بازیگران 90 درصد بودجه فیلم را جذب می‌کنند

دستمزد بازیگران سینمای ایران چقدر است؟

حبیب دهقان‌نسب برای دومین بار پس از «خواب و بیدار» نقش پلیس وظیفه‌شناس را بازی می‌کند.
کد خبر: ۷۱۳۷۷۰
نقد بازی می‌کنیم، نسیه دستمزد می‌گیریم

دهقان‌نسب با اشاره به اینکه در سه مجموعه تلویزیونی حضور دارد گفت: اخیرا بازی در مجموعه «جاده قدیم» به من پیشنهاد شد. کارگردان این سریال بهرام بهرامیان است و روزهای آخر تصویربرداری را می گذراند. سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی کار دیگری است که تصویربرداری آن تا دو ماه دیگر ادامه دارد اما بازی من هفته آینده تمام می‌شود. به تازگی هم سریالی به نام «قورباغه و قناری» را با مهدی فخیم زاده آغاز کرده‌ام.

وی افزود: در این سریال که موقعیت طنز دارد نقش سرهنگی را ایفا می کنم که بنا به خصلت این شغل فردی بسیار منضبط و قانون مدار است. او آن قدر وظیفه‌شناس است که حتی از خلاف دوستانش چشم پوشی نمی‌کند. در این سریال من و مهدی فخیم‌زاده هردو سرهنگ هستیم و این دومین بار است که من این کاراکتر را در آثار این کارگردان بازی می‌کنم. با این تفاوت که «خواب و بیدار» سریالی کاملا جدی بود اما «قورباغه و قناری» حال و هوای طنز دارد.

این بازیگر گفت: در این مدت دو پیشنهاد سینمایی داشتم اما متاسفانه به دلیل اینکه هردو خارج از تهران فیلمبرداری می‌شدند نتوانستم حضور داشته باشم. تصویربرداری سریال «قورباغه و قناری» 4 ماه دیگر به طول می‌انجامد فعلا در تئاتر هم بازی نخواهم داشت. امیدوارم وقتی که من و همکارانم برای تلویزیون می گذاریم نتیجه داشته باشد و بتوانیم دستمزدمان را به موقع و بی دردسر دریافت کنیم. حضور در تلویزیون باعث خوشحالی است اما مدت‌هاست نقد بازی می‌کنیم ولی نسیه دستمزد می‌گیریم.

/Media/Image/1392/11/15/635271514134229594.jpg

دهقان‌نسب افزود: در سینما شرایط بهتر است اگرچه دستمزدها شاید به موقع پرداخت نشود اما سوخت و ساز تلویزیون را ندارد. فریاد ما بر سر دستمزد از سر نگرانی است، از ناراحتی و شکایت اما فرجامی ندارد. قطعا بازیگران هم درگیر زندگی و هزینه های خود هستند و باید از راه شغل و حرفه شان امرار معاش کنند. اگر بازی تفریح بود و قرار نبود احتیاجات مالی را برطرف کند بسیاری از دوستان سفر و استراحت را به این کار ترجیح می‌دادند.

حبیب دهقان نسب بازی در فیلم‌های سینمایی «سفر به چزابه»، «دلخون»، «بیداری رویاها»، «شب واقعه» و … را در کارنامه دارد. (سوره سینما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها