسسوار، تهیه ابزارآلات و تجهیزات جنگی، آموزش سوارکاری و مواردی از این دست انجام خواهد شد.

به گفته خوش‌رزم، در زمینی که استانداری اصفهان در اختیار گروه قرار می‌دهد تقریبا همه دکورهای مورد نیاز سریال مانند فضای ایران باستان، عربستان، شام، کلیسا‌ها و دیرها طراحی و ساخته خواهد شد. وی در این باره گفت: تلاش می‌کنیم تمامی فضاها و مکان‌های مورد نیاز سریال را به صورت متمرکز ایجاد کنیم تا تولید سریال با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی درباره فیلمنامه اثر گفت: این سریال در 40 قسمت زندگی «سلمان فارسی» از بدو تولد تا زمان مرگ و بویژه مقطع مشرف شدن او به دین اسلام و همراهی وی با پیامبر (ص) را روایت می‌کند. سلمان شخصیتی است که سه دین بزرگ زرتشت، مسیحیت و در کنار آن یهودیت و در پایان اسلام را تجربه می‌کند و عاقبت در کنار امام علی (ع) آرام می‌گیرد.

پلیس‌از نگاه متفاوت

تصویربرداری سریال چشم سوم که بزرگ‌ترین سریال پلیسی تلویزیون نام گرفته با حضور 280 بازیگر اوایل آبان در تهران آغاز می‌شود. این سریال در 30 قسمت به کارگردانی سعید سلطانی و بر اساس فیلمنامه‌ای از آرش قادری ساخته می‌شود و تصویربرداری آن در ایران و چند کشور خارجی انجام می‌شود.

درسریال چشم سوم که تهیه‌کنندگی آن را حمیدرضا مهدوی برعهده دارد، داستانی از مبارزه پلیس با جرایم سایبری روایت می‌شود که در آن به جاسوسی سایبری برخی کشورهای خارجی در کشورمان پرداخته می‌شود.

در این سریال خواهیم دید که یک گروه پلیس در فضای مجازی ردپای گروه‌های تروریستی را در خارج از کشور می‌گیرند که قصد خرابکاری و جاسوسی در ایران دارند.

سیما فیلم سریال‌های دیگری نیز برای تلویزیون تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به «آمین» و «رنگ شک» اشاره کرد. گروه سازنده سریال آمین به کارگردانی منوچهر هادی و جواد نوروزبیگی بزودی به شمال کشور می‌روند و کار را در آنجا ادامه می‌دهند. این سریال نیز یکی از آثار پلیسی تلویزیون است که بازیگرانی چون امین حیایی، آشا محرابی، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، سودابه بیضایی، امیررضا زرین‌بخش و شاهرخ استخری در آن حضور دارند. امین حیایی در سریال آمین نقش زندانی را برعهده دارد و آشا محرابی نقش افسر نیروی انتظامی را ایفا می‌کند. هادی ساعی، کاراته‌کار مطرح کشورمان نیز نقش یکی از پلیس‌های این سریال را برعهده دارد. داریوش فرهنگ نقش سرهنگ، کاظم بلوچی نقش همایون تمدن و بهناز جعفری نقش تارا فرهمند را بازی می‌کنند.

در این سریال خواهیم دید سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم و خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سرنخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند.

این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با مشارکت موسسه ناجی‌هنر تولید می‌شود. تصویربرداری سریال آمین با صحنه‌های حادثه‌ای و خیابانی آغاز شد و در گلشهر کرج ادامه پیدا کرد. فیلمنامه این سریال پلیسی به قلم زامیاد سعدوندیان براساس طرحی از سعید منتظرالمهدی نوشته شده است.

سریال پنج قسمتی رنگ شک یک اثر پلیسی دیگر از تولیدات سیما‌فیلم است که به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا ساخته می‌شود و بعد از بازگشت این کارگردان از خارج از کشور، آخرین مراحل تدوین آن انجام و آماده نمایش می‌شود.

فریبرز عرب‌نیا، آرش مجیدی، شهرزاد کمال‌زاده، صالح میرزاآقایی، معصومه آقاجانی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، طوفان مهردادیان، محمدرضا شیرخانلو، شاهرخ فروتنیان، عمار تفتی و شهرام عبدلی در این سریال بازی کرده‌اند و داستان آن درباره یک افسر نیروی انتظامی است که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود و به دلیل فوق‌سری بودن عملیات، فقط یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها