قائم مقام صدا و سیما خبر داد:

آغاز اجرای تلویزیون اینترنتی در کشور

محمدرضا حسینیان که به‌ تازگی یک شبکه‌ی تلویزیونی اینترنتی راه‌اندازی کرده است، می‌گوید مطمئنا به‌ زودی عنصر ویدئو به صورت گسترده‌تر وارد فضای اینترنتی شده و این موضوع باعث می‌شود مردم کمتر به شبکه‌های بیگانه و مغرض توجه کنند.
کد خبر: ۷۱۴۶۰۹
راه‌اندازی یک تلویزیون اینترنی توسط مجری سیما

محمدرضا حسینیان گفت: در حال حاضر سایت‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، معمولا واژه و عکس دارند. ما فکر کردیم سایتی درست کنیم که گرافیک و ویدئو هم داشته باشد. با این تفکر و با توجه به علاقه مردم به فضای مجازی یک شبکه تلویزیون اینترنتی راه‌اندازی کردیم.

او درباره برنامه‌های این شبکه اظهار کرد: برنامه‌های شبکه تلویزیون اینترنتی «تی‌وی پلاس» که با آدرس «ریتم زندگی» فعالیت می‌کند، بیشتر مجموعه‌ای از ویدئوها و تصاویری است که توسط مردم دیده نشده است. حوزه مقدماتی ما ورود به دنیای ستاره‌های دنیای سینما، موسیقی، ورزش و حتی سیاست است. ما در همکاری با بخش خصوصی و با کمک نیروهای جوان مجموعه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که با برنامه‌هایی که در آن سر دنیا ساخته می‌شود، قابل رقابت است. مباحث اجتماعی، اقتصادی، موسیقی، هنر، فرهنگ، تندرستی و ورزش از موضوعاتی است که در شبکه ما به آن‌ها پرداخته می‌شود.

حسینیان سپس درباره‌ی امکان شکستن خطوط قرمز در شبکه‌های اینترنتی و آزادتر عمل کردن آنها نسبت به صداوسیما گفت: اگر نیت شکستن خط قرمز نباشد، نظام سعه‌ صدر دارد که تجربه‌های جدید را تحمل کند. دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی ما همواره سعه‌ی صدر دارند و چنین فرصتی را به ما می‌دهند. قصد ما شکستن خط قرمزها نیست. گاه ویدئویی درباره زنی که ناچار شده بعد از مرگ شوهرش در جاده، رانندگی کامیون را برعهده بگیرد تا زندگی‌اش را اداره کند، با ویدئوهای برترین ستاره‌ها قابل رقابت است.

او در پاسخ به این سؤال که چه میزان از ویدئوهای این شبکه اینترنتی تولیدی است، گفت: بیشتر ویدئوهای ما تولیدی خودمان است، اما من همیشه آرزو داشتم بخش‌های قابل پخش ماهواره‌های دنیا جمع‌آوری و در یک شبکه تلویزیونیِ داخل پخش شوند. در تی وی‌ پلاس سعی می‌کنیم این آرزو را عملی کنیم، اما حجم ویدئوهای این چنینی به 20 درصد هم نمی‌رسد. 80 درصد ویدئوهای ما تولیدی است.

حسینیان سپس در پاسخ به این سؤال که آیا سرعت پایین اینترنت خصوصا در شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده کشور چالشی برای شبکه‌های تلویزیون اینترنتی نیست؟ گفت: همه این مشکل را درک می‌کنند و چون چاره‌ای نیست، برای تماشای یک ویدئو چند دقیقه صبر می‌کنند، اما در آینده با توسعه سرعت اینترنت که وعده‌اش را داده‌اند، این مشکل کمتر می‌شود. ما هنوز بازخورد بدی درباره این موضوع نداشته‌ایم. مردم هنگامی که وارد فضای مجازی می‌شوند، می‌دانند چه اتفاقی می‌افتد.

او درباره جایگاه شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شبکه‌های اینترنتی بسیار کم است و فضای اینترنت چندان برای شبکه‌های اینترنتی تلویزیونی منسجم و قوی نیست. اما مطمئنا به‌زودی عنصر ویدئو به صورت گسترده‌تر وارد فضای اینترنتی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود مردم کمتر به شبکه‌های بیگانه و مغرض توجه کنند.

حسینیان همچنین درباره فعالیتش در برنامه تلویزیونی «سینما گلخانه» گفت: ما همواره سرباز تلویزیون بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود. در مقطعی که «سینما گلخانه» کار خود را با برنامه قرعه‌کشی ادامه داد، من از دوستان خواستم که بنده را از این برنامه معاف کنند. چون این برنامه جوانی و نشاطی لازم دارد که در وجود من نیست. ما دیگر پیر شده‌ایم. دوستان هم پذیرفتند و در حال حاضر شاهین جمشیدی و مهدی نادریان برنامه را اداره می‌کنند. این برنامه در حال حاضر دو بخش پنج‌شنبه صبح و جمعه بعدازظهر دارد. جمعه بعدازظهر برنامه قرعه‌کشی است. من گاهی به برنامه پنج‌شنبه صبح سر می‌زنم ولی همکاری مستمر و مستقیمی در این مقطع بین ما نیست. من در واقع در این برنامه نقش یار دوازدهم را دارم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها