علی جناب، کارگردان جوان سینمای ایران معتقد است که اگر حامد بهداد او را در نخستین فیلم بلندش با عنوان «چرک نویس» همراهی نکرده بود، این اثر به مرحله تولید نمی رسید.
کد خبر: ۷۱۴۶۹۵
بدون حامد بهداد فیلمم ساخته نمی‌شد

علی جناب کارگردان جوان سینما که به تازگی نخستین فیلمش با عنوان «چرک نویس» در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است، درباره روند شکل گیری فیلمنامه این فیلم و طرح ایده اولیه آن گفت: اواسط سال 92 بود که آقای احمد تاجیک به من پیشنهاد کرد تهیه کنندگی فیلمی را به کارگردانی من بر عهده بگیرد و با مشارکت آقای مجید مظفری پروژه آغاز شد. با زامیاد سعدوندیان یکی از فیلمنامه نویسان سینمای ایران بحث هایی را انجام دادیم که از بین طرحهای او در نهایت به فیلمنامه «چرک نویس» رسیدیم.

وی در ادامه عنوان کرد: «چرک نویس» عنوان اولین تجربه بلند سینمایی من است که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. این که چرا من برای این فیلم درخواست پروانه ساخت بلند ارائه نکردم، تنها دلیلش این بود که احساس کردم شرایط مطلوب برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی ام هنوز مهیا نشده است. دلم می‌خواست به صورت حرفه ای تر وارد این عرصه شوم و سعی کردم با استانداردهای سینمایی فیلم بسازم. من هنوز ابتدای کوچه سینما ایستادم و برای رسیدن به هدفم راه بسیار دشواری را پیش رو خواهم داشت.

جناب در پاسخ به این که چگونه توانسته است از حامد بهداد به عنوان بازیگر در این فیلم استفاده کند، اظهار کرد: معمولا بازیگران چهره اگر بدانند قرار است فیلمی به مرحله اکران نرسد و در شبکه نمایش خانگی توزیع شود کمتر با کارگردانان همراه می‌شوند اما حامد بهداد لطف ویژه ای به من داشت و آمد و از جانش در این فیلم مایه گذاشت.

وی یاد آور شد: من سال ها به عنوان دستیار کارگردان در سینمای ایران فعالیت می‌کردم و رفاقت دیرینه ای با حامد بهداد دارم، زمانی که می‌خواستم این فیلم را تولید کنم به او گفتم که می‌خواهم این کار را انجام دهم. آمد و پاسخ رفاقت قدیمی اش به من مثبت بود. من معتقدم او یکی از بازیگران بسیار توانمند این عرصه است. خاطرم هست روزی قبل از شروع فیلمبرداری فیلم از من دعوت کرد که به عنوان مهمان سر یکی از کلاس های بازیگری او بنشینم. به جرات می‌گویم او به هنرجویان عرصه بازیگری با تسلط کامل به غیر از تجارب بازیگری اش، درس زندگی می داد.

جناب درباره دیگر بازیگرانی که او را در این پروژه همراهی کردند چنین گفت: نقش نخست زن این فیلم را شبنم درویش بر عهده دارد. بازیگری که در دو فیلم «محاکمه در خیابان» و «جرم» مسعودکیمیایی ایفاگر نقش اصلی بود. او یکی از بازیگران توانمند جوان سینمای ایران است که در این فیلم من را همراهی کرد. علیرضا کمالی و زهیر یاری هم در این پروژه به او یاری رسانند.

وی درباره فروش این فیلم در شبکه نمایش خانگی عنوان کرد: تا جایی که به من خبر دادند، فیلم از فروش خوبی در شبکه نمایش خانگی برخوردار بوده است.

جناب ضمن انتقاد از پوستر طراحی شده از سوی موسسه تصویر گستر پاسارگاد برای فیلمش بیان کرد: من از پوستر این فیلم گلایه دارم. متاسفانه پوستری که طراحی شده، کیفیت لازم را ندارد و بدون هماهنگی با من بوده است. تصاویر تعدادی از بازیگران به صورت غیر گرافیک و بدون در نظر گرفتن نقش ها در کنار هم قرار گرفته است. البته با یک پوستر محتوای فیلم تغییر نمی‌کند و با جابجایی یک عکس جایگاهی ویژه ای برای کسی بوجود نمی آید و فیلم خودش مرتبه بازیگران را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این که سابقه دستیاری مسعود کیمیایی چه تاثیری بر مسیر حرفه ای او داشته است، عنوان کرد: اگر من امروز دانشی در زمینه کارگردانی دارم از مسعود کیمیایی آموختم.

این کارگردان جوان سینمای ایران در پایان حرف هایش گفت: تشکر ویژه دارم از احمد تاجیک که این فرصت را در اختیار من قرار داد که بتوانم فیلم اولم را با کیفیت مطلوب به پایان برسانم.

«چرک نویس» اولین فیلم بلند جناب به حساب می‌آید. او سابقه دستیاری کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، فریدون جیرانی، فرزاد موتمن، علیرضا امینی، وحید موساییان را در کارنامه خود دارد. حامد بهداد، شبنم درویش، علیرضا کمالی، زهیر یاری، علی تاجیک، مجید غفاری، مجتبی سلمانی، مسعود اسحاقی، و مجید و نیکی مظفری در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها