در روزهایی که پایان سریال شاهگوش، قلب یخی و شوخی کردم و بازگشت کارگردان‌هایش به تلویزیون خبر از کاهش تب و تاب سریال‌ سازی در شبکه نمایش خانگی می‌داد، مراسم اختتامیه سریال شاهگوش تقریباً مقارن شد با افتتاحیه سریال «ابله» تا بار دیگر نام یک سریال با کارگردان صاحب نامش یعنی کمال تبریزی بر سر زبانها بیافتد.
کد خبر: ۷۲۵۹۸۵
موج تازه سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی
از طرفی اخبار از شروع پیش تولید دو سریال دیگر به نام‌های «شهرزاد» و «عشق تعطیل نیست» خبر دادند تا شبکه نمایش خانگی در آینده نزدیک میزبان سه کارگردان مطرح دیگر باشد تا شانس خود را در این زمینه امتحان کنند. این سریالها را گذرا معرفی می کنیم.

«ابله» کمال تبریزی

سیامک انصاری، مهران احمدی، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، بهنام تشکر و... تیم بازیگران این سریال ۲۶ قسمتی هستند که فیلمنامه آن را «علیرضا طالب‌زاده» نگاشته است. اثر حال و هوای طنز دارد، هادی نویسندهای است که تخصصش داستان‌های جنایی بوده که به یکباره درگیر یکی از شخصیتهای داستانش می شود و.... شرکت پخش‌کننده سریال ۲۰ مهر را به عنوان زمان شروع توزیع سریال ابله عنوان کرده است.

«شهرزاد» حسن فتحی

حسن فتحی که از او سریال مدار صفر درجه و فیلم تحسین شده کیفر را به یاد داریم پس از 3 سال دوری از سینما با سریالی به نام «شهرزاد» پا به عرصه شبکه نمایش خانگی گذاشته است. فعلا حضور شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی به عنوان بازیگران فیلم قطعی شده است. ترانه علیدوستی در شهرزاد اولین تجربه حضور در یک سریال را تجربه می‌کند، همچنین در خلاصه داستان فیلم که در سال ۱۳۳2 روایت می‌شود آمده است: در تندباد حادثه، عشق اولین قربانی است.

/Media/Image/1391/11/28/634966385993064466.jpg

«عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ

زوج تجاری موفق اواسط دهه ۸۰ سینمای ایران، این بار به شبکه نمایش خانگی آمدند. محمد‌رضا گلزار و مهناز افشار که چند سالی بود روند انتخاب فیلم‌هایشان کاملا متفاوت شده بود در عشق تعطیل نیست به همراه بهنوش بختیاری و زانیار خسروی دوباره به دنیای کمدی برگشتند. بیژن بیرنگ تهیه‌کننده سری اول شام ایرانی، کارگردانی کار را برعهده دارد. عشق تعطیل نیست در حال گذراندن مراحل پیش تولید و دور خوانی بازیگران است.

چرا شبکه نمایش خانگی؟

داوود میرباقری، مهران مدیری، حسن فتحی، کمال تبریزی و... نامهای بزرگی هستند که پس از موفقیتهایشان در سینما و تلویزیون قطار ایدههایشان را به طرف شبکه نمایش خانگی کج کردند تا شانس خود را این بار در مدیومی متفاوت امتحان کنند. اما به واقع برای بررسی انگیزه اصلی کارگردان‌ها برای ورود به این عرصه باید دو نکته را در نظر گرفت: اول اینکه شبکه نمایش خانگی بستری مناسب برای طرح داستان‌هایی است که بی شک در تلویزیون کارگردانهایش را با مشکلاتی مواجه می‌کند مثل ماجرای گریم تنابنده در شاهگوش.

از طرف دیگر انگیزه های مالی یکی دیگر از موضوعاتی است که در ورود کارگردانها به این عرصه موثر است. با یک ضرب و تقسیم ساده می توان فهمید که سود مالی که مهران مدیری در این چند سال اخیر با فروش سریال‌هایش در شبکه خانگی کسب کرده بیشتر است از درآمدی که او از تلویزیون دارد. (علیرضا گرانپایه/ هفته نامه جیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها