دعا کنید کسانی که شهدا را نمی‌بینند رسوا شوند

انتقاد تند حاتمی‌کیا از اظهارات کیارستمی

فیلم سینمایی «موج مرده» - ساخته ابراهیم حاتمی کیا - برای اولین بار از سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه نمایش پخش خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۰۳۶۷
فیلمی از حاتمی کیا که برای اولین بار پخش می‌شود

فیلم ایرانی «موج مرده» محصول ۱۳۷۹ به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا روز یکشنبه، ششم مهر ساعت 21 از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

«موج مرده» به دوره‏‌های مختلف انقلاب، جنگ، صلح و اثرات آن روی کانون زندگی اجتماعی پرداخته است.

در خلاصه داستان «موج مرده» آمده است: سردار مرتضی راشد از فرماندهان نیروی دریایی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، درصدد گرفتن انتقام از ناو آمریکایی وینسنس می باشد. حبیب فرزند وی که به علت دوری از پدر در دوران جنگ و کمبود محبت پدری روحیاتی متفاوت با پدرش دارد و در حین فرار از مرز آبی کشور به همراه دختری محلی به اسم سلما توسط گارد ساحلی دستگیر می‌شود و پدرش او را جهت تنبیه به کشتی سوخته میان دریا منتقل می‌کند. فاطمه (همسر مرتضی) که به همراه سلما برای یافتن حبیب راهی کشتی شده بودند گرفتار طوفان می‌شوند که البته با نجات آن ها توسط نیروهای آمریکایی احتمال زنده بودن فاطمه و سلما قطعی می‌شود. راشد و یگان عملیاتی‌اش که در شب آخر تصدی وی به ور پنهانی قصد حمله به ناو وینسنس را داشتند توسط نیروهای نفوذی از جمله عبدالله (برادر فاطمه) متوقف شده و عبدالله فرمانده پایگاه می‌شود. راشد که خود را در انجام عملیات تنها می‌بیند برای گرفتن انتقام با قایق حمله‌ ور می‌شود.

پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، قاسم زارع، کامبیز کاشفی، پوپک مرادعلی گلدره، محمد ناظری، علیرضا هدایتی، فرشید نوابی، سیامک موسوی، محمد قطاران نژاد، غلام رنجبر، علی اصغر نجات، حسین افشار، مسعود شعبانلو، مجتبی کاظمی در این فیلم نقش آفرینی می کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها