کیانو ریوز، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در یک نقش متفاوت ظاهر می‌شود

ماتریکس تروریست می‌شود

کیانو ریوز پس از سال‌ها دوری از رسانه تلویزیون، دوباره به خانه قدیمی خود برمی‌گردد و نقش اصلی در یک مجموعه تلویزیونی را به‌عهده می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۴۴۳۲
ماتریکس تروریست می‌شود
این مجموعه با نام «رین» جلوی دوربین می‌رود و قصه مرد سی و پنج ساله ضدقهرمانی به نام جام رین را تعریف می‌کند. اهالی محل زندگی جان رین فکر می‌کنند او یک آدم عادی و در حرفه تجارت مشغول به کار است. اما چنین نیست و کسب و کار اقتصادی این مرد مرموز، پوششی برای شغل اصلی او به حساب می‌آید.
جان رین که نیمه‌آمریکایی و نیمه‌ژاپنی است، در حقیقت یک تروریست حرفه‌ای و کارکشته بوده که فعالیتش در سطح بین‌المللی است. گرچه در قصه مجموعه نامی از سازمان سیا (سرویس اطلاعاتی آمریکا) به میان نمی‌آید، ولی کاملا معلوم است که رین برای این سازمان کار می‌کند. تفاوت جان رین با دیگر همکاران تروریست وی در نوع عملیاتی است که انجام می‌دهد. او قربانیان خود را به صورتی از بین می‌برد که هیچ نشانی از یک اقدام تروریستی در آن دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که بر اثر مرگ طبیعی مرده‌اند. زمانی که رین در یکی از ماموریت‌ها موفق نمی​شود، روسای وی در مقابلش قرار می‌گیرند و خود او به صورت طعمه تازه سازمان جاسوسی درمی‌آید. جان رین ضمن فرار از چنگ تعقیب‌کنندگانش تلاش تازه‌ای را علیه آنها آغاز می‌کند و درباره اقدامات گذشته خویش تصمیم به افشاگری می‌گیرد.

فیلمنامه «رین» براساس قصه کتاب پرخواننده و افشاگرانه ری ایسلر در حال نگارش است. این نویسنده وظیفه نگارش فیلمنامه اقتباسی مجموعه را هم به عهده دارد. کتاب ایسلر سال 2004 منتشر شد و بلافاصله در صدر جدول کتاب‌های پرخواننده قرار گرفت. منتقدان هم مثل اهالی کتابخوان حال و هوای اکشن و دلهره‌آور آن را پسندیدند و از لحن روایتی افشاگرانه آن استقبال کردند.

ایسلر حال و هوای قصه کتاب خود را در نسخه تلویزیونی آن هم حفظ خواهد کرد و می‌گوید حاصل کار یک مجموعه پرتنش و پرتحرک خواهد بود. این نویسنده فیلمنامه خود را تا اوایل سال جدید میلادی آماده می‌کند. کلید فیلمبرداری مجموعه اوایل 2015 زده می‌شود. به این ترتیب، «رین» برای پخش در پاییز سال آینده میلادی آماده خواهد شد. شرکت تلویزیونی اسلینگ شات گلوبال مدیا تهیه‌کننده اصلی مجموعه است و کیانو ریوز در کنار بازی در نقش جان رین، یکی از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران آن هم خواهد بود. در عین حال، وی مدیریت تولید مجموعه را هم به عهده دارد. بزودی نام بازیگران نقش‌های مختلف رین هم اعلام خواهد شد.

تهیه‌کنندگان رین می‌گویند این مجموعه به صورت مینی‌سری تهیه می‌شود و حداکثر شامل چهار تا شش اپیزود خواهد شد. هر قسمت مجموعه هم با طول زمانی 50 دقیقه‌ای ساخته می‌شود. اکنون بحث اصلی کیانو ریوز و تهیه‌کنندگان مجموعه این است که کارگردانی آن را به دست یک فیلمساز واحد بسپارند یا از چند کارگردان برای انجام این کار دعوت به همکاری کنند. در عین حال صحبت‌هایی هم شنیده می‌شود که کیانو ریوز به عنوان کارگردان هم پشت دوربین این مجموعه قرار گیرد. این در حالی است که خود او هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

این بازیگر با بیش از 20 سال سابقه کار در جلوی دوربین، سال قبل برای اولین بار پشت دوربین فیلمبرداری رفت و فیلم سینمایی «مرد تای‌چی» را کارگردانی کرد.

او در گفت‌وگوهای مختلف خود به این نکته اشاره کرد که کارگردانی همیشه یکی از آرزوهای بزرگ زندگی‌اش بوده و در آینده فیلم‌های بیشتری را کارگردانی خواهد کرد.

با وجود فروش پایین فیلم در جدول گیشه نمایش، منتقدان سینمایی از سبک کار او تعریف کردند و گفتند وی توانایی زیادی در کارگردانی دارد. به دلیل همین موفقیت است که پیش‌بینی می‌شود کیانو ریوز کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را هم به عهده بگیرد.

ریوز درباره کار تلویزیونی تازه‌اش می‌گوید: «در طول سال‌های گذشته خیلی دوست داشتم با یک مجموعه تلویزیونی یا یک فیلم سینمایی تلویزیونی همکاری داشته باشم. چند پیشنهاد هم شد، ولی هیچ‌یک از آنها را نپسندیدم. طبق معمول همیشه، فیلمنامه برایم اهمیت زیادی داشت و نمی‌خواستم اولین حضورم در تلویزیون پس از چند دهه دوری از آن با یک کار معمولی باشد. خیلی اتفاقی کتاب رین را به پیشنهاد یکی از دوستانم خواندم. زمانی که مطالعه آن را شروع کردم، اصلا در ذهنم این موضوع نبود که بخواهم یک کار تلویزیونی را انتخاب کنم. اما به اواسط کتاب که رسیدم احساس کردم قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یک مجموعه تلویزیونی را دارد.

قصه کتاب تمام آن چیزهایی را که یک مجموعه دلهره‌آور و اکشن نیاز دارد، در خودش داراست.

با تعدادی از دوستانم در این رابطه صحبت کردم و متوجه شدم نظر آنها هم مثبت است. برای این‌که تهیه‌کنندگان تلویزیونی رغبت بیشتری برای تهیه مجموعه داشته باشند، خودم هم به عنوان سرمایه‌گذار در کار ساخت آن اعلام آمادگی کردم. همه چیز برای خلق یک مجموعه باکیفیت تلویزیونی فراهم است و امیدوارم حاصل کار چیزی باشد که عموم تماشاگران تلویزیونی را در سراسر جهان راضی و قانع کند.

کیانو ریوز که اصلیتی لبنانی دارد و در بیروت به دنیا آمده است، یکی از بازیگران سرشناس دنیای سینما به حساب می‌آید. او سال 1994 با بازی در اکشن دلهره‌آور «سرعت» تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح سینما و بازیگری تبدیل شد. تماشاگران سینما و تلویزیون در عین حال وی را برای بازی در سه‌گانه «ماتریکس» می‌شناسند. این مجموعه فیلم علمی ـ تخیلی و آینده‌نگرانه که قبل از این از تلویزیون ایران هم پخش شده، در فاصله سال‌های 1999 تا 2003 تولید و به نمایش عمومی درآمد. قسمت اول فیلم اکنون لقب یکی از کارهای کلاسیک سینما را گرفته و جزو انتخاب‌های اصلی منتقدان سینمایی به عنوان یک فیلم خاطره‌‌انگیز و شاهکار است. سال قبل هم اکشن پررمزو راز «جنایت هنری» ریوز روی پرده سینماهای تهران بود. (ضمیمه قاب کوچک)

اسکرین / مترجم: کیکاووس زیاری/ ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها