رادیو کودک و نوجوان برنامه‌های متنوعی برای روز بازگشایی مدارس در نظر گرفته و قرار است با شروع فصل پاییز برنامه‌هایی با محوریت شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، آشنایی با ادبیات کهن، نماز، مسائل تربیتی و آموزشی پخش کند؛ ضمن این‌که رادیوهای جوان و فرهنگ برای فصل پاییز برنامه‌های جدیدی از جمله بوستان حکمت، نان و پسته، ترنم بندگی و مسابقه فرمانده را پخش می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۸۳۵۵
نان و پسته و شاهنامه‌خوانی در پاییز رادیو

برنامه‌هایی برای بازگشایی مدارس

طاهره راستی‌پیشه، مدیر رادیو کودک و نوجوان درباره برنامه‌های رادیو کودک گفت: شبکه کودک و نوجوان به مدت شش ساعت روی موج اف ام ردیف 89.5 مگاهرتز برای گروه‌های خردسال، کودک و نوجوان برنامه‌های متنوعی پخش می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط و‌ شادابی، معرفی سرگرمی‌های سالم و زنده، تقویت اخلاق و فضائل اخلاقی بویژه احترام به پدر و مادر و معلم و پذیرش هنجارها، تقویت سختکوشی،‌ مسئولیت‌پذیری و تمایل به فرهنگ کار در کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی این شبکه است.

راستی‌پیشه عنوان کرد: در جدول پخش رادیو کودک و نوجوان ساعت پخش برنامه‏ها براساس نیاز مخاطب شبکه طراحی شده تا خردسالان، کودکان و نوجوانان بتوانند در زمان مناسب برنامه‏های مورد علاقه خود را بشنوند و با توجه به جمعیت این گروه‏های سنی، مدت زمان تعیین شده برای هر کدام به تفکیک در نظر گرفته شده است.

راستی‌پیشه یکی از دلایل و ضرورت‏های راه‏اندازی شبکه کودک و نوجوان را تاثیرپذیری و الگوگیری این گروه سنی از اطرافیان و همچنین تاثیر رسانه‏ها در شکل‏گیری هویت آنها و نبود رسانه‏ای برای کودک و نوجوان دانست و گفت: بنابراین تهیه برنامه‌های متنوع آموزشی، تربیتی، سرگرمی و تفریحی با ساختارهای نو و جذاب درباره رفتارسازی و بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان با بن‌مایه فرهنگ اسلامی- ایرانی از وظایف این شبکه است.

وی اشاره کرد: برای روز بازگشایی مدارس برنامه متنوعی برای کودکان و نوجوانان پخش خواهیم کرد تا آنها را برای ورود به مدرسه آماده کنیم. همچنین برای فصل پاییز برنامه‌هایی با موضوع قصه‌های سرزمین ما ایران، شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی برای ترویج زبان و ادبیات فارسی در کودکان در نظر گرفتیم و کارگاه کودک با رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی برای بچه‌های 9 تا 15 سال با ترویج مفاهیم تربیتی خواهیم داشت.

مدیر رادیو کودک و نوجوان با اشاره به این مساله که کودکان حضور پررنگی در برنامه‌ها دارند، گفت: در برنامه‌ها یک کارشناس کودک همراه با بچه‌ها حضور دارد و پاسخگوی پرسش‌های آنها خواهد بود. معرفی کتاب‌های کودک در قالب نمایش، ادبیات کهن، دوست من نماز و مجله قر و قاطی از دیگر برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است.

مجله مادران در رادیو خانواده

راستی‌پیشه که مدیریت رادیو خانواده را هم به عهده دارد، درباره برنامه‌های این شبکه گفت: از ابتدای مهرماه برنامه «مجله مادران» مخصوص مادران از ساعت 9 تا 10 صبح پخش خواهد شد. مخاطبان این برنامه از دختران تا مادربزرگ‏ها خواهند بود و مطالب مورد نیاز و مورد توجه آنها پخش خواهد شد. از تحصیل، تربیت فرزند، همسرداری و اشتغال گرفته تا مطالب مرتبط با خانه و خانه‏داری در این برنامه ارائه می‌شود. همچنین در برنامه از تجربیات مادران و مادربزرگ‏ها به صورت مستند استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه‌های رادیو خانواده بیشتر آموزشی، تبیینی، ترویجی و اطلاع‌رسانی است و شعار شبکه در سال 93 «همه با هم در کنار هم با خانواده» است که تاکید بر همراهی اعضای خانواده در تمام مراحل زندگی دارد. همچنین اولویت‏های موضوعی رادیو خانواده در شش ماه دوم امسال شامل تشویق و ترغیب به ازدواج آسان و بهنگام و تشکیل خانواده، رعایت عفاف و حجاب در خانواده، افزایش نرخ باروری و توجه به شعار سال 93 «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است.

بوستان سعدی به روایت بهروز رضوی

محسن شریف‌زاد، مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی گفت: با توجه به این‌که مخاطبان رادیو فرهنگ از فرهیختگان و اهل نظر هستند، تلاش داریم با تولید و پخش برنامه‌های متنوع در شش ماهه دوم سال نظر شنوندگان را جلب کنیم. از سی و یکم شهریور پخش برنامه راویان فتح از ساعت 13 و 45 دقیقه شروع می‌شود که اختصاص به روزشمار هفته دفاع مقدس دارد.

/Media/Image/1393/06/10/635452122430156227.jpg

مسابقه تفریحی و سرگرمی نان و پسته از ابتدای مهر روزهای جمعه ساعت 19 و 30 دقیقه با موضوع ضرب‌المثل‌ها، آداب و رسوم، معرفی مناطق قدیمی تهران و گذرها پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه بوستان حکمت روزهای جمعه ساعت 11 و 30 دقیقه با محوریت بوستان سعدی و با صدای بهروز رضوی پخش می‌شود. در این برنامه حکایات بوستان در قالب نمایش پخش خواهد شد.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به نمایش صورتک که به همت مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید شده، گفت: پخش این نمایش از پنجم مهر ساعت 22 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ شروع می‌شود و تا پایان مهر ادامه دارد. برای عید قربان هم برنامه ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که سیزدهم مهر ساعت 9 پخش می‌شود. پخش برنامه‌ای جدید با معرفی کتابخانه‌های برجسته کشور از هجدهم مهر ساعت 23 و 30 دقیقه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی در برنامه پنجره‌های رو به مهتاب با حضور دکتر علی زمانی کارشناس به معنای زندگی می‌پردازیم.

ارتباط بیشتر با شهرستان‌ها

بهنام احمدپور، مدیر رادیو جوان با اشاره به برنامه‌های جدید این شبکه گفت: از سی و یکم شهریور پخش مسابقه فرمانده با حضور سرداران دفاع مقدس در مقام داور و طراح سوالات آغاز می‌شود. یک برنامه خارج از استودیو و از باغ‌موزه دفاع مقدس هم پخش خواهیم کرد که در جدول پخش ساعت 17 گنجانده شده است.

وی ادامه داد: یک برنامه ویژه برای بازگشایی مدارس تدارک دیده‌ایم که پنج گروه برنامه‌ساز رادیو جوان در تولید آن سهیم هستند. این برنامه با ساختار کلاس درس طراحی شده است. به عنوان مثال کلاس اندیشه، کلاس ورزش، کلاس جامعه و کلاس فرهنگ و در قالب طنز به موضوعات می‌پردازیم؛ ضمن این‌که در شش ماهه دوم تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با شهرستان‌ها داشته باشیم و برنامه‌های مشترک تولید و پخش کنیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها