این سریال به موضوع قوانین دوره پهلوی و تسلط آنها به روستاییان می‌پردازد

ادامه تصویربرداری «گذر از رنج‌ها» در قبرس

آخرین صحنه‌های بخش ایران سریال تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» در سیاهکل و در خانه خان ضبط شد، انوش نصر در این صحنه‌ها، نقش دیلم‌خان را بازی کرد. گروه سازنده بزودی برای ادامه کار راهی قبرس می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۶۶۲
ادامه تصویربرداری «گذر از رنج‌ها» در قبرس

تصویربرداری سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسن‌پور در خانه خان به پایان رسید. در این لوکیشن در کنار انوش نصر، پژمان بازغی نقش مهندس، پیام دهکردی نقش پسر خان، ماه‌چهره خلیلی نقش کتایون عروس خان و نگین معتضدی نقش مرجان، همسر مهندس را بازی کردند.

عوامل این سریال در آینده نزدیک برای ادامه کار راهی قبرس می‌شوند. حدود 5 درصد قصه در قبرس می‌گذرد. همچنین مهدی حسینی‌وند مشغول تدوین این سریال است که روزهای پایانی را سپری می‌کند. حسن روشن صداگذاری را به‌عهده دارد و محمدرضا علیقلی هم موسیقی سریال گذر از رنج‌ها را می‌سازد.

/Media/Image/1392/09/11/635215403482882477.jpg

در این سریال تلویزیونی بازیگرانی مانند بیژن امکانیان، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، جعفر دهقان، مهران رجبی، داوود فتحعلی‌بیگی و ترلان پروانه نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند و بازیگرانی مانند آزیتا ترکاشوند، حسین عابدینی، شیوا طاهری، پردیس احمدیه، مهدی بوستان‌پرور، امیر ذوالفقاری، فریبا خادمی، مهشید مرندی، غزاله رشیدی، نجات علی‌مرادی و هستی مهدوی‌فر نقش‌های دیگر را به‌عهده دارند. سازندگان این سریال تلاش کرده‌اند لوکیشن‌ها را به گونه‌ای انتخاب و بازسازی کنند که معماری آن به سال‌های 57 نزدیک باشد.

سریال گذر از رنج‌ها، داستان زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ روایت می‌کند. این سریال درام تاریخی است و در آن زندگی دنیا از سال 1335 تا 1369 به تصویر کشیده می‌شود. در گذر از رنج‌ها به تحولات ایران هم توجه می‌شود. فیلمنامه این سریال را فریدون حسن‌پور نوشته و نگارش آن حدود سه سال طول کشیده است.

در این سریال شیوا طاهری ایفاگر نقش دنیاست که برای نخستین‌بار تجربه بازیگری‌ را در سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها کسب می‌کند. در این سریال در کنار بازیگران اصلی از بازیگران بومی هم استفاده شده است.

بنا به گفته علی لدنی، تهیه‌کننده این سریال، قهرمان قصه سریال گذر از رنج‌ها یک زن است که با سختی‌های زندگی و روزگار مبارزه می‌کند. در این سریال به ماجراهای خوانین و رعایا توجه می‌شود و این‌که چنین اتفاقاتی باعث شد تا آگاهی مردم نسبت به مسائل روز بیشتر شود.

از آنجا که قصه در تاریخ معاصر می‌گذرد و مردم هم آن دوران را به یاد دارند، به همین دلیل گروه سازنده تلاش کردند فضای سریال به واقعیت نزدیک باشد. به همین دلیل دکور‌های مربوط به آن در روستای دیلمان ساخته شد تا فضا و لوکیشن به واقعیت نزدیک باشد. یکی از ویژگی‌های سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها تنوع لوکیشن است.

برخی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح گریم: حسین صالحیان، اعظم رحمانی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: مهدی بوستان‌پرور، عکاس: محمدرضا اصفهانی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، جلوه‌های ویژه بصری: حسن پیله‌ور، مدیران تدارکات: کامبیز اینانلو، سجاد نوری و مدیرتولید: حسین باقریان. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها