مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی شبکه ملی زیارت همچنان معطل تخصیص اعتبار استانی و مکان مورد نیاز است.
کد خبر: ۷۱۶۸۹۴
شبکه زیارت نیازمند 20 میلیارد تومان بودجه است

حجت الاسلام نهاوندی در حاشیه نشست راهبردی برنامه‌های شش ماهه دوم سال 93 مرکز خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد مقدس سالانه 25 میلیون زائر دارد، افزود: پس از دو سال تلاش و پیگیری هنوز موفق به راه‌اندازی این شبکه نشده‌ایم.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اذعان کرد: سازمان صدا و سیما برآورد هزینه راه‌اندازی را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و مقرر شد نیمی از این مبلغ را استانداری، شهرداری و استان قدس رضوی تقبل و نسبت به اختصاص مکان، اقدام کنند.
حجت‌الاسلام نهاوندی افزود: طرف اول این معاهده یعنی سازمان صدا و سیما به طور کامل آماده راه اندازی شبکه زیارت است اما هنوز طرف‌های دیگر آن به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و عملا راه‌اندازی شبکه زیارت به تعویق افتاده است.
وی با انتقاد از عدم تخصیص این اعتبار و مکان از سوی مسئولان استانی تصریح کرد: قرار بود 5 میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت ، دو میلیارد برای راه اندازی آزمایشی و سه میلیارد تومان برای راه اندازی رسمی شبکه ملی زیارت از محل اعتبارات استانی هزینه شود که متاسفانه هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نشد و با توجه به انقضای مهلت اعلام شده ( 30 شهریور ماه امسال) و عدم تخصیص اعتبارات و انجام تعهدات استانی احتمالا راه اندازی شبکه ملی زیارت از دستور کار رسانه ملی خارج می شود.
حجت‌الاسلام نهاوندی در بخشی از اظهاراتش به تلاش بی‌وقفه متولیان فنی مرکز درخصوص پوشش دیجیتال 5 درصد باقیمانده نقاط استان خبر داد و تاکید کرد: 95 درصد از استان تحت پوشش دیجیتال قرار دارد و به یاری پروردگار وعنایت ویژه علی ابن موسی الرضا (ع) تا پایان امسال نقاط باقی مانده از فن اوری دیجیتال دریافت صدا و تصویر بهره مند خواهند شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها