اعضای شورای شهر مشهد با اختصاص 40 میلیارد ریال از سوی شهرداری مشهد برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت موافقت کردند.
کد خبر: ۷۲۰۳۸۸
کمک 4 میلیارد تومانی شهرداری مشهد به شبکه تلویزیونی زیارت

اعضای شورای شهر مشهد ظهر سه‌شنبه با طرح دو فوریتی برای اختصاص بودجه 40 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت موافقت کردند.

در تبصره این طرح آمده است که اگر صداوسیما ظرف مدت سه ماه این شبکه را راه‌اندازی نکرد باید تمام این مبلغ را به حساب شهرداری مشهد بازگرداند.

در راستای تفاهم میان استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره‌کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری مبلغ 40 میلیارد ریال برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت اختصاص دهد.

مطابق این تفاهم‌نامه استانداری خراسان‌رضوی باید مبلغ 20 میلیارد ریال را برای راه‌اندازی این شبکه اختصاص دهد تا به همراه مبلغ 40 میلیارد ریالی شهرداری مشهد در پنجم مهر ماه جاری به حساب صدا و سیمای خراسان‌رضوی واریز شود.

این شبکه باید حداقل ظرف سه ماه آینده راه‌اندازی شود زیرا در غیر این صورت مطابق توافق صورت گرفته صداوسیما تمام این مبلغ را به حساب شهرداری مشهد بازمی‌گرداند.

شبکه ملی زیارت نقش بسزایی در ترویج فرهنگ رضوی دارد

شهردار مشهد هم در این زمینه با اعلام اینکه مشارکت در راه‌اندازی شبکه ملی زیارت به ترویج فرهنگ و تربیت رضوی کمک می‌کند، گفت: مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است و بی تردید راه اندازی این شبکه اثرات مطلوب فرهنگی و معنوی را به دنبال دارد.

صولت مرتضوی در جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: مطابق توافقاتی که صورت گرفته قرار است 4 میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد و 2 میلیارد تومان از سوی استانداری خراسان رضوی به منظور راه اندازی شبکه ملی زیارت اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است بنابراین باید با مشارکت در راه اندازی این شبکه به ترویج فرهنگ و تربیت رضوی در سطح کشور و جهان بپردازیم.

شهردار مشهد یادآور شد: صداوسیما متعهد شده تا ظرف مدت سه ماه نسبت به راه‌اندازی این شبکه اقدام کند و شهرداری از راه اندازی این شبکه استقبال می‌کند.

به گفته وی مطابق سند چشم‌انداز تعداد زائران حرم رضوی به 50 میلیون نفر می رسد و این شبکه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

مرتضوی با اعلام اینکه اگر شهرداری مبلغ 4 میلیارد تومانی را که متعهد شده پرداخت نکند آنگاه این امتیاز به استان دیگری داده می شود، افزود: مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است و بی تردید راه اندازی این شبکه اثرات مطلوب فرهنگی و معنوی را به دنبال دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: این شبکه علاوه بر تاثیرات فرهنگی و معنوی در اشتغالزایی و خدمت به زائران داخلی و خارجی نیز نقش دارد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها