شورای نظارت بر صدا و سیما مطرح کرد:

تبلیغات موسسات مالی منوط به نظر بانک مرکزی است

مدیر شبکه یک درباره اینکه آیا تلویزیون به دوره‌ای برمی‌گردد که برای مثال در اوایل دهه‌ی 80 به هنگام پخش سریال «خاک سرخ» (حاتمی‌کیا) آگهی بازرگانی به روی آنتن نمی‌برد؟ گفت: خودمان هم راضی به پخش این میزان پخش آگهی بازرگانی و کارهای مشارکتی نیستیم، اما چاره‌ای نداریم.
کد خبر: ۷۲۰۲۵۵
خود تلویزیون هم راضی به پخش این همه آگهی نیست

مهدی فرجی در این زمینه گفت: به دلیل اینکه مشکل مالی سازمان صداوسیما هنوز به طور کلی حل نشده است و در عین حال مثل سابق بخشی از بودجه سازمان صداوسیما از طریق پیام‌های بازرگانی تأمین می‌شود، بنابراین لازم است بگویم که دلیل حجم بالای پخش پیام‌های بازرگانی در تلویزیون فقط به کمبود منابع مالی برمی‌گردد و به محض اینکه مشکل حل شود، این مسئله هم حل خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: در دهه‌ی 80 که سریالی چون «خاک سرخ» پخش می‌شد، شرایط تلویزیون به این شکل نبود؛ در حال حاضر هم این سیاست همچنان وجود دارد اما به شرط اینکه مشکل مالی سازمان حل شود. همان‌طور که اطلاع دارید در برخی از کارهای فاخر تلویزیون همچون «مختارنامه» و «در چشم باد» هیچ آگهی بازرگانی میان آنها پخش نشد، اما شرایط امروزه‌ی تلویزیون فرق کرده است و منابع مالی سازمان صداوسیما بسیار محدود است.

مدیر شبکه یک سیما در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم مسئولان به این مسئله فکر کنند؛ چراکه خودمان هم راضی به پخش آگهی میان سریال‌ها و برنامه‌ها نیستیم ولی چاره‌ای نداریم برای اینکه بتوانیم برنامه‌هایی را برای مردم عزیزمان تولید کنیم و اوقات شاد، با نشاط، خوب و عمیقی را برای آنها به وجود بیاوریم.

تلویزیون در مقاطع مختلف به هنگام پخش سریال‌های فاخر خود از جمله «خاک سرخ» (ابراهیم حاتمی‌کیا)، «در چشم باد» (مسعود جعفری جوزانی) و «مختارنامه» (داوود میرباقری) پیام‌های بازرگانی را در لابه‌لای پخش سریال، روی آنتن نبرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها